Marketing Report
Marc Oosterhout voorzitter SIRE

Marc Oosterhout voorzitter SIRE

Marc Oosterhout, merkdeskundige, medeoprichter N=5 en auteur, is voor vier jaar voorzitter van SIRE. Paul Kroef, algemeen directeur Ara Groep, draagt de voorzittershamer aan Marc over. In de periode 2007-2010 was Marc Oosterhout al bestuurslid.

Marc Oosterhout: “Het was een eer gevraagd te worden als voorzitter. Al eerder heb ik van dichtbij meegemaakt wat de betekenis van SIRE voor Nederland kan zijn. Ik ben er echt trots op om de komende vier jaar het SIRE-bestuur te mogen leiden. SIRE is een toonaangevend merk. En dat moet zo blijven. Daar wil ik me graag sterk voor maken de komende jaren. De afgelopen jaren zijn veel SIRE campagnes bekroond, juist vanwege de impact die SIRE weet te realiseren. Denk aan de #DOESLIEF campagne, maar ook aan de huidige campagne Waardeer het. Repareer het. Het is mooi te zien dat het communicatievak maatschappelijke thema’s groot kan maken om zo Nederland een beetje mooier te maken.”

Lucy van der Helm, directeur SIRE: “We zijn heel blij dat Marc terug aan boord bij SIRE komt. Naast het feit dat hij toonaangevend strateeg is, kan hij bogen op een uitgebreide bestuurservaring, onder andere bij de VEA. Met de komst van Marc nemen we afscheid van Paul Kroef, die de afgelopen vier jaar vice-voorzitter respectievelijk voorzitter is geweest. Onder zijn leiding is het fundament voor een toekomstbestendig SIRE verder verstevigd en hebben we de lat steeds hoger gelegd voor SIRE-campagnes met durf en effect. Daar zijn we Paul heel dankbaar voor.”     

Naast Paul Kroef neemt SIRE na vier jaar ook afscheid van Yvette Belt, Director Brand & Marketing Communicatie KPN.

Lucy van der Helm: “Yvette is als projectleider verantwoordelijk geweest voor de Effie-winnende campagne Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn? en was lid van het #DOESLIEF-projectteam. Yvette is een echte vakvrouw, daarvan kun je er niet genoeg in je bestuur hebben.”  

De zittende bestuursleden zijn: Edwin Beijer, Director Consulting MeMo2; Jildou van der Bijl, Creative Director LINDA & Net; Darre van Dijk, Chief Creative Officer TBWA/NEBOKO; Lucas Hulsebos, CEO DVJ Research Group; Joanny Lijbers, Marketing Director Beauty & Personal Care and Digital Transformation Unilever; Pepijn Rooijens, Executive Creative Director Natwerk; Sven Sauvé, CEO RTL Nederland; Jeroen van Seeters, EEN STRATEEG; Vincent Siegelaar, Commercial Director Hearst Netherlands; Philip Sijthoff, Head of Marketing Benelux Facebook; Doeke de Steur, CEO Creative Media Network; Sander Volten, CEO 180 Kingsday; Dennis van Vugt, Partner/Creative Director Born05 en vice-voorzitter SIRE; Bas Welling, Managing Director/co-founder Wefilm; Marlene Wickel, Managing Director Jean Mineur Mediavision.

In het SIRE-bestuur zijn professionals uit alle disciplines van de Nederlandse communicatie- en mediabranche en opdrachtgevers vertegenwoordigd. Bestuursleden werken vier jaar belangeloos mee aan de ontwikkeling en uitvoering van SIRE-campagnes over maatschappelijke onderwerpen die volgens SIRE meer aandacht verdienen.

www.sire.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief