Marketing Report
Kornuit ondersteunt plastic opruimactie

Kornuit ondersteunt plastic opruimactie

Het pilsmerk Kornuit gaat proactief Trashpackers ondersteunen. Dit initiatief van Tijmen Sissing uit Hengelo roept backpackers op om tijdens hun reis afval op te ruimen en het eigen gebruik van plastic afval te verminderen. Trashpackers staat hiermee symbool voor de wens van jongeren om reizen en duurzaamheid te laten versmelten. Dit sluit aan bij de uiteenlopende projecten waarmee Kornuit al bijdraagt aan een betere en schonere wereld met minder plastic afval. Deze match heeft geresulteerd in een financiële ondersteuning van Trashpackers en het plan voor toekomstige gezamenlijke afvalopruimacties in Nederland.

Deze slogan van de Trashpackers-community zet aan tot nadenken. Een trashpacker is een milieubewuste backpacker die geen troep maakt, maar tijdens zijn reis juist zoveel mogelijk afval opruimt en zijn eigen plasticgebruik mindert. Tijdens zijn reizen door Azië heeft Tijmen Sissing veel afval opgeruimd. Hij besefte dat hij anderen nodig had om echt impact te kunnen maken. Zijn Trashpackers-community zorgt inmiddels voor vele afvalopruimacties over de hele wereld. Het doel voor dit jaar: gezamenlijk 100.000 vuilniszakken afval opruimen.

Tijmen Sissing, oprichter van Trashpacker: "Ik had nooit gedacht dat toen ik met één vuilniszak begon, een jaar later meer dan 10.000 mensen zouden volgen. Het raakt me en het is fascinerend om te zien dat zowel backpackers én de lokale bevolking aansluiten wat op zijn beurt weer anderen inspireert om mee te doen. Zo blijft die sneeuwbal rollen, al zijn opruimacties slechts een deel van de oplossing. Vanuit stichting Trashpackers willen we de impact vergroten door wereldwijd organisaties te inspireren actie te ondernemen. Een tof voorbeeld hiervan is het krat van Kornuit, gemaakt van 100 procent plastic afval en daarmee volledig circulair! Daar komen onze ambities en visies dan ook samen. Er is nog een hoop te winnen in Nederland: tot de dag van vandaag is er nog steeds geen statiegeldsysteem voor kleine plastic flessen en blikjes, terwijl dit bewezen effectief is. Door circulaire drinkbekers op festivals in te brengen willen we een statement maken, dat hergebruiken en inleveren de norm zou moeten worden. Ik ben dankbaar dat een mooi merk als Kornuit ons steunt. De ideeën die we tot nu toe samen hebben, beloven een waardevolle impuls te zijn voor onze missie."

Kornuit omarmt deze gedachte. Veel backpackers maken ook deel uit van de groep waar Kornuit zich op richt in haar Made of Moments-campagne.

Jaap Sühre, marketingmanager van Kornuit: "Ook onze doelgroep wil graag reizen, nieuwe culturen ontdekken en mensen ontmoeten. Tegelijkertijd voelt dit in tegenstrijd met het belang dat ze hechten aan duurzaamheid en willen ze graag iets terugdoen voor het milieu en de samenleving. Tijmen Sissing, woonachtig in onze thuisregio op steenworp afstand van de brouwerij, geeft met Trashpackers hieraan een geweldig mooie invulling. Hij laat zien dat een leven made of moments mogelijk is, waarbij je op een eenvoudige en toegankelijke manier iets kunt terug doen voor de footprint die je daarbij achterlaat. Daarom willen wij hem steunen in deze missie."

De komende maanden wordt de samenwerking tussen Trashpackers en Kornuit omgezet naar een aantal projecten in Nederland. Zo is het de bedoeling om afvalopruimacties te gaan organiseren bij onder meer festivals. Daarnaast gaat Kornuit via haar social media en website aandacht besteden aan Trashpackers. De bedoeling is om het bewustzijn te vergroten rondom het gebruik van plastic en anderen te inspireren.

www.trashpackers.org
www.ontdekkornuit.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief