Marketing Report
[Marketing Report Radio] Martin van Velzen over het toekomstbestendig maken van Blokker podcast

[Marketing Report Radio] Martin van Velzen over het toekomstbestendig maken van Blokker

Martin van Velzen is directeur marketing en e-commerce bij Blokker. Eerder werkte hij voor discountgigant Action. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij over het toekomstbestendig maken van het 125-jarige retailbedrijf en de invloed van de pandemie op de bedrijfsvoering.

Martin van Velzen: “Toen ik begon, was de roerigste periode achter de rug. Michiel Witteveen had het bedrijf overgenomen van de familie Blokker. Er was een duidelijke strategie neergezet en dat gaf richting aan het bedrijf. Hij heeft eem flinke slag gemaakt richting een gezonde bedrijfsvoering. Toen ik kwam was de stap om Blokker toekomstbestendig te maken. Je hebt een onderneming met 125 jaar ervaring als retailer en tegelijkertijd een blanco canvas om er weer een succesvol bedrijf van te maken. Met marketing, e-commerce en alles wat erbij komt kijken. We hebben veel vertrouwen in ons merk en dat we spullen aanbieden die mensen willen kopen.”

Luister het volledige interview van Martin van Velzen:

www.zigt.nl
www.blokker.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 15 februari 2022 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT

Meer interviews:

Hüseyin Yildiz is CEO van de INOA Group. Hij heeft een bedrijfseconomische achtergrond en is een rasechte ondernemer. Onder de Inoa Group valt onder meer Debiteurnet.com. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt Hüseyin Yildiz over zijn bedrijven. luister dit interview hier

Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021. luister dit interview hier

Jeroen de Bakker is Managing Partner bij Airborne. Bij Marketing Report Radio spreken we hem over de digitalisering van audio. luister dit interview hier

 

Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen. luister dit interview hier

Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie.luister dit interview hier

 

Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het crossmediaal positioneren van haar merken. luister dit interview hier

Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert. luister dit interview hier

Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt. luister dit interview hier

Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen. luister dit interview hier

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief