Headlines.
Nieuws.
[Onderzoek] Merkonderzoek: Tony’s Chocolonely meest purpose driven merk van Nederland
20-11-2019 | 12:59:54
Met zeven merken en een groei van 53 procent in totale merkwaarde naar 6,39 miljard Amerikaanse dollar is retail niet alleen de snelst groeiende branche in de BrandZ Top 30, maar ook het best vertegenwoordigd in de ranglijst


[Onderzoek] Nederlanders gaan vaker op zoek naar korting
07-11-2019 | 12:43:42
Nederlanders gaan vaker op zoek naar kortingen. Dit blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2019 van marktonderzoeksbureau Etil en Reclamefolder.nl


Validators begint online platform voor creatietesting
05-11-2019 | 08:07:11
Validators introduceert de STORE, een online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar heeft Validators een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet


[Onderzoek] Papieren reclame wekt meer koopintentie op dan digitale
31-10-2019 | 13:04:00
De koopintentie van de consument ligt na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger dan na het lezen van digitale advertenties. Televisiereclame wordt vooral gedachteloos verwerkt. Dit blijkt uit onderzoek


Influencer noemt zichzelf liever creator
25-10-2019 | 13:43:00
De term influencer blijkt uit de gratie bij influencers zelf, ze gebruiken liever de term creator. Dit blijkt uit onderzoek van Influencert Agency onder 1700 populaire influencers


[Onderzoek] NOBO start met bereikscijfers per uur
25-10-2019 | 11:32:00
Per half november 2019 wordt het Nederlandse Online Bereiksonderzoek uitgebreid met nieuwe opties. De consumptie van web en app wordt al enkele jaren door NOBO gerapporteerd tot op het niveau van dagbereik


[Screenforce] 1,4 procent meer uitgegeven in tv-reclamemarkt
22-10-2019 | 08:33:48
De tv-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op 567 miljoen euro. Dat is 1,4 procent meer dan in dezelfde periode een jaar geleden, meldt Screenforce


[Onderzoek] Kek Mama: duurzaamheid belangrijk
18-10-2019 | 12:51:40
Moeders zijn voor veel merken een belangrijke doelgroep. Ook anno 2019 gelden zij voor merken als de gatekeepers die bepalen wat er in huis komt, wat er op tafel staat en wat de vakantiebestemming wordt


[Interview] Oscar Kolthoff: De meeste organisaties zijn (nog) niet op customer experience ingericht
18-10-2019 | 08:14:30
Label A., een bedrijf dat innovatieve digitale producten ontwikkelt, lanceerde onlangs het rapport Nationaal Customer Experience (CX) Benchmark 2019. We spreken met Oscar Kolthoff, Managing Partner van Label A., over de uitkomsten van het onderzoek


[Interview] 10 jaar Validators
18-10-2019 | 07:24:00
In 2009 startte Martin Leeflang Validators vanuit het idee dat er iets essentieels ontbrak in communicatieonderzoek. Eyetracking was hip, maar werd nauwelijks aangeboden. Dat moest anders


MediaTest: Jongeren hebben meeste sympathie voor Nederlandse boeren
17-10-2019 | 14:43:02
Jongeren hebben de meeste sympathie voor Nederlandse boeren. Dit blijkt uit een onderzoek van MediaTest onder Millennials en GenZ'ers in de week na de protesten van boeren op 1 oktober 2019


[Onderzoek] Quadia: Albert Heijn actiefste merk in online video
15-10-2019 | 09:05:59
Albert Heijn is het actiefste merk van Nederland op het gebied van online video. Dat blijkt uit de Branding Broadcasting Barometer, een onderzoek dat is uitgevoerd door Quadia. Ziggo en Heineken eindigen op de tweede en derde plek


[Onderzoek] Kantar: Bijna helft marketeers heeft balans inzet offline en online media nog niet gevonden
11-10-2019 | 12:28:00
Een groot deel van de marketeers wereldwijd (46%) geeft aan nog niet de juiste balans en synergie te hebben gevonden in de inzet van online en offline media. Zo worstelt driekwart (76%) met het meten van cross-channel-inspanningen


Exterion en Validators zetten OOH in voor Sky Radio
10-10-2019 | 09:53:07
Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio en Exterion Media onderzoek uitgevoerd om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out of Home. De radiozender van Talpa wilde groeien in de categorie 'radio luisteren op het werk'


