Marketing Report
[Marketing Report Radio] Paul van Kuilenburg over de opkomst van de vlakke reclame

[Marketing Report Radio] Paul van Kuilenburg over de opkomst van de vlakke reclame

Paul van Kuilenburg is Strategy Director bij Alfred International; merkstrateeg voor bekende merken in eten en drinken zoals Calvé en Amstel. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij wat er mis is met vlakke reclame, een fenomeen dat de reclamebranche momenteel teistert.

Paul van Kuilenburg: “Ik houd enorm van reclame maar kan me er ook over opwinden. Er gaat iets heel erg mis in de reclame-industrie dat de branche in het hart raakt. En dat is de opkomst van vlakke reclame. Dat is reclame die weinig emoties bij mensen oproept en losmaakt, omdat het op een heel rationele en analytische manier in elkaar is gezet. Het voelt alsof er geen ziel in zit, waardoor het minder in staat is een langdurige band te scheppen tussen merk en consument. Het lastige is dat het aan meerdere partijen tegelijk ligt. Het is een onbedoeld gevolg van de digitalisering van het vak.”

Luister het volledige interview van Paul van Kuilenburg, waarin hij niet alleen het probleem van vlakke reclame bespreekt, maar ook zijn ideeën over een oplossing:

www.alfred.nl
www.zigt.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 15 februari 2022 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT

Meer interviews:

Hüseyin Yildiz is CEO van de INOA Group. Hij heeft een bedrijfseconomische achtergrond en is een rasechte ondernemer. Onder de Inoa Group valt onder meer Debiteurnet.com. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt Hüseyin Yildiz over zijn bedrijven. luister dit interview hier

Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021. luister dit interview hier

Jeroen de Bakker is Managing Partner bij Airborne. Bij Marketing Report Radio spreken we hem over de digitalisering van audio. luister dit interview hier

 

Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen. luister dit interview hier

Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie.luister dit interview hier

 

Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het crossmediaal positioneren van haar merken. luister dit interview hier

Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert. luister dit interview hier

Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt. luister dit interview hier

Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen. luister dit interview hier

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.