Marketing Report
Kinderen omgetoverd tot superhelden voor campagne Ronald McDonald Huizen

Kinderen omgetoverd tot superhelden voor campagne Ronald McDonald Huizen

McDonald’s en TBWA/NEBOKO hebben een campagne ontwikkeld om de Ronald McDonald Huizen te steunen. Vijf echte kinderen die al jong in het ziekenhuis lagen, stonden model voor actiefiguurtjes: The McNificents. Die worden verspreid via de Happy Meals van de fastfoodketen.

Dit jaar zijn Ties, Olivier, Amadi, Lara en Liz omgetoverd tot stoere superhelden. Hun aandoening is hun superkracht geworden in het papieren vouwpoppetje dat gebaseerd is op de kinderen. Ook uiterlijke en innerlijke kenmerken van hen zijn tot in detail meegenomen in het design. Alle kinderen werden betrokken in het hele proces van hun ontwikkeling tot superheld.

Renate Westerlaken-Loos, directeur van Ronald McDonald Kinderfonds: “Ook dit jaar laten de McNificents weer zien dat elk kind, dat regelmatig in het ziekenhuis moet verblijven, een superheld is. Die superkrachten komen zeker naar voren als hun familie dicht bij kan zijn. We zijn dan ook ontzettend trots op deze campagne en op de samenwerking met partner McDonald’s. Samen hopen we zo veel mogelijk overnachtingen mogelijk te maken voor ouders, zodat zij altijd dicht bij hun zieke of zorgintensieve kind kunnen zijn.”

www.mcnificents.nl
www.mcdonalds.nl
www.kinderfonds.nl
www.tbwa.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief