Marketing Report
Media.Monks ontwikkelt crossmediale campagne voor online bank Brand New Day

Media.Monks ontwikkelt crossmediale campagne voor online bank Brand New Day

Media.Monks heeft een crossmediale campagne ontwikkeld voor de online bank Brand New Day Daarin speelt ondernemer en columnist Sander Schimmelpenninck de hoofdrol.

Media.Monks creëerde voor de campagne een kleurrijke wereld waarin Sander Schimmelpenninck de kijker meeneemt langs de risico’s van verdampend spaargeld, crypto cowboys en de jacht op snel rendement. Te midden van die risico’s benadrukt hij juist het belang van geduld. Want verantwoord beleggen voor later doe je volgens Brand New Day door de tijd te nemen, breed te spreiden én de kosten laag te houden. Zo stapel je rendement op rendement en bouw je een goede buffer voor later op.



Kalo Bagijn, oprichter van Brand New Day: “In deze campagne staan drie doelen centraal: effectiviteit, effectiviteit en effectiviteit. Oftewel: heel Nederland activeren om op verantwoorde manier vermogen voor later op te bouwen. Dat is waanzinnig belangrijk. Zéker in tijden van torenhoge inflatie en karige spaarrentes. Indexbeleggen was volgens ons natuurlijk altijd al de beste manier om verantwoord vermogen op te bouwen voor later. Dat vertellen we al jaren, maar dankzij hulp van Media.Monks vertellen we het ook in een mooie campagne aan heel Nederland.”

Media.Monks is verantwoordelijk voor de hele campagne, van strategie tot creatie tot productie.

Oscar Hamming, Business Director Media.Monks: “We zijn er trots op om de campagne van A tot Z in-house te hebben kunnen maken. Het is fantastisch om daarbij de verschillende disciplines zo geïntegreerd aan het werk te zien, met een geweldig eindresultaat als gevolg. Het is bovendien prachtig dat we de doelen van Brand New Day in de eerste maand van de campagne niet alleen behalen, maar zelfs overtreffen met deze campagne. Dat bewijst dat onze aanpak werkt.”

De boodschap die Brand New Day met de kijker deelt is niet uit de lucht komen vallen: het geheel kwam tot stand op basis van uitgebreid onderzoek onder de doelgroep. Een aanpak die zeer succesvol is: in de eerste campagnemaand zag Brand New Day een explosieve toename in het aantal sitebezoeken en geopende rekeningen.

De campagne zal het hele jaar 2022 prominent zichtbaar zijn op televisie, radio en online.

Credits:

Klant: Brand New Day | Bureau: Media.Monks |  Creatieve Directie: Niels de Wit/ Robert van der Lans | Strategie: Enola van Maarseveen | Account: Oscar Hamming / Irs Veenstra | Regisseur: Robin E. Lee | Producer: Lennart Deen / Cedric Otten | Post Producer: Daniel Rodrigues Correia |  Muziek: Agnes Kes / Vincent Jacobs |  Fotografie: Vlada Vitko

media.monks.com
www.brandnewday.nl

Abonneer je op onze nieuwsbrief.