Headlines.
Nieuws.
DDMA: Data worden steeds toegankelijker, centraal klantbeeld blijft een uitdaging
01-09-2020 | 11:22:41
De beschikbaarheid van data is binnen organisaties in het afgelopen jaar sterk toegenomen. Dat blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd


Offspring Media en Markteffect starten exclusieve marktonderzoek samenwerking
18-08-2020 | 00:12:00
Online uitgeverij Offspring Media en marktonderzoeksbureau Markteffect slaan de handen ineen. De samenwerking wordt uitgebreid via een marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen


[Onderzoek] Kantar: Nederlander blijft bezorgd door corona, angst voor ziek worden groter
13-08-2020 | 15:55:03
Voor het eerst sinds maart 2020 neemt de bezorgdheid van Nederlanders rondom de coronacrisis niet langer af, maar blijft gelijk (55 procent is (zeer) bezorgd). Ook is er een grote angst om ziek te worden. Dit blijkt uit Wave 7 van de Kantar Covid-19 barometer


The Data Agency neemt Invicta over
12-08-2020 | 12:02:00
The Data Agency, bestaande uit de merken EDM, GeoMarktprofiel, Human Inference en LynqID, heeft Invicta overgenomen, aan. Invicta is de organisatie achter het Customer Data Platform Invenna


[Onderzoek] Multiscope: AH to go populairste supermarkt onderweg
30-07-2020 | 11:17:00
Meer dan vier op de tien consumenten (43 procent) die weleens onderweg eten en drinken kopen doen dit bij AH to go. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor van onderzoeksbureau Multiscope


[Onderzoek] Vijftigplussers door corona over drempel online boodschappen bestellen
24-07-2020 | 16:27:00
Uit marktonderzoek blijkt dat de GeoTypen Betrokken Senioren en Actieve Vijftigplussers hun boodschappen respectievelijk 47 procent en 36 procent meer (deels) online zijn gaan doen


[Onderzoek] Kantar: Traditionele media winnen aan relevantie ten opzichte van sociale media
08-07-2020 | 14:19:00
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020 van Kantar


[Onderzoek] Admanager: Werving van digitaal talent staat in-housing trend in de weg
08-07-2020 | 14:05:00
In-housing bureau Admanager deed onderzoek onder ruim 70 marketeers aan adverteerderszijde. Het In-housing Onderzoek 2020 laat zien wat succesvol in-housen van digitale marketingactiviteiten in de weg staat en meer


EDM, Human Inference, LynqID en GeoMarktprofiel komen samen in The Data Agency
07-07-2020 | 08:41:00
Frank de Beun, CEO van The Data Agency: “Wij willen onze klanten een voorsprong geven en daarom staan wij open voor nieuwe technologieën en ontwikkelingen


[Onderzoek] Broadcast content omvat 86 procent van totale video kijktijd
25-06-2020 | 16:44:00
Uit de meest recente cijfers van het Global TV Deck blijkt dat televisie het overgrote deel van de kijktijd vertegenwoordigt: 86 procent. Dit is een lichte daling ten opzichte van vorig jaar, toen was het 88 procent


[Onderzoek] Mediatest: Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus
24-06-2020 | 16:44:00
Uit het vijfde onderzoek van MediaTest naar de ervaringen van jongeren met het coronavirus blijkt onder meer dat de maatregelen minder in acht worden genomen en dat ze gewoon op vakantie gaan


[Onderzoek] VEA: Nederlanders met kleur vervullen figurantenrol
24-06-2020 | 15:34:00
Nederlanders met kleur vervullen letterlijk de figurantenrol in televisiereclames. Dit blijkt uit een onderzoek naar stereotypering en diversiteit in 420 tv-reclames van de STER uit 2019


[Onderzoek] Mediatest: Grote verschuivingen in mediatrends door coronacrisis
18-06-2020 | 15:24:30
Er zijn grote verschuivingen waarneembaar in mediatrends door de coronacrisis. Dit blijkt uit een tweede meting onder professionals in de mediabranche in april-mei 2020 van het jaarlijkse Media-trendonderzoek




[Jongerenonderzoek 2020] Jongeren gebruiken Facebook steeds minder
16-06-2020 | 08:29:00
MediaTest en Wayne Parker Kent doen jaarlijks een jongerenonderzoek. Aan het onderzoek in 2020 deden ruim 3000 jongeren mee. Het onderzoek vond plaats in januari 2020, ruim voor het uitbreken van de coronacrisis


[Onderzoek] Kantar: pre-corona gedrag niet snel terug
12-06-2020 | 15:51:54
Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt. Dit blijkt uit Wave 5 van de Covid-19 barometer van Kantar. Mensen gaan meer gebukt onder financiële zorgen en hebben nieuwe gedragspatronen ontwikkeld


[Onderzoek] Mediatest doet gratis onderzoek voor Stichting Jarige Job en Ronald McDonald Kinderfonds
10-06-2020 | 13:56:00
MediaTest organiseert voor de tweede keer dit jaar de MediaTestDag. MediaTest is daarbij op 9 juni 2020 aan de slag geweest voor Stichting Jarige Job en het Ronald McDonald Kinderfonds


[Onderzoek] DDMA Barometer toont omzetdalingen aan en versnelde transitie
10-06-2020 | 12:31:00
44 procent van de organisaties in de Nederlandse data-driven marketingsector heeft de omzet sinds het begin van de coronacrisis zien dalen, bij 41 procent is de omzet gelijk gebleven


Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
05-06-2020 | 11:24:00
Na eerdere gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!


MeMo² wint 5 IAB Europe Awards
03-06-2020 | 22:41:00
Middels THX. biedt MeMo² het eerste platform dat geheel automatisch, passief en real-time exposure kan registreren zowel online als offline. THX. registreert real-time bewegingsgedrag van consumenten


[Onderzoek] UAntwerpen: "Lockdown weegt op gemoed van jongeren"
03-06-2020 | 13:40:00
Tijdens de lentemaanden worden berichten op sociale media normaal gezien iets zorgelozer, maar uit onderzoek van UAntwerpen blijkt dat er dit jaar in april geschreven werd zoals tijdens de donkerste wintermaanden




MeMo² oogst internationale erkenning met Crossmedia Innovatie THX Platform
29-05-2020 | 14:56:00
De organisatie rondom de IAB Europe Research Awards heeft bekend gemaakt dat de Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2 voor 6 van de 8 categorieën is genomineerd


MediaTest: Uitnodiging gratis webinar Jongerenonderzoek 2020
29-05-2020 | 14:13:00
Ook dit jaar heeft marktonderzoeksbureau MediaTest weer het grootschalige Jongerenonderzoek uitgevoerd. En we willen je hierbij heel graag uitnodigen voor de presentatie van de resultaten


Adverteerders besteden in 2019 13 procent meer aan digital advertising
28-05-2020 | 15:25:49
Het marktaandeel digital advertising is in in Nederland 2019 met 13 procent gestegen tot 2,2 miljard euro. Voor 2020 wordt een daling verwacht van de reclamebestedingen van 20 procent bij een daling van het BBP van 5,3 procent


MeMo² THX. platform gets six nominations in the IAB Europe Research Awards 2020
27-05-2020 | 13:02:55
Independent marketing and business consulting agency MeMo² has been shortlisted in six categories of the IAB Europe Research Awards 2020 for its THX. case.


[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlander past zich razendsnel aan en is flexibel
20-05-2020 | 17:56:00
IPG Mediabrands (de mediaholding van Initiative, Reprise, Thrive, UM en YUNE) peilde waar Nederland staat en onderzocht de impact van de Covid-19-pandemie


Validators ontwikkelt online tool om gezichtsuitdrukkingen te herkennen
19-05-2020 | 16:05:08
Validators introduceert EmotionFlow, een online neurotool waarmee je visuele content eenvoudig test op emotionele beleving


[Cross Media Congres 2020] Joyce Lopulalan: Crossmedia-experience kun je alleen bieden als data op orde zijn
15-05-2020 | 14:26:00
Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Eerder werkte zij voor onder meer VNU, TMG, A2SP en Centrum voor Consumenten Informatie


Google Cloud announces strategic partnership with Splunk Inc
14-05-2020 | 13:02:00
Google Cloud and software solutions company Splunk Inc have entered into an agreement as the two companies look at assisting organizations and customers unlock the value of their data.