Headlines.
  • Abovo Media mediapartner herpositionering Becam
    Abovo Media mediapartner herpositionering Becam
    Gepubliceerd: 11-10-2019 | 09:46:47
    Becam, specialist in online leningen, heeft haar nieuwe positionering afgetrapt met een tv-commercial. Abovo Media heeft als mediapartner in samenwerking met DPG Media en RTL BrandDeli het strategisch contentplan voor tv, print en digitaal ontwikkeld
  • Nederlandse Loterij kiest voor mediabureau Mindshare Greenhouse
    Nederlandse Loterij kiest voor mediabureau Mindshare Greenhouse
    Gepubliceerd: 10-10-2019 | 12:56:00
    Nederlandse Loterij kiest na een bureauoriëntatie voor mediabureau Mindshare Greenhouse. Vanaf 1 januari 2020 is het bureau verantwoordelijk voor de strategie, mediaplanning- en buying van alle merken van Nederlandse Loterij, waaronder de Staatsloterij, Lotto en Toto
  • MediaCom verzorgt volledige digitale mediastrategie IKEA
    MediaCom verzorgt volledige digitale mediastrategie IKEA
    Gepubliceerd: 10-10-2019 | 10:09:00
    MediaCom verzorgt voortaan de volledige scope van de digitale mediastrategie-inkoop en -executie voor IKEA. MediaCom verzorgt sinds 2017 alle branding-gerelateerde media-activiteiten voor IKEA
  • Merkle Nederland van start gegaan
    Merkle Nederland van start gegaan
    Gepubliceerd: 10-10-2019 | 08:32:50
    De 330 medewerkers van Oogst, Your Social, aFrogleap, OFS en Oxyma gaan verder onder de naam Merkle Nederland
  • Faruk Türkmen financieel directeur Candid Group
    Faruk Türkmen financieel directeur Candid Group
    Gepubliceerd: 07-10-2019 | 09:59:33
    Candid Group heeft het team versterkt met de aanstelling van Faruk Türkmen als Group Finance Director. Türkmen zal verantwoordelijk zijn voor het begeleiden van fusies en de integratie van labels binnen de groep
Nieuws.
Abovo Media mediapartner herpositionering Becam
11-10-2019 | 09:46:47
Becam, specialist in online leningen, heeft haar nieuwe positionering afgetrapt met een tv-commercial. Abovo Media heeft als mediapartner in samenwerking met DPG Media en RTL BrandDeli het strategisch contentplan voor tv, print en digitaal ontwikkeld


Nederlandse Loterij kiest voor mediabureau Mindshare Greenhouse
10-10-2019 | 12:56:00
Nederlandse Loterij kiest na een bureauoriëntatie voor mediabureau Mindshare Greenhouse. Vanaf 1 januari 2020 is het bureau verantwoordelijk voor de strategie, mediaplanning- en buying van alle merken van Nederlandse Loterij, waaronder de Staatsloterij, Lotto en Toto


MediaCom verzorgt volledige digitale mediastrategie IKEA
10-10-2019 | 10:09:00
MediaCom verzorgt voortaan de volledige scope van de digitale mediastrategie-inkoop en -executie voor IKEA. MediaCom verzorgt sinds 2017 alle branding-gerelateerde media-activiteiten voor IKEA


Merkle Nederland van start gegaan
10-10-2019 | 08:32:50
De 330 medewerkers van Oogst, Your Social, aFrogleap, OFS en Oxyma gaan verder onder de naam Merkle Nederland


Faruk Türkmen financieel directeur Candid Group
07-10-2019 | 09:59:33
Candid Group heeft het team versterkt met de aanstelling van Faruk Türkmen als Group Finance Director. Türkmen zal verantwoordelijk zijn voor het begeleiden van fusies en de integratie van labels binnen de groep


DeMediabureau50 2020 | De genomineerden
06-10-2019 | 22:34:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam


Erik Jan Reijenga nieuwe CEO Maxlead na overname Abovo Media; Yvonne de Jager directeur integratie
02-10-2019 | 14:23:12
Yvonne de Jager is bij Abovo Media benoemd tot directeur Integratie en business development. Erik Jan Reijenga is aangesteld als CEO van Maxlead. Deze benoemingen volgen na de recente overname van Maxlead door Abovo Media


Carolien van ‘t Hek en Yvonne Prins leiden UM Nederland
01-10-2019 | 09:03:57
De dagelijkse leiding van UM Nederland is per 1 oktober 2019 in handen gekomen van Carolien van ’t Hek en Yvonne Prins


[Commercial Review] Daan Koops: Burger King, PLUS en Giganet
30-09-2019 | 08:55:00
Ja, ik snap het; de frikandel is een Nederlandse delicatesse. Om daar een burger van te maken... oké, kan interessant zijn. Om dan een video te maken waarin niet-Nederlanders dit proeven en een positieve reactie geven, kan ik tot een bepaalde hoogte ook volgen. Tot zover prima, maar dan de uitwerking. Daar heb ik toch wat moeite mee


[Column] Remco Klöters: Maakt Milka chocolade met "teder geproduceerde melk"?
26-09-2019 | 07:35:45
Het scheiden van koe en kalf en de onvermijdelijke slacht zal door sommige consumenten als een negatief aspect worden beschouwd, maar dat neemt volgens het college niet weg dat Milka mag stellen dat zij zich op andere punten wel onderscheidt


Abovo Media neemt digital marketingbureau Maxlead over
26-09-2019 | 06:55:00
De bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden werken zij wel in gezamenlijke klantteams. De nieuwe groep telt 200 medewerkers en een media en consultancy spend van 200 miljoen euro


Beslist.nl publishingpartner Sanoma
25-09-2019 | 12:06:00
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt


Edelman Amsterdam benoemt Steven Heywood tot General Manager, Arent Jan Hesselink COO EMEA
20-09-2019 | 12:59:00
Edelman heeft Steve Heywood benoemd tot General Manager van het kantoor in Amsterdam. Arent Jan Hesselink is benoemd tot Chief Operating Officer voor de regio EMEA


Maria Garrido (Havas Media) spreekt bij Wisdom in Business
19-09-2019 | 07:34:00
Maria Garrido, Chief Insights Officer Havas Group en Senior Vice President Vivendi Brand Marketing, spreekt bij het Wisdom in Business Event aan de vooravond van The Inner Peace Conference op vrijdag 4 oktober 2019 over hoe een merk betekenis kan toegeven naar consumenten en stakeholders


[Podcast] René Zeedijk over Disney+, Beau en de strijd tegen de tech-giganten
18-09-2019 | 14:41:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


MobPro verzorgt conversational advertising voor Suzuki
18-09-2019 | 09:22:39
Suzuki motoren (Nimag) zocht naar een manier om het mobiele kanaal in te zetten voor het werven van leads. Vanuit dit gegeven koos MobPro voor een chat-interface om de gebruiksvriendelijkheid op het mobiele kanaal te verhogen


Storyboard lanceert Influencer Audits
11-09-2019 | 14:08:00
Storyboard heeft Influencer Audits gelanceerd. Een Influencer Audit is een 20 pagina tellend rapport dat marketeers voorziet van waardevolle inzichten en informatie over de match en integriteit van influencers


BvA lanceert whitepaper Starten met Influencer Marketing
11-09-2019 | 09:36:00
In de whitepaper staat informatie over de basisbegrippen, de laatste ontwikkelingen en een checklist met punten die helpen bij het opzetten, uitvoeren en evalueren van een campagne in samenwerking met influencers


Jarno Stolk aan de slag bij 3MO
10-09-2019 | 07:21:00
Jarno Stolk werkt sinds half augustus 2019 vanuit 3MO als mediamanager ad interim voor T-Mobile Nederland. Daarnaast is hij eigenaar van de Blockchain start-up Bchain Media


MediaMonks verhuist deels naar Amsterdam
06-09-2019 | 10:18:00
Na bijna twintig jaar vestigt het productiebedrijf zich in Amsterdam op de Houthavens met digitale creatie, film- en contentstudio’s, onder nieuw management


[Column] Machiel Verkuyl: Blond met blauwe streep
03-09-2019 | 08:14:23
Merken zijn vergelijkbaar met superhelden. Ze hebben magische krachten en staan ergens voor. Zijn herkenbaar voor een specifieke groep mensen en je kunt - net als bij superhelden - écht fan worden. Toch zie je niet in elke branche dezelfde explosie van nieuwe merken, zoals bij superhelden wel het geval is


Adcombi voegt video toe aan local-advertisingtechnologie
02-09-2019 | 10:05:14
Adcombi maakt bekend dat zijn local-advertisingtechnologie is uitgebreid met video. Hierdoor biedt het bedrijf ondernemingen met meerdere vestigingen de mogelijkheid om landelijke videocampagnes lokaal te verrijken en te distribueren


Team Jumbo-Visma in zee met Bynder
02-09-2019 | 09:36:18
Team Jumbo-Visma gaat de technologie van Bynder inzetten. Daardoor krijgt het team zicht op de duizenden marketing- en communicatie-uitingen van de gecombineerde wieler- en schaatsploeg


Een op de drie marketeers besteedt video uit
02-09-2019 | 09:03:00
Meer dan een derde van de marketingprofessionals besteedt het merendeel van videoproductie uit. Met name voor de opname en montage van producties maakt 37 procent van de marketeers gebruik van een videospecialist


Michel van Mil is benoemd tot Managing Director bij IPG-investeringsbedrijf Orion
29-08-2019 | 12:58:00
Met ingang van 3 september 2019 wordt Michel van Mil aangesteld als managing director van Orion, de investeringseenheid van IPG Mediabrands


Creatief bureau The Family Amsterdam van start
29-08-2019 | 07:37:00
The Family Amsterdam is van start gegaan, met de van DDB Unlimited afkomstige creatieven Ed van Bennekom, Jasper Diks en Joris Kuijpers. Het bureau wordt geleid door Linda de Graaff, eveneens afkomstig van DDB


LEROI Consulting sluit zich aan bij Dept
28-08-2019 | 10:06:00
LEROI is in 2014 opgericht door Christian Lubasch en Marc Preusche. De organisatie telt dertig experts op het gebied van dataconsulting, tech stack-optimalisatie en het bouwen van data-gedreven organisaties


IKEA zet catalogus als audioboek online
27-08-2019 | 10:52:00
IKEA Nederland komt met een audio-versie van de catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen


Mobiel.nl kiest voor BetterMatter
27-08-2019 | 08:43:00
Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met BetterMatter. Het contentmarketingbureau kwam met het concept De klant, de keuze naar aanleiding van de wensen van Mobiel.nl


Stichting Reclame Code roept influencers (wederom) op tot openheid
27-08-2019 | 07:45:00
Stichting Reclame Code (SRC) lanceert de campagne #Ad Herken de reclame op internet, waarmee ze aandacht vragen voor het belang van transparantie rondom reclame op social media