Marketing Report
McDonald’s lanceert PicMac: mini-tutorials foodfotografie

McDonald’s lanceert PicMac: mini-tutorials foodfotografie

McDonalds heeft op Instagram TV Pic Mac gelanceerd met zes korte afleveringen waarin tips voor mooie foodfoto's worden gegeven. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder andere de achtergrond, de flat lay en de compositie.

Annemiek Hollander, Social Media Manager bij McDonald’s: "PicMac speelt in op wat we zien binnen onze community. Onze fans delen graag foto’s van hun bezoek aan de Mac. We hebben Monique van Loon gevraagd om haar kennis op een laagdrempelige manier te delen. Zo kan iedereen straks zijn of haar favoriete producten zo aantrekkelijk mogelijk vastleggen.”

De serie is tot stand gekomen in samenwerking met Blauw Gras, het social content bureau van McDonald's. Isaac Diepenhorst, Account Director bij Blauw Gras: "Het is mooi om te zien dat McDonald's haar fans goed begrijpt. De Instagram-tijdlijn is ontzettend belangrijk voor de fans van McDonald's. Met een paar kleine tips en aanpassingen, maak je al snel mooiere foto’s."

PicMac is zes weken lang elke donderdag te zien op Instagram TV. Fans die hun foto delen met #PicMac maken kans op een telefoonhoesje van McDonald's.

www.mcdonalds.nl
www.blauw-gras.com


Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief