Marketing Report
Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner lanceren Green GRP nieuws

Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner lanceren Green GRP

Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner lanceren Green GRP, een Nederlandse tool om de  CO2-voetafdruk van een mediacampagne te meten en te compenseren. Volgens de initiatiefnemers wordt veel CO2 uitgestoten door de 4,5 miljard euro aan netto mediabestedingen. De tool wordt kosteloos aangeboden en is toegankelijk voor de hele markt.

Bij het plannen van een campagne biedt Mediaplus/Mediaxplain adverteerders de mogelijkheid om de CO2-uitstoot die voortkomt uit de campagne te berekenen en compenseren via gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten. Ook kunnen meerdere campagnescenarios vergeleken worden en de meest ideale op basis van de minste CO2-uitstoot gekozen worden. Indien gekozen wordt om het restant te compenseren, liggen de kosten daarvoor gemiddeld tussen de 0,4 en 0,8 procent van het mediabudget.

Robert Viertelhauzen, Managing Director bij ClimatePartner: "Met Green GRP kunnen adverteerders een bijdrage leveren aan de wereldwijde klimaatbescherming en ondersteunen zij geverifieerde klimaatbeschermingsprojecten. Ook bevorderen zij het bereiken van de Global Sustainable Development Goals (SDG's), bijvoorbeeld het bestrijden van armoede of het verbeteren van de leefomstandigheden in opkomende economieën en ontwikkelingslanden. In het bijzonder voor bedrijven waar klimaatbescherming in de basis al dicht bij hun hart ligt, is het initiatief van Mediaplus/Mediaxplain een logisch verlengstuk van hun verduurzamingstreven, dat wij natuurlijk graag ondersteunen."

Sander Bots, Managing Director bij Mediaplus/Mediaxplain: “Als mediabureau willen we natuurlijk in de eerste plaats het meeste effect uit het mediabudget van onze adverteerders halen. Wij vinden echter ook dat elke branche zijn bijdrage moet leveren aan misschien wel de grootste uitdaging van de huidige tijd, namelijk klimaatbescherming. Middels de Green GRP kan nu ook de communicatiebranche een bijdrage hieraan leveren. Om de impact hiervan zo groot mogelijk te maken, vinden we het belangrijk om gezamenlijk op te trekken met adverteerders, mediaexploitanten en andere bureaus. De Green GRP is daarom voor iedereen toegankelijk en inzetbaar.”
 
www.greengrp.nl
www.mediaxplain.nl
www.mediaplus.nl
www.climatepartner.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief