Marketing Report
Managing Director Digital Jeroen Verkroost verlaat OmnicomMediaGroup per 1 januari 2019

Managing Director Digital Jeroen Verkroost verlaat OmnicomMediaGroup per 1 januari 2019

Met de volledige integratie van OMG Digital in de labels OMD en PHD verdwijnt de positie van Managing Director voor de digitale groep.

Jeroen Verkroost: "Omnicom heeft met deze stap de groep van zo'n 50 digitale specialisten precies daar geplaatst waar ze het meest nodig zijn; in de klantenteams in het hart van de labels. OMD en PHD kunnen nu elk werken met een eigen, volledig geïntegreerd in-house digital team met alle expertises. De korte lijnen zullen leiden tot meer snelheid en beter geïntegreerde campagnes. Het voelde altijd als méér dan een interim opdracht, ik ben trots op het team van specialisten in Programmatic, Social en Search waarin echt veel talent zit. Ik heb met enorm veel plezier samengewerkt met Patrick en het management team. Nu is het tijd voor mij om afstand te nemen en me onder de kerstboom te gaan beraden op de volgende stap."

Patrick Molleman, CEO OmnicomMediaGroup: "De tijd van silo denken is nu echt voorbij, bureau's moeten in staat zijn hun diensten rondom de klant te organiseren. Door de digitale specialismen en specialisten volledig te integreren in onze full service labels PHD en OMD zetten we een belangrijke volgende stap in het klant-centraal denken en handelen. Geholpen door de internationale uitrol van OMNI, Omnicom's people based precision marketing en insights platform, zijn we nu in staat gepersonaliseerde, data gedreven 360 campagnes te activeren op schaal. Jeroen heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de realisatie van deze stap en daar zijn we hem dankbaar voor."

Jeroen Verkroost heeft ruim twintig jaar ervaring als (interim) manager en bestuurder in media, technologie en marketing. Hij startte een aantal jaren geleden Verkroost.com. Jeroen adviseert verschillende organisaties over strategie en transformatie processen. Hij is tevens bestuurder bij branchevereniging IAB, lid van de Reclame Code Commissie en bekleedt diverse RVA-rollen. Eerder was hij actief als Chief Digital Officer bij De Persgroep en werkte Verkroost zeven jaar lang bij Microsoft in verschillende rollen, laatstelijk als directeur Consumer & Online. Verkroost was actief in zijn rol bij Omnicom sinds eind augustus 2017.

Omnicom Media Group (OMG) is de media services divisie van Omnicom Group inc. (NYSE: OMC), een wereldspeler op het gebied van adverteren, marketing en corporate communicatie die de belangen behartigt van meer dan 5000 klanten in meer dan 100 landen.

Omnicom Media Group bestaat uit de full service netwerken van OMD, PHD, M2M en DB Reklame Services als ook uit een aantal strategische business units op het gebied van media communicatie.

www.omnicommediagroup.nl
www.verkroost.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief