Marketing Report
Lemon  Scented Tea  start Cross Border Hub in Atlanta USA nieuws

Lemon Scented Tea start Cross Border Hub in Atlanta USA

Lemon Scented Tea start cross border hub om de bestaande opdrachtgevers in Amerika lokaal te helpen. De vragen van deze opdrachtgevers focussen zich op het leveren van strategie, creatie en productie om de employee journey te verbeteren. Om uiteindelijk positieve impact te maken op de klantervaring.

Persoonlijke interactie is key

Gijsbregt Vijn, Managing Director Lemon Scented Tea: "In de afgelopen anderhalf jaar dat we in Amerika opereren, hebben we onze opdrachtgevers geholpen om hun NPS te laten stijgen. We weten het belang van de interactie tussen klant en medewerker, dus daar lag de focus, of het nu digitaal, fysiek of aan de telefoon is. We zien bij veel bedrijven in Amerika maar ook hier in Europa, hier soms te weinig aandacht voor. Door een centraal narratief kan Lemon goed die memorabele momenten creëren door de hele journey: van EX tot CX."

Gijsbregt Vijn denkt dat het Amerikaanse succes door de Nederlandse roots komt. Snel, recht door zee en met een (relatief) klein team veel voor elkaar krijgen. Dat werkt blijkbaar verfrissend voor de Amerikanen. En als de pandemie ons één ding geleerd heeft is het wel samenwerken via schermen.

Weg met silo’s

Bedrijven hebben de neiging om snel in en vanuit silo’s te denken. Maar het verhaal waar het merk voor staat, van de employee engagement, de customer experience tot en met de marketing moet één levend geheel zijn. Als deze drie elkaar harmonisch versterken, heb je het recept voor langdurige groei te pakken, aldus het creatieve bureau. 

Waardeer medewerkers alsof het klanten zijn

Creatief Directeur Tim ten Dam; "Communicatie naar de medewerkers is nog te vaak instrumenteel. Niet gek dat medewerkers, zeker bij de grotere bedrijven zich niks meer dan een inwisselbaar instrument voelen. Als je, je niet voelt gewaardeerd, is waardering geven ook veel moeilijker. Terwijl dat juist nodig is om de customer experience te verbeteren."

Creativiteit naar de next level

Door het toevoegen van een pakkend merknarratief en gebruik te maken van creatieve advertising technieken krikt het bureau het niveau van de communicatie naar de medewerkers omhoog. Geen one-off’s met passieve informatie, maar sterke strategische narratieven en creatieve concepten met reikwijdte om het spannend en fris te houden. Net zoals klanten dat graag van een merk zien.

Lemon USA

De cross border hub is een samensmelting van specialisten uit Amerika en Nederland. Het team in Amerika focust zich met name op strategie, relatiemanagement, projectmanagement en het lokaal produceren van de content en campagnes. Vanuit Nederland wordt de creatieve strategie en creatie aangestuurd met als aanvulling internationale creatieve specialisten. Het team in Nederland bestaat uit de vaste kern van Lemon aangevuld met partners op het gebied employee engagement, CX strategie, creatie en design.

Gijsbregt Vijn: "We hebben altijd een holistische kijk op merkgroei gehad. Zeker door de digitalisering wordt alles steeds transparanter, binnen is buiten en buiten is binnen. Met de toevoeging van deze cross border hub aan de Lemon community kunnen we voor klanten nu echt een verschil maken.

Sterke creativiteit neerzetten voor marketing en advertising en tegelijk de vertaalslag maken naar employee engagement en de customer experience. Juist in de overlappingen van de verschillende vakgebieden ontstaan de mooiste nieuwe ideeën. Op de Lemon manier: cut to the bone strategie, very collaborative en snel veel goede ideeën.’

De hub werkt inmiddels op vaste basis in Atlanta voor een luchtvaartmaatschappij, een facility service bedrijf en een tech bedrijf.

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief