Marketing Report
Lexus maakt documentaire van 60.000 uur

Lexus maakt documentaire van 60.000 uur

Lexus heeft een documentaire gemaakt van 60.000 uur over het Japanse Takumi-vakmanschap. De film is zowel op volledige lengte als in een verkorte editie van 54 minuten online te zien. Centraal staat de vraag of menselijk ambacht verdwijnt onder invloed van kunstmatige intelligentie.

De 60.000 uur komt van de gedachte in Japan dat iemand 60.000 uur moet oefenen om een expert te worden in een bepaald vakgebied. Dat komt overeen met zo’n 30 jaar fulltime werken,

In Takumi – A 60.000-hour story on the survival of human craft krijgt de kijker de wereld van Takumi te zien, het hoogte niveau dat ambachtslieden kunnen bereiken. Centraal staan vier vaklieden: een topchef met twee Michelinsterren, een kunstenaar die bedreven is in traditionele papiersnijkunst, een vakman uit de autowereld en een bevlogen timmerman van een van ’s werelds oudste bouwbedrijven.

De documentaire ging in première op het DOC NYC filmfestival in New York. De korte versie van 54 minuten vat het hele verhaal samen. De kijker kan op internet scrollen door de 60.000 uur.

www.lexus.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief