Marketing Report
[Marketing Report Radio] Jeroen de Bakker over de digitalisering van audio podcast

[Marketing Report Radio] Jeroen de Bakker over de digitalisering van audio

Jeroen de Bakker is Managing Partner bij Airborne. Bij Marketing Report Radio spreken we hem over de digitalisering van audio.

Jeroen de Bakker: “In mijn vier jaar bij de radio-afdeling bij Talpa heb ik veel nagedacht over de digitalisering van audio en wat er zou gebeuren als de consumptie van radio steeds digitaler zou worden, en dus transformeert. Samen met Marvin Jacobs ben ik de schouders gaan zetten onder Airborne. Je hebt kijken, kopen, lezen, spelen en luisteren. De vijf grootste media consumptie- buckets. Luisteren is nog het minst gedigitaliseerd, van alle luisteruren is 14 miljard uur analoog en 4 miljard uur maar digitaal, waar ook Spotify in zit. De verschuiving naar digitaal is evident en dat geeft veel mensen de kans om audio op een andere manier voor te schotelen aan publiek.”

Luister het volledige interview van Jeroen de Bakker hier:

www.zigt.nl
www.airborne.audio

Luister hier de volledige radio-uitzending van 18 januari 2022 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT

Meer interviews:

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Dit keer gingen René en speciale gast Erik de Zwart in op het schandaal rond The Voice of Holland luister dit interview hier

Hüseyin Yildiz is CEO van de INOA Group. Hij heeft een bedrijfseconomische achtergrond en is een rasechte ondernemer. Onder de Inoa Group valt onder meer Debiteurnet.com. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt Hüseyin Yildiz over zijn bedrijven. luister dit interview hier 

Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen. luister dit interview hier

Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021. luister dit interview hier

Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie.luister dit interview hier

 

Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het crossmediaal positioneren van haar merken. luister dit interview hier

Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert. luister dit interview hier

Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt. luister dit interview hier

Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen. luister dit interview hier

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief