Headlines.
Nieuws.
[Screenforce] Tv-reclamemarkt stijgt licht in eerste helft 2019
15-08-2019 | 07:41:00
In de eerste helft van 2019 is de tv-reclamemarkt uitgekomen op 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018


[Onderzoek] Jongeren keren Facebook massaal de rug toe
11-08-2019 | 14:02:00
Gebruik van Facebook onder jongeren in Nederland daalt met 23 procent. Dit blijkt uit de derde editie van het jongerenonderzoek van Wayne Parkner Kent en MediaTest


Smartphone Orchestra met The Social Sorting Experiment
08-08-2019 | 09:47:39
Het Smartphone Orchestra zal met The Social Sorting Experiment tijdens De Parade de manipulatieve macht van digitale platformen aan het publiek tonen tijdens een absurdistische en interactieve performance


[Onderzoek] KPN sterkste merk in Nederland; Shell heeft grootste merkwaarde
02-08-2019 | 11:40:00
KPN is het sterkste merk in Nederland. Shell is in de Top 50 het merk met de grootste merkwaarde. Wereldwijd is Shell het 26 grootste merk op aarde


[Onderzoek] Sterkere emotionele impact bij groot formaat digital Out of Home
01-08-2019 | 12:41:50
Uit onderzoek van Ngage Media, Kinetic en Validators blijkt dat grote digitale schermen nog beter in staat zijn de aandacht vast te houden dan kleinere schermen, waardoor er een hogere kans is op een emotionele respons


[Screenforce] Kleine bedrijven profiteren het meest van korte tv-reclames
23-07-2019 | 08:39:00
Uit het onderzoek Supercharge: transform your business with TV is gebleken dat tv-reclame verantwoordelijk is voor 80 procent van de uit reclame voortvloeiende verkopen. Hier vind je meer aanbevelingen en inzichten


WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital
12-07-2019 | 09:48:21
WPP verkoopt de meerderheid van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar, oftewel 2,75 miljard euro, overhouden aan de verkoop


[Onderzoek] Nielsen: grootste stijging mediabestedingen in vijf jaar
09-07-2019 | 10:26:10
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Online advertising was net als in andere jaren verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei, de andere mediumtypen volgden op afstand


[Onderzoek] Digitale reclame groter dan andere reclamevormen samen
09-07-2019 | 08:50:37
Digital advertising heeft in Nederland ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search houdt het grootste marktaandeel


Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt banken betaalgegevens niet zomaar te gebruiken
04-07-2019 | 11:24:00
Banken mogen hun klanten niet zomaar gepersonaliseerde aanbiedingen sturen op basis van hun betaalgegevens. De Autoriteit Persoonsgegevens roept alle banken daarom op om goed te kijken naar hun beleid rond direct marketing


[Onderzoek] Consumentenprijzen in juni 2,7 procent hoger
04-07-2019 | 07:46:00
Consumentengoederen en -diensten waren in juni 2,7 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het CBS. In mei betaalde de consument 2,4 procent meer dan vorig jaar. De stijging zet dus door


[Onderzoek] Emotionele ervaringen van klanten meten met EEG
02-07-2019 | 09:33:00
Een onderzoeksteam van Rotterdam School of Management, Erasmus University heeft een methode ontwikkeld om van seconde tot seconde te meten hoe mensen reageren op een stimulus zoals een trailer van een film of een commercial


[Onderzoek] Video on Demand verslaat lineaire televisie
20-06-2019 | 07:42:00
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)


CDA en D66 willen nieuwe toezichthouder en regels algoritmegebruik overheid
18-06-2019 | 09:37:00
CDA en D66 willen regels instellen om algoritmegebruik door de overheid te reguleren. Ook willen beide regeringspartijen dat er een toezichthouder komt die daarop zal toezien


[Onderzoek] Alleen eerste pagina Google relevant bij voice search
18-06-2019 | 08:34:00
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten van de eerste pagina met Google zoekresultaten


[Onderzoek] Jongeren zien magazines als offline moment voor jezelf
17-06-2019 | 08:57:00
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken


