Marketing Report
[Marketing Report Radio] René Zeedijk en Michel van der Voort over online kansspelreclameverbod podcast

[Marketing Report Radio] René Zeedijk en Michel van der Voort over online kansspelreclameverbod

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Ditmaal gaat René in op het aankomende online gokreclameverbod en interviewt Michel van der Voort, directeur van Screenforce.

Michel van der Voort: "De discussie ging over de hoeveelheid online gokreclame op tv, maar ook over de inhoud van de reclames. Ik denk dat bijjvoorbeeld het gebruik van rolmodellen misschien niet even gelukkig gekozen. De wetgeving is met een hele kleine meerderheid aangenomen er was al heel veel discussie. De markt gaat los en we zien dat er heel veel reclames voorbijkomt."

"De politiek reageert in zijn algemeenheid en hier in het bijzonder heel erg op de publieke opinie.Er wordt over gesproken er wordt over geschreven, vervolgens reageert de politiek. Je zag dat Sander Dekker, de vorige minister wilde vasthouden aan het eerdere beleid en de afspraken. De huidige minister wil niet gelijk de Tweede Kamer tegen zijn haren in gaan strijken. Je ziet dat de macht van de kamer aan het toenemen is." 

Zie ook: Minister Franc Weerwind komt met verbod op ongerichte reclame kansspelen

Luister het volledige interview van René Zeedijk hier:

www.zigt.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 15 maart 2022 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT

Meer interviews:

Yvette Belt-Beekman is Director Brand & Marketing bij KPN.Zij is de meest invloedrijkste marketeer, blijkt uit haar toppositie in de Marketing100 die op 9 maart 2022 is bekendgemaakt. René Zeedijk en Peter Wybenga spraken met haar over de bekendmaking en over de ambities van KPN. luister dit interview hier

Albert de Heer is marketingdirecteur bij De Kuyper Royal Distillers. Het bedrijf zit in Schiedam en produceert uiteenlopende dranken. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij onder meer over de merken die hij onder zijn hoede heeft. luister dit interview hier

Cindy van der Leek is mede-initiatiefnemer van en verzorgt communicatie & marketing voor www.scoorvoorjeclub.nl. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt ze over de beweging die zij samen met een compagnon lanceerde. luister dit interview hier

Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders.nl, het platform waarbij consumenten zelf bepalen welke papieren folders ze in de brievenbus willen. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij over zijn bedrijf en de stand van zaken in de folder-wereld. luister dit interview hier

Joris van Amerom is Managing Partner en eigenaar van Open Now, het bureau waar wetenschap en creativiteit samenkomen. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij over zijn bureau en de relatie met Een tegen Eenzaamheid. luister dit interview hier

Hüseyin Yildiz is CEO van de INOA Group. Hij heeft een bedrijfseconomische achtergrond en is een rasechte ondernemer. Onder de Inoa Group valt onder meer Debiteurnet.com. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt Hüseyin Yildiz over zijn bedrijven. luister dit interview hier

Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021. luister dit interview hier

Jeroen de Bakker is Managing Partner bij Airborne. Bij Marketing Report Radio spreken we hem over de digitalisering van audio. luister dit interview hier


Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands. De afgelopen tijd loodste ze het crossmediale tijdschriftenbedrijf door een flinke reorganisatie, waardoor er nu een onderneming staat die klaar is voor de toekomst. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de veranderingen. luister dit interview hier

Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie.luister dit interview hier

Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het crossmediaal positioneren van haar merken. luister dit interview hier

Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert. luister dit interview hier

Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt. luister dit interview hier

Maarit van Zalk is eigenaar en Director van Earforce en Podcast Factory. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over de ontwikkelingen van podcasts en verdienmodellen. luister dit interview hier

Abonneer je op onze nieuwsbrief