[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing

[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing

21-06-2021 10:06:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 790 | Tags:

Rutger Tuit is Head of Brands and Marketing Partners bij Google Nederland. Hij beschrijft deze periode als een superleuke tijd vol veranderingen in het vak.

Rutger Tuit: “Het is net een aflevering van ik Vertrek. We wisten als marketeers wat we wilden en gingen doen. Nu zijn we aangekomen op de locatie en ziet het er allemaal net wat anders uit, we moeten alles gaan slopen en snappen de vergunningen niet. Het wordt opnieuw beginnen en doorbikkelen.”

Hij gaat uitgebreid in op drie grote verschijnselen: privacy, mediaconsumptie en internationalisering. “Online heeft vorig jaar een grote boost gekregen en daarin zijn consumenten en online bedrijven zich bewuster geworden van privacy. Ook de manier waarop consumenten media zijn gaan nuttigen, is heel anders. Dat is verwarrend geworden – we zien bijvoorbeeld dat op de tv on demand en lineair bij elkaar komen en mensen in hun auto op de radio naar een podcast luisteren. Als laatste is alles heel groot en internationaal geworden.”

Luister het volledige radio-optreden van Rutger hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 15 juni 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.zigt.nl
www.logitech.com
www.clarity.pr  
www.google.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie