Marketing Report
[Interview] Lode Schaeffer (INDIE Amsterdam): Wij zetten de turbo op merken door ongelaagd te werken

[Interview] Lode Schaeffer (INDIE Amsterdam): Wij zetten de turbo op merken door ongelaagd te werken

Rondom de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Lode Schaeffer, Creative Director en eigenaar van INDIE Amsterdam.

Kun je INDIE Amsterdam introduceren?

INDIE Amsterdam is een creative agency. We houden van verandering. Breaking open the market with a big smile is ons motto. We werken veel voor challengers. Samen schudden we de markt op in het voordeel van de consument.

Wat kan INDIE Amsterdam dat andere bureaus niet kunnen?

Wij zetten de turbo op merken. Dat kunnen we doen doordat we ongelaagd werken, samen met klanten optrekken. De enige manier om in alle lagen verandering te brengen.

Wat willen klanten van jouw bureau dat ze vóór corona nog niet wilden?

Onze propositie trekt van nature al ondernemende mensen en bedrijven aan. De coronacrisis heeft nog meer het ondernemerschap wakker gemaakt dat er bij onze klanten al leefde.

Wat gaat digitalisering met jullie operatie doen in 2022?

Digitalisering kan onze operatie nog efficiënter maken dan -ie al is.

Airbus toont aan dat Europa geweldige projecten kan ontwikkelen.Wordt het geen tijd dat er een Europese tegenhanger van Google wordt gebouwd?

Een challenger die de status quo uitdaagt, is altijd welkom. Dat is fijn voor de markt en de consument.

Hoe ga je in 2022 als bureau de oorlog winnen?

Door vast te houden aan creativiteit, ondernemerschap en tegelijkertijd open te staan voor alle vernieuwing en verandering. Flexibiliteit en openheid zijn essentieel, maar dat geldt voor iedere onderneming.

Is er sprake van een creativiteitscrisis in de marketing industrie?

Nee hoor. Er is wel sprake van een rem op het omarmen van een nieuwe en snellere manier van werken bij de oude generatie creatieven. Maar niets houdt ons tegen om die rem er af te halen. 

Hoe gaat advertising in de metaverse eruitzien?

Verrassend en verleidend. Met nog meer ruimte voor creativiteit. Je denkt dat door nieuwe toepassingen alles anders wordt. Maar het menselijk brein verandert niet. Dus relevantie en verrassing blijven, alleen in een nieuw pakketje, met nieuwe mogelijkheden.

Wat gaat het Contentmarketing Jaar 2022 brengen?

Hopelijk minder willekeur en meer merkrelevantie.

Audio zit in de lift. Hoe belangrijk is het dat merken een geluid hebben?

Een merk-eigen soundtrack wordt nog onderschat , maar is net zo belangrijk als een eigen design. De media versnipperen en de instant herkenbaarheid van merken wordt steeds belangrijker.

Hoe kijk je naar de pitch cultuur in onze business?

Je hebt het zelf in de hand. Hoe uitgesprokener de positionering van je bureau, hoe gerichter de uitnodiging voor een pitch. Hoe leuker en spannender het meedoen aan een pitch is.

Hoe ziet optimale samenwerking met mediabureaus eruit?

Open en eerlijk. Met een gezamenlijk doel. Zoals iedere optimale samenwerking.

Wat komt er na purpose marketing?

Dat is er al. Bedrijven met een purpose, die weer relevantie voor de consument claimen.

www.indie-amsterdam.com


Lees ook:

[Interview] Karina Buitenhuis (Eigen Fabrikaat): Digitalisering was en is een constante factor

[Interview] Jelmer Wind (Team5pm): YouTube populairder dan ooit

[Interview] Darre van Dijk (TBWA\Neboko): Verandering is van alle tijden, zorg goed voor elkaar!

[Interview] Eddy Salfischberger (Alfred): Wij zijn niet per se op zoek naar de beste men

[Interview] Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): We leven in een digitaal Picadilly Circus, maak verbinding!

[Interview] Frank Jockin (The Merge): Samenwerken in digitale omgeving is de norm



Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

Marketing100 wordt gesponsord door


Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief