Marketing Report
[MarketingWeek] MediaCom | Join | Ekoplaza | Mediaxplain* | Storyboard

[MarketingWeek] MediaCom | Join | Ekoplaza | Mediaxplain* | Storyboard

Wat een marketingweek! Twee op de drie berichten die influencers plaatsen in opdracht van merken, heeft een prijskaartje waar niets van klopt. Dat blijkt uit een analyse van het influencermarketingplatform Join. Merken en influencers weten volgens Join vaak niet wat het plaatsen van een bericht waard is. Daarom lanceert het platform een algoritme dat de prijs van een influencerpost bepaalt. Uber komt met een nieuwe logo.

Van het mediabureauaccountfront was er het nieuws dat John West heeft gekozen voor Mediaxplain*. Maar dat nieuws werd toch engiszins overschaduwd door de successen die MediaCom vierde. Het GroupM mediabureau haalde dit jaar al voor 700 miljoen euro aan nieuws business op. Belangrijke accountwinst was er voor MediaCom met merken als Hilton, Mars, Shell, adidas en Sky. Recent werd ook Alibaba gewonnen. In Nederland won MediaCom eerder dit jaar ABN Amro als grote klant.

Nog meer accountnieuws: ManpowerGroup heeft The Post gekozen als partner op het gebied van contentmarketing in Nederland. Het Zwolse contentmarketingbureau dat is opgericht door Carlijn Postma, voorziet ManPowerGroup in de samenwerking van content en wordt verantwoordelijk voor de productie van tekst, beeld en geluid voor de verschillende labels van ManpowerGroup in Nederland.

In reactie op de uitspraak van de Reclame Code Commissie heeft Ekoplaza besloten om haar 75 supermarkten met ingang van volgende week om te dopen tot de duidelijker meest gifvrije supermarkt. Deze claim komt in de plaats van de payoff enige gifvrije supermarkt, waarmee Ekoplaza eerder deze zomer haar campagne Gifvrije Supermarkt lanceerde.

Per september is Floyd van Lith begonnen als Head of Sales en Account bij het Amsterdamse mediabedrijf Storyboard. Van Lith maakt de overstap van Talpa Media Solutions, waar hij werkzaam was als accountmanager. Met zijn komst gaat Storyboard haar accountteam verder uitbreiden en professionaliseren.

Jochem van Berne volgt oprichter en Manging Director Remy Harrewijn op als Managing Director van het Festina. Van Berne heeft hiervoor ervaring opgedaan bij bekende, digitale, bureaus zoals MediaMonks, Mangrove en Nomads. Hij was daar verantwoordelijk voor businessontwikkeling, account, strategie en operationeel management en werkte op accounts als Rolls-Royce, Heineken, Stayokay en Unilever.

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief