Marketing Report
La Roche-Posay en de Huidkanker Stichting komen met campagne awareness rondom zonbescherming

La Roche-Posay en de Huidkanker Stichting komen met campagne awareness rondom zonbescherming

Het huidmerk La Roche-Posay komt in samenwerking met de HuidKanker Stichting met een campagne rondom zonbescherming. Marketingbureau &.agency, een data driven storytelling bureau dat influencer marketing, branded content en pr combineert, ontwikkelde hiervoor een grootschalige sample activatie om de awareness onder Nederlanders te verhogen.

La Roche-Posay wil in aanloop naar de zomer meer bekendheid genereren rondom de gevaren van zonnestraling op de huid en hoe je je huid het beste kunt beschermen. In de Huidkanker Stichting hebben zij de ideale partner gevonden om deze boodschap te onderstrepen en te blijven benadrukken hoe belangrijk het is de huid te beschermen, zeker in de zomerse periode, met hoogwaardige producten die je beschermen tegen de zon. 

Jaap Touw, medeoprichter van de Huidkanker Stichting: "Van alle nieuwe kankerpatiënten in Nederland gaat het in 52 procent van de gevallen om huidkanker. Zo komen er ieder jaar 70.000 huidkankerpatienten bij en komt kanker vaker voor in Nederland dan in de andere West-Europese landen. We moeten af van de misvatting dat een door zon of zonnebank gebruinde huid gezond is. UV-straling is een grote boosdoener. Een verbrande huid op jongere leeftijd vergroot de kans om later huidkanker te krijgen. Daarom is deze campagne zo belangrijk."

&.agency ontwikkelde een campagne die jongeren direct uitnodigt tot actie. Met een groot team waren La Roche-Posay en de Huidkanker Stichting gedurende drie dagen aanwezig in zeven grote steden: Rotterdam, Breda, Den Bosch, Eindhoven, Haarlem, Scheveningen en Utrecht. Daar werden duizenden zonnebrandcrèmes uitgedeeld in de grote parken, op het strand en aan terrasbezoekers. Ook doneerde La Roche-Posay een aanzienlijke hoeveelheid producten aan horecaondernemers om hun personeel en klanten te kunnen beschermen op het terras. 

Miranda Nieuwland, Social & PR Manager bij La Roche-Posay: "Eigenlijk zou niemand naar buiten moeten gaan zonder de huid te beschermen met een goede factor. Zodra je buiten bent is herhaald smeren belangrijk om die bescherming te borgen. Een tube zonnebrandcrème zou daarom standaard in iedere handtas thuis moeten horen. Natuurlijk is het belangrijk om consumenten en met name jongeren te informeren over de effecten van de zon op je huid. Nu lijkt het allemaal nog heel onschuldig wanneer je een keer te lang in de zon gezeten hebt, maar op latere leeftijd kan dit leiden tot ernstige vormen van huidkanker. Net zo belangrijk vinden wij het om mensen direct de juiste bescherming in handen te geven - makkelijk mee te nemen in de handtas - zodat zij direct actie kunnen ondernemen als de zon schijnt."

www.laroche-posay.nl
www.and-agency.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief