Logitech levert bijdrage aan Digibende van Filemon Wesselink

Logitech levert bijdrage aan Digibende van Filemon Wesselink

13-01-2021 13:23:33 | Door: David de Jong | hits: 2513 | Tags:

Logitech Benelux heeft een bijdrage geleverd aan Digibende in de vorm van MK120 toetsenbord- en muis combinaties voor de beide Digibende locaties, zodat jongeren zich op een verantwoordelijke manier kunnen ontwikkelen op het gebied van techniek, creativiteit en de digitale wereld. Digibende is gericht op jongeren van 12 tot 28 jaar die uitdaging of de aansluiting missen, uitgevallen zijn of dreigen uit te vallen. Logitech en Digibende kijken samen wordt er gekeken naar een intensievere samenwerking in de toekomst. Logitech is blij dat zij een bijdrage kunnen leveren aan deze organisatie en op deze manier Digibende kunnen steunen.

Dennis van Baaren, country manager Logitech Benelux: “Een bijdrage leveren aan de educatie en het groeien van de jongeren is iets waar Logitech achter staat. In deze lastige COVID-19 tijd is het digitale landschap alleen maar belangrijker geworden. Educatie en scholing moeten wat ons betreft toegankelijk zijn voor iedereen en dat wij op deze manier een bijdrage kunnen leveren is prachtig.”

Digibende biedt Om alle adolescenten van Nederland met interesse in de digitale wereld een passende ontwikkelingsplek waarin het ontdekken van talenten centraal staat. In voorkomende gevallen hebben deelnemers te maken met diagnoses als autisme, ADHD of hoogbegaafdheid.

In 2018 komt BNNVARA presentator Filemon Wesselink Digibende tegen. Hij heeft dan net het tweede seizoen van het programma Het Is Hier Autistisch gemaakt. Tijdens de opnames van dit programma ontdekte Filemon dat hij zelf een vorm van autisme heeft. In zijn zoektocht komt hij terecht bij een inspirerend initiatief in het technologie-hart van de wereld; Silicon Valley. Het initiatief is specifiek gericht op een doelgroep die in een reguliere omgeving aansluiting mist door bijvoorbeeld autisme of hoogbegaafdheid. Toen Filemon een soortgelijk initiatief in Nederland ontdekte, werd hij direct enthousiast. Inmiddels is Filemon Wesselink gemiddeld 2 dagen per week bij Digibende werkzaam.

Gemiddeld maken 100 jongeren tussen de 12 en 28 jaar gebruik van het aanbod op locatie Kelpen-Oler. Vanwege het feit dat deze jongeren vanuit het hele land komen, wordt in het najaar van 2020 besloten een tweede locatie te openen in Amstelveen.

Filemon Wesselink: “Met deze toetsenborden en muizen kunnen wij heel veel jongeren blij maken op de verschillende locaties van Digibende”, aldus Filemon Wesselink. “We zijn ontzettend blij dat Logitech de kracht van onze aanpak ziet en deze omarmt”.

www.digibende.nl
www.logitech.com

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.