[Onderzoek] Bedrijven lopen achter in digitalisatie B2B klantloyaliteit
02-10-2019 | 11:01:00
Klanten kunnen online steeds meer kiezen, informeren en communiceren. Hierdoor vinden bedrijven en merken het steeds moeilijker om zich te onderscheiden. Klantloyaliteit wordt daarom steeds belangrijker


Nepnieuws-sites maken honderden miljoenen omzet per jaar
27-09-2019 | 10:00:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van haar onderzoek naar een steekproef van 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans


[Onderzoek] Instagram en Pinterest favoriet platform voor wooninspiratie
25-09-2019 | 10:32:21
Instagram en Pinterest komen naar voren als de populairste online platformen om wooninspritatie op te doen voor meubels en woonaccessoires. Dit blijkt uit het Adfactor Home Deco Trendrapport


[Onderzoek] Ruigrok NetPanel: Nederlanders worstelen met smartphonegebruik
20-09-2019 | 14:50:00
Onderzoek van Ruigrok NetPanel laat zien dat veel Nederlanders zoeken naar balans in hun smartphonegebruik. Enerzijds is de smartphone heel nuttig en voor velen zelfs onmisbaar, anderzijds zorgt de smartphone ook voor irritaties en frustratie


[Onderzoek] Printreclame doet het beter dan marketeers denken
16-09-2019 | 07:23:00
Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken


Consumenten vertrouwen chatbots niet
03-09-2019 | 09:30:00
Meer dan de helft van Nederlandse consumenten vertrouwt chatbots niet. Bijna een derde doet zelfs liever geen aankopen bij bedrijven die via chatbots communiceren. Dat blijkt uit een peiling van Trustpilot onder 1900 mensen


EDM Media Group versnelt groeistrategie door partnership met NewPort Capital
02-09-2019 | 07:47:00
EDM Media Group, een grote speler op het gebied van dataoplossingen in de Benelux, kondigt aan dat NewPort Capital is toegetreden als aandeelhouder. Zo kan EDM haar ambitieuze groeistrategie versnellen en haar dienstverlening en technologische dataoplossingen verder uitbreiden


[Onderzoek] Hersenscans laten zien of een video ons boeit
27-08-2019 | 07:10:22
Onderzoekers hebben gemeten hoe onze hersenen reageren op tv-commercials. Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit nieuw onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University


[Screenforce] Tv-reclamemarkt stijgt licht in eerste helft 2019
15-08-2019 | 07:41:00
In de eerste helft van 2019 is de tv-reclamemarkt uitgekomen op 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018


[Onderzoek] Jongeren keren Facebook massaal de rug toe
11-08-2019 | 14:02:00
Gebruik van Facebook onder jongeren in Nederland daalt met 23 procent. Dit blijkt uit de derde editie van het jongerenonderzoek van Wayne Parkner Kent en MediaTest


Smartphone Orchestra met The Social Sorting Experiment
08-08-2019 | 09:47:00
Het Smartphone Orchestra zal met The Social Sorting Experiment tijdens De Parade de manipulatieve macht van digitale platformen aan het publiek tonen tijdens een absurdistische en interactieve performance


[Onderzoek] KPN sterkste merk in Nederland; Shell heeft grootste merkwaarde
02-08-2019 | 11:40:00
KPN is het sterkste merk in Nederland. Shell is in de Top 50 het merk met de grootste merkwaarde. Wereldwijd is Shell het 26 grootste merk op aarde


[Onderzoek] Sterkere emotionele impact bij groot formaat digital Out of Home
01-08-2019 | 12:41:50
Uit onderzoek van Ngage Media, Kinetic en Validators blijkt dat grote digitale schermen nog beter in staat zijn de aandacht vast te houden dan kleinere schermen, waardoor er een hogere kans is op een emotionele respons


[Screenforce] Kleine bedrijven profiteren het meest van korte tv-reclames
23-07-2019 | 08:39:00
Uit het onderzoek Supercharge: transform your business with TV is gebleken dat tv-reclame verantwoordelijk is voor 80 procent van de uit reclame voortvloeiende verkopen. Hier vind je meer aanbevelingen en inzichten


WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital
12-07-2019 | 09:48:21
WPP verkoopt de meerderheid van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar, oftewel 2,75 miljard euro, overhouden aan de verkoop


[Onderzoek] Nielsen: grootste stijging mediabestedingen in vijf jaar
09-07-2019 | 10:26:10
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Online advertising was net als in andere jaren verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei, de andere mediumtypen volgden op afstand