Marketing Report
Margriet de Kroon Managing Director HERC

Margriet de Kroon Managing Director HERC

Margriet de Kroon, tot voor kort marketing director van recruitmentspecialist YoungCapital dat de afgelopen jaren explosief groeide, wordt managing director en lid van het MT van HERC. De Kroon werkte de afgelopen jaren als klant al intensief samen met de oprichters en andere MT-leden van het creatieve bureau, Emilio de Haan en Rogier de Bruin.

Dezelfde drijfveer

Rogier de Bruin, Founder & Creative Director HERC en Partner Ace: ''Margriet heeft voor ons nooit echt als een klant gevoeld, maar was altijd onderdeel van het team. Ze deelt onze ambitie en drijfveren, dus het voelt daardoor heel natuurlijk. Daarnaast is ze gewoon een hele goede marketeer met het juiste gevoel voor hoe je merken moet laten groeien en ontwikkelen. En. We wilden graag een vrouwelijke MD. Voor de balans. Diversiteit en inclusiviteit zijn voor ons normaal. In de mensen met wie we werken. Maar ook in het werk dat naar buiten komt. Zodat steeds meer consumenten zichzelf ook in advertising zullen herkennen. Op die manier hopen we de kloof tussen de corporate wereld en moderne samenleving te verkleinen.''

Krachtige eigen stem

Emilio de Haan, Founder & Creative Director HERC, Partner Ace en dit jaar Cannes Lions-jurylid: ''HERC zal altijd HERC blijven. We hebben onze eigen visie. En geloven heel erg in craft en het verbinden van merken met culture. We zullen altijd blijven zoeken hoe we de ideale mix kunnen vinden tussen een merk en de moderne cultuur. En zo merken een geheel eigen planeet geven.

Daarom vinden we het ook fijn om te werken met mensen met een krachtige eigen stem, met nieuwe perspectieven. Dat maakt ons sterker en leniger. We gaan nu onder andere aan de slag voor een bezorgservice, fashionmerk, foodmerk, drankmerk, sportmerk en een radiostation. Kortom, genoeg te doen.

HERC moet groeien om deze merken goed te kunnen servicen. En dat doen we natuurlijk het liefst met mensen – sterke leiders – die ons DNA begrijpen én veelzijdiger maken. Het werk zelf zal altijd een scherp randje houden. We houden van uitdagende merken.''

Slagkracht

Margriet de Kroon brengt zoals gezegd een schat aan ervaring mee op het gebied van marketing en business development. Bij YoungCapital groeide haar afdeling van 8 naar 80 mensen en op 30-jarige leeftijd vormde ze het jongste MT-lid bij YoungCapital. Bij HERC wordt ze als Managing Director verantwoordelijk voor groei, recruitment en de (interne) cultuur.

Ik ga naar HERC omdat ik denk dat HERC een heel bijzonder bureau is. Met een originele kijk op de (creatieve) wereld, enorm veel creatief talent en ambitie en misschien wel het belangrijkste, hele leuke mensen. Ik zie daarnaast dat er nog veel kansen liggen die eerder misschien niet konden worden gepakt, omdat de schaalbaarheid er nog niet was. HERC is sinds kort onderdeel van Ace en de combinatie van de slagkracht van de groep en de sterke creatieve basis, die Emilio en Rogier hebben neergezet, maakten dat ik de stap heb gezet. Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat het bureau snel kan gaan groeien zonder de unieke positie in het bureauland te verliezen.

Talentontwikkeling

Emilio, Rogier en ik weten wat we aan elkaar hebben en zijn complementair aan elkaar. Waar zij op creatief vlak in de lead zijn, breng ik ervaring mee vanuit een bedrijf dat in de 5,5 jaar dat ik er werkte van ruim 100 miljoen naar dik een half miljard omzet groeide. Ik weet dus hoe om te gaan met snelle groei en hoe belangrijk het is om de juiste mensen op de juiste plekken in te zetten. Maar ook hoe je talenten optimaal kunt benutten en snel kunt ontwikkelen en hoe je bepaalde processen kunt verbeteren om schaalbaar te zijn.

Klanten nog beter begrijpen

Daarnaast weet ik hoe het is om aan de andere kant van de tafel te zitten, wat belangrijk is voor merken. Het is ons doel is om klanten nog beter te gaan begrijpen, maar we vinden het ook belangrijk om te challengen. Niet altijd ja zeggen tegen klanten, maar zorgen dat we merken echt beter en succesvoller maken met onderscheidend werk.

Impact maken, dat is wat we allemaal het liefste doen. En dat, die mindset om te willen groeien, lef hebben en impact te maken, willen we op alle facetten in de bedrijfsvoering van HERC terugbrengen.’

Bio Margriet

Margriet de Kroon (33) begon haar carrière in 2009 in e-commerce (fashion en cosmetica) en had verschillende rollen waaronder e-commerce manager en marketingmanager. In 2015 maakte ze de overstap naar de recruitmentbranche, waar ze als manager online marketing betrokken was bij de transitie van StudentenWerk naar YoungCapital. Na 3,5 jaar groeide ze door naar marketing director en trad zij toe tot het managementteam van YoungCapital. In die rol stuurde zij de marketing- en communicatie-afdeling aan van alle merken uit de YoungCapital groep, waar onder andere ook Jobbird.com onder valt. Margriet maakt nu de overstap naar managing director van HERC, het reclamebureau waar ze vanuit YoungCapital meerdere succesvolle campagnes mee maakte, waaronder de begin 2020 verschenen We give work- en Fantastic normal jobs-campagnes. 

www.herc.agency
www.thisisace.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.