[Onderzoek] Amazon langs Google als 's werelds sterkste merk
11-06-2019 | 10:22:00
Amazon blijft maar groeien en is inmiddels ‘s werelds meest waardevolle merk, zo blijkt uit de BrandZ Top 100, de ranglijst van sterkste merken wereldwijd. WPP en Kantar maken de BrandZ Top 100 van 2019 openbaar op de New York Stock Exchange


[Onderzoek] Spotify komt met trendrapport over Gen Z en millennials
05-06-2019 | 13:15:00
Spotify heeft wereldwijd onderzoek gedaan naar wat leeft bij de 15 tot 24-jarigen, Generatie Z. Het onderzoek laat zien dat de huidige generatie jongeren gevoelig, verantwoordelijk, eigenwijs en internationaal georiënteerd is


[CBS] Omzet reclamewezen en marktonderzoek in Q1, 2019 met 3,6 procent hoger
31-05-2019 | 09:45:00
De omzet van de zakelijke dienstverlening steeg in het eerste kwartaal van 2019 met 6,8 procent. De omzet in het reclamewezen en marktonderzoek was in het eerste kwartaal van 2019 met 3,6 procent hoger


[Onderzoek] Grote verschillen Googleresultaten desktop of mobiel
29-05-2019 | 10:03:00
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft in mei 2019 in totaal 50.000 willekeurige keywords in de Amerikaanse database onderzocht om te achterhalen hoe verschillend de SERP's (Search Engine Result Pages) zijn voor dezelfde zoekopdracht op verschillende platforms


[Screenforce] Televisiereclame genereert meeste verkopen
28-05-2019 | 08:37:00
Een nieuwe analyse van de effectiviteit van reclame voor kleine bedrijven levert opmerkelijke uitkomsten op. Zo blijkt dat televisiereclame de meeste verkopen aanjaagt


[Onderzoek] Meisjes vaker op sociale netwerken dan jongens
27-05-2019 | 08:47:00
Bijna alle jongeren zijn dagelijks online. Meisjes zijn vaker actief op sociale netwerken dan jongens. Dat meldt het CBS


MediaTest biedt Steunouder gratis onderzoek aan
22-05-2019 | 12:02:00
MediaTest biedt dit jaar Stichting Steunouders Nederland een kosteloos onderzoek aan met de vraag hoe zij het beste nieuwe vrijwilligers kunnen bereiken


[Onderzoek] Waren reclames vroeger beter?
21-05-2019 | 07:16:00
Onderzoeksbureau MetrixLab onderzocht in samenwerking met de SAN de effectiviteit van de Goeiemoggel-campagne van KPN, Geen Bommetje van Melkunie en Even Apeldoorn Bellen van Centraal Beheer in de huidige tijdsgeest


[Onderzoek] 100 grootste webshops hebben SEO niet op orde
20-05-2019 | 08:58:00
Alle grote webshops laten SEO-kansen liggen. Ze hebben een lange laadtijd en hun internationale SEO is niet goed op orde. Dat blijkt uit een uitgebreide analyse onder de (Twinkle Top) 100 grootste webshops in Nederland door onlinemarketingbureau Brandfirm


Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online?
17-05-2019 | 10:04:00
Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online? Een blog van Daan Wolff van BoldData in het kader van World Telecommunication & Information Society Day


[Onderzoek] Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
17-05-2019 | 09:36:00
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen


[Nederlands MediaNetwerk TV] Martin Leeflang over Validators
16-05-2019 | 08:49:00
Martin Leeflang is oprichter CEO van Validators, dat dit jaar tien jaar bestaat. Het bedrijf richt zich op communicatieonderzoek, dus alles rondom media, merk en reclame. Hij heeft de markt voor communicatieonderzoek zien veranderen en praat daarover met Nederlands MediaNetwerk TV


[Onderzoek] Omzet detailhandel stijgt 4 procent
14-05-2019 | 07:34:00
De detailhandel heeft in maart 4,4 procent meer omgezet dan in maart 2018. Er werden 3,6 procent meer goederen verkocht. Hogere omzetten kwamen voor in zowel de foodsector als de non-foodsector


Twintigers doen van alles later: huis uit, vaste baan, samenwonen
13-05-2019 | 07:52:00
De twintigers van nu maken een hoop levensgebeurtenissen op latere leeftijd mee dan de twintigers van tien jaar geleden. Ze blijven langer thuis wonen, krijgen later een vaste baan, een serieuze relatie of kinderen