Marketing Report
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Tony Roodenburg Boakye, mede-oprichter Phatcamp

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Tony Roodenburg Boakye, mede-oprichter Phatcamp

Tony Roodenburg Boakye is mede-oprichter van Phatcamp. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem.

Dag Tony, kun jij Phatcamp introduceren?

Dat kan ik zeker! Phatcamp zet zich in voor de carrièreontwikkeling van de nieuwe generatie binnen de creatieve industrie. We zijn constant op zoek naar manieren waarop we, samen met verschillende partners, studenten en beginnende professionals kunnen verrijken met vakgerelateerde kennis, waardevolle aanvullingen op hun netwerk en een berg aan relevante werkervaring!

De verschillende activiteiten hiervoor hebben we ondergebracht in Phatcamp Academy en Phatcamp Agency. Via onze academy bieden we onze community verschillende initiatieven aan waarmee we de industrie inzichtelijker maken en ze dichter bij het werkveld brengen. Denk hierbij aan outputs als workshops, een stagebemiddelingsservice en verschillende soorten online content.

Via onze agency kan onze community daarnaast de benodigde relevante werkervaring opdoen om goed beslagen ten ijs te komen. Zo realiseren we bijvoorbeeld zelf veel projecten en evenementenproducties voor verschillende grote partijen. Bij deze klussen zetten wij deze gedreven groep mensen dan bijvoorbeeld weer in om ons te ondersteunen en werkervaring op te doen. Verder zenden we onze community op regelmatige basis uit als event crew en bemiddelen we  in langdurige freelance klussen tussen onze meer ervaren/gespecialiseerde communityleden en het werkveld

Wij zijn er van overtuigd dat we, door ze op deze manier een 360 graden-leerervaring te bieden, echt impact kunnen hebben op hun ontwikkeling.

Wat kan Phatcamp dat andere spelers niet kunnen?

Ik kijk eigenlijk liever naar wat we juist samen kunnen realiseren. Zoals ik in mijn vorige antwoord al benoemde, werken we in het ontwikkelen en aanbieden van onze initiatieven en services samen met een breed scala aan partners en opdrachtgevers. Dit gaat van onderwijsinstellingen tot commerciële partijen uit het werkveld. Ik geloof heilig dat, door onze kennis en ons netwerk te delen met elkaar en de doelgroep, we de transitie van student tot professional naadloos kunnen laten gaan en zo de industrie naar een hoger niveau kunnen tillen. Doordat wij in alles wat we doen, handelen vanuit deze drijfveer kunnen we ons te allen tijden onafhankelijk opstellen. Dit maakt ons uniek en bij uitstek de geschikte partij om dit proces van ontwikkeling te faciliteren

Waaruit bestaat jouw werk bij Phatcamp?

Als Brand & Partnership Manager ben ik verantwoordelijk voor de manier waarop we communiceren met zowel onze doelgroep als alle andere betrokkenen. Daarnaast houd ik me op dagelijkse basis bezig met initiëren en onderhouden van de verschillende samenwerkingen die we hebben met andere organisaties en het werkveld.

Wat moeten merken doen om toekomstbestendig te zijn?

Ik denk dat merken zich de afgelopen jaren heel erg hebben gericht op het laten zien dat ook zij maatschappelijk betrokken zijn en dit voornamelijk bewezen met gelikte content en campagnes. De nieuwe generatie is echter nóg maatschappijkritischer, wil bijdragen aan een betere wereld en heeft, doordat ze online is opgegroeid, een heel goede bullshitfilter ontwikkeld. Ze prikken zo door merken heen die niet authentiek zijn of door boodschappen die niet gemeend zijn. Om toekomstbestendig te zijn moeten merken daarom verdergaan dan het aan de kaak stellen van problemen of innemen van een populair standpunt. Zelf het voortouw nemen om een rigoureuze verandering of verbetering teweeg te brengen is wat de aankomende generatie triggert om fan te worden.

Wat zijn jouw ambities?

Ik ben een echte verbinder. Mijn ambitie is dan ook om op termijn op wereldwijde schaal de verschillende lokale creatieve industrieën met elkaar te verbinden. Het lijkt mij fantastisch als we over een paar jaar een globaal netwerk kunnen hebben gecreëerd waarin ruimte is voor uitwisseling van talent, kennis, netwerk en kansen om werkervaring op te doen.

Op kortere termijn is het doel echter om de manier waarop studenten hier hun ontwikkeling tot zelfbewuste en zelfsturende professionals binnen onze industrie doormaken, naar een hoger level te tillen. Met behulp van onze huidige partners ben ik er van overtuigd dat dit ons gaat lukken.

Wat is het laatste nieuws?

Vanuit mijn passie voor verbinden ben ik eerder dit jaar aangesloten bij het team van ADNIGHT. ADNIGHT is de jaarlijkse nacht van en voor de creatieve industrie van Amsterdam waarbij 50 bureaus eenmalig hun deuren openstellen voor meer dan 5.000 studenten, marketeers en creatieven. De volgende editie is op vrijdag 4 oktober en zowel de lijst van deelnemende partijen als het programma is super gevarieerd. Wat mij betreft een echte aanrader dus!

www.phatcamp.nl
www.adnight.nl

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte van het Jaar 2020 staat hier.

 

M100 wordt gesponsord door

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief