Marketing Report
[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Ignita van den Braak - communicatieplanner Havas Media

[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Ignita van den Braak - communicatieplanner Havas Media

Ignita van den Braak is communicatieplanner bij Havas Media. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken haar.

Dag Ignita, kun jij Havas Media introduceren?

Havas Media is een internationaal mediabureau dat opereert in 140 landen. De kern is onze digitale expertise, maar zeker ook binnen offline zijn wij goed vertegenwoordigd. In Nederland werken we met verschillende A-merken als Disney, Hyundai, Emirates en nog veel meer. Daarnaast is Havas Media eigenlijk gewoon het gezelligste mediabureau! Het team is jong en vol ambitie en onderling is er veel gezelligheid: we zijn altijd in voor een borrel of een feestje. 

Wat kan Havas Media dat andere mediabureaus niet kunnen?

Havas doet al meer dan tien jaar onderzoek naar meaningful brands. Dat wil zeggen, in welke mate dragen merken daadwerkelijk bij aan het leven van de consument. Met het onderzoek als uitgangspunt, staat Havas voor een betekenisvolle verbinding tussen mens en merk. Dit doen wij onder andere door media en creatie te verbinden. 

Waaruit bestaat jouw werk bij Havas Media?

Na eerder stage te hebben gelopen op de AdOps/Data afdeling van Havas, en daar gewerkt te hebben als bijbaan, ben ik sinds twee maanden weer terug bij Havas Media. Dit na een korte tussenstop als pr-/marketingstagiaire bij een evenementenlocatie. Als communicatieplanner ben ik het eerste aanspreekpunt voor klanten en vertaal ik vragen en briefings door naar een multidisciplinair team van specialisten. Samen met de verschillende specialisten maken we op basis van deze briefings mediaplannen om de doelstellingen van de klanten te realiseren en de merkwaarde te verhogen.

Hoe zie jij mediabureaus de komende jaren ontwikkelen?

Ik denk dat mediabureaus zich steeds meer gaan ontwikkelen richting fullservicebureaus waar onder andere media en creatie samenkomen op strategisch niveau. Havas Media realiseert dit momenteel door in zoveel mogelijk landen Havas Villages op te zetten. Zo zitten wij in Amsterdam sinds een jaar samen met Havas Lemz in een pand gevestigd in het hartje van Amsterdam en werken we samen om de doelstellingen van klanten te realiseren. 

Wat zijn jouw ambities?

Voor nu liggen mijn ambities voornamelijk bij het zoveel mogelijk vergaren van kennis, de klanten te leren kennen en te groeien binnen mijn functie. Havas biedt mij gelukkig ook de mogelijkheid die richting op te groeien die ik ambieer. Op de langere termijn zou ik het tof vinden om strategieën en concepten te bedenken die in het resultaat verder reiken dan de doelstellingen van de klant om merken echt een uplift te kunnen geven. Ook lijkt het mij gaaf om anderen te begeleiden door middel van consults. Maar dat is iets voor later...

Wat is het laatste nieuws?

Havas investeert en geeft veel aandacht aan de combinatie van creatie en media. Door deze disciplines te verbinden ontstaan er totaalconcepten die de merken waar we mee werken nog verder kunnen ontwikkelen. Deze aanpak resulteerde onder andere in het winnen van UNIQLO als opdrachtgever. Ook is AMP, tevens onderdeel van Vivendi, sinds kort in onze Village ingetrokken. Zo verzamelen we een mooie groep mensen aan de Stadhouderskade.

www.havasmedia.com

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte van het Jaar 2019 staat hier.

 

 MediaBelofte en DeMedia100 worden gesponsord door



 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief