Headlines.
-
Abovo Media/Maxlead wint Europese aanbesteding Hogeschool Van Hall Larenstein
Hogeschool Van Hall Larenstein heeft na een Europese aanbesteding Abovo Media/Maxlead gekozen als nieuwe mediapartner -
Willem-Albert Bol CEO Abovo Maxlead
Willem-Albert Bol gaat na zeven jaar DPG Media vanaf april starten als CEO van Abovo Maxlead. Het bedrijf, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is een onafhankelijk marketing- en media-adviesbureau met 230 medewerkers en bestedingen van 200 miljoen euro -
[Column] Rogier Bruggeman over de rol van data bij ZIGT
Wat gaat ZIGT dit jaar doen met data? Dat is natuurlijk een brede vraag. ZIGT is een datagedreven organisatie. Onze klantadviezen zijn in belangrijke mate gebaseerd op data. Onderzoeksdata, marktdata en bovenal klantdata -
GoSpooky social-bureau van Autodrop
Social-first marketing bureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau is aangesteld om een socialmediastrategie te bedenken voor het snoepmerk, waarbij de focus ligt op het ontwikkelen van een onderscheidend merkkarakter -
Mindshare.Greenhouse benoemt Joost Geurtsen tot Content+ Lead
Joost Geurtsen is per 1 februari 2021 aangesteld als Content+ Lead van Mindshare.Greenhouse. Hiermee kan dit team op volle sterkte branded content en brand publishing-adviezen en - projecten voor haar klanten te realiseren
Nieuws.
Abovo Media/Maxlead wint Europese aanbesteding Hogeschool Van Hall Larenstein
Hogeschool Van Hall Larenstein heeft na een Europese aanbesteding Abovo Media/Maxlead gekozen als nieuwe mediapartner
Willem-Albert Bol CEO Abovo Maxlead
Willem-Albert Bol gaat na zeven jaar DPG Media vanaf april starten als CEO van Abovo Maxlead. Het bedrijf, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is een onafhankelijk marketing- en media-adviesbureau met 230 medewerkers en bestedingen van 200 miljoen euro
[Column] Rogier Bruggeman over de rol van data bij ZIGT
Wat gaat ZIGT dit jaar doen met data? Dat is natuurlijk een brede vraag. ZIGT is een datagedreven organisatie. Onze klantadviezen zijn in belangrijke mate gebaseerd op data. Onderzoeksdata, marktdata en bovenal klantdata
GoSpooky social-bureau van Autodrop
Social-first marketing bