Maiko Valentijn CEO GroupM; Tessa van der Starre CEO MediaCom

Maiko Valentijn CEO GroupM; Tessa van der Starre CEO MediaCom

15-01-2021 17:55:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4043 | Tags:

Maiko Valentijn is benoemd tot CEO van GroupM Nederland. In deze rol zal hij de Nederlandse activiteiten leiden, bestaande uit GroupM, Mindshare, Wavemaker, MediaCom en Greenhouse. Hij volgt Eric Kramer op, die eerder deze maand de rol van WPP Country Leader kreeg. Maiko zal rapporteren aan Demet Ikiler, CEO van GroupM EMEA.

De verandering in leiderschap is onmiddellijk van kracht en komt in een tijd waarin het de ambitie van de groep is om een ​​sterkere, geïntegreerde GroupM te creëren. GroupM zal leiding geven aan innovatie en strategische uitvoering om bedrijven van klanten te laten groeien en de nummer 1-bestemming voor media, communicatie en creatief talent in Nederland te zijn.

In zijn tijd als CEO van MediaCom heeft Maiko zich gefocust op het opbouwen van een sterk klantenportfolio met een innovatief productaanbod.

Demet Ikiler: "Ik vind het heel spannend dat Maiko onze Nederlandse operatie gaat leiden. Gezien zijn uitgebreide ervaring in de markt en ons netwerk, uitstekende reputatie en grote netwerk, weten we dat Maiko geweldige dingen zal doen voor de bureaus en onze klanten."

Maiko zal de rol van MediaCom CEO overdragen aan oud-MediaCom collega Tessa van der Starre, momenteel Managing Director van het bureau, dat in 2020 werd uitgeroepen tot Agency of the year. Deze transitie vindt plaats op 1 februari 2021.

Tessa werkt sinds 2008 bij MediaCom en heeft altijd nauw samengewerkt met klanten en klantenteams. Maiko Valentijn: "Ze is altijd trouw aan zichzelf, ze zet eersteklas teams op en geeft het goede voorbeeld. Ze pakt elke moeilijke uitdaging aan. Haar rol stopt daar niet, ze is een energieke en positieve leider. Ze behandelt iedereen met respect."

www.groupm.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.