Marketing Report
MIX, Elevator en Soda Studio (MakerStreet) ontwikkelen auto-dealer.com voor Delta Car Trade nieuws

MIX, Elevator en Soda Studio (MakerStreet) ontwikkelen auto-dealer.com voor Delta Car Trade

Met behulp van de Nederlandse MakerStreet-bureaus MIX, Elevator en Soda Studio, lanceert Delta Car Trade SA het consumentenmerk auto-dealer.com. Een clicks & bricks platform voor recente auto’s, geserviced door 13.000 lokale garagehouders door heel Europa.

Het merk van de Zwitserse marktplaats voor recente auto’s is in oktober 2021 gelanceerd in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland.

Joep de Caluwé
, CMO bij Delta Car Trade SA: “De auto-industrie is nodig toe aan verandering. In bijna elke industrie zijn consumenten de traditionele manier van kopen al te slim af. De auto-industrie loopt erg achter en haalt niet eens de retail top 10. Consumenten nemen de pijn voor lief. Dit kan echt niet meer voor de grootste investering voor consumenten, na hun huis. Dit moet veranderen. Onze missie is om eindelijk de consumenten de beste auto-aankoop ervaring te bieden.”
 
Medio 2021 besloot Delta Car Trade SA om meerdere bureaus tegen elkaar te laten pitchen om te zien wie hen het beste kon ondersteunen op het gebied van strategie, merk, campagnes en design van de website.

De combinatie van MIX (strategy & concept), Elevator (performance marketing) en Soda Studio (user experience, verbonden via het MakerStreet netwerk, was de winnaar.

Mark Schoones, Partner en Head of Strategy bij MIX;”Het gezicht en de stem creëren van zo’n propositie is altijd een eer. Zeker als de propositie een duidelijke consumenten behoefte invult als auto-dealer.com. Onderdeel zijn van deze nieuwe manier van het aanbieden van nieuwe auto’s is echt bijzonder interessant.”

Consumenten kunnen elke denkbare recente auto selecteren op de website. Dat betekent enorm voordelige prijzen door de efficiënte internationale logistieke keten. Daarnaast onafhankelijk advies aangezien het platform geen deals heeft met de afzonderlijke merken. Tenslotte worden de auto’s bezorgd, geserviced en hebben ze garantie bij meer dan 13.000 aangesloten lokale dealers.

Growth marketing bureau Elevator heeft de strategie ontwikkeld voor de lancering van het merk en de propositie.

Thomas Wolters, Managing Director bij Elevator: “De propositie is de eerste in zijn soort, dus een strak uitgevoerde campagne is echt een must. Ons doel is helder; groei. De uitdaging is om dit zo efficiënt en mogelijk te doen terwijl er zoveel factoren tegelijk spelen; ontelbaar aantal modellen en veel marketing kanalen in meerdere landen. Hiervoor hebben we een ambitieuze media strategie neergezet die auto-dealer.com in meerdere markten snel kan laten schalen in een consistente, data gedreven en agile manier.”

De bureaus van het MakerStreet netwerk zijn momenteel de campagne aan het ontwikkelen om de propostiie in de Franse, Duitse en Zwitserse markt binnenkort te introduceren.

Credits:

Client: Joep de Caluwé (Delta Car Trade SA) | Strategy: Mark Schoones (MIX) & Thomas Wolters (Elevator) |Creative direction: Ashwin Murli (MIX)
Concept: Mark Schoones, Ashwin Murli & Daryl Fransz (MIX) | Art direction & design: Elise Demuynck & Ashwin Murli (MIX) | UX design: Jeroen van de Ruit (Soda Studio) | Copy: Daryl Fransz & Mark Schoones (MIX) | Performance: Puck Stallinga, Theodore Odita & Thomas Wolters (Elevator)

www.makerstreet.nl
www.workwithmix.com
www.elevator.amsterdam
www.sodastudio.nl
www.delta-car.ch
www.auto-dealer.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief