Marketing Report
MediaScience ontwikkelt campagne Hostnet

MediaScience ontwikkelt campagne Hostnet

MediaSience heeft met Hostnet een campagne ontwikkeld met de slogan: Hosting is overal hetzelfde, service niet. Daarmee wil Hostnet een tegenwicht bieden tegenover een branche die veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties.

Uit onderzoek onder 500 mkb'ers en zzp'ers blijkt dat ondernemers niet veel begrijpen van hosting en de techniek hierachter. Niet de technologie, maar juist service blijkt de doorslaggevende factor als het gaat om de keuze voor een hostingprovider (95 procent). Hosting wordt gezien als een technische aangelegenheid (80 procent), waar het merendeel geen tijd aan wil besteden. Veel ondernemers zijn echter dagelijks afhankelijk van hosting. Als er zich een probleem voordoet, is de wens dat dit snel en efficiënt wordt opgelost.

In de campagne wordt de ondernemer bevestigd in zijn perceptie dat het technologische aanbod overal hetzelfde is. Er was geen aanbieder die claimde service te bieden. Hostnet claimt die vanaf nu. De radiocampagne wordt tot eind november 2019 uitgezonden bij BNR Nieuwsradio. Ook wordt de campagne ondersteund met buitenreclame.  

Willem Jan Rutgers, Business Manager bij Hostnet: "Natuurlijk moet de technologie bij hosting in orde zijn en mag je dat ook minimaal verwachten. Maar als provider maak je hiermee niet het onderscheid naar je klanten. Service heeft altijd al in ons DNA gezeten en nu blijkt uit dit onderzoek dat het ontzorgen nog belangrijker is dan wij dachten; het blijkt voor klanten zelfs van doorslaggevend belang. Voor ons reden om dit dan ook, als enige in de markt, vanaf nu groots te communiceren."

Credits:
Klant: Hostnet | Verantwoordelijk bij klant: Willen-Jan Rutgers, Camiel Cornelissen | Creatie: MediaScience | Media: MediaScience | Soundstudio: EarForce

www.hostnet.nl
www.mediascience.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief