Marketing Report
Kruidvat vernieuwt winkelconcept: meer aandacht voor beauty

Kruidvat vernieuwt winkelconcept: meer aandacht voor beauty

45 jaar na opening van het eerste filiaal in Hilversum, opent in Roermond een winkel met een opgefrist concept. De zaak heeft een moderne uitstraling, overzichtelijke presentatie en extra aanbod aan beauty-producten.

Jur Smit, formulemanager van Kruidvat: “Doordat we weten wat onder onze klanten leeft, kunnen we hen nóg beter bedienen met een aanbod dat bij hen past. In Roermond zien we bijvoorbeeld dat onze klantenkring uit veel jonge mensen bestaat. Hierop spelen we in door in deze winkel ons beauty-assortiment extra onder de aandacht te brengen. Bijzonder zijn ook de QR-codes op het schap waarmee klanten hun beauty-producten online kunnen testen. Hierdoor zie je bijvoorbeeld direct welke kleur foundation of lipstick  je wel of niet staat.”

Klanten kunnen snel afrekenen bij de fysieke kassa’s, waarvoor één route - met een aparte in- en uitgang - is gecreëerd. Ze kunnen er ook voor kiezen hun boodschappen zelf af te rekenen bij een van de zelfscankassa’s. Vanaf volgend jaar wordt het winkelconcept in Nederland en België uitgerold.

www.kruidvat.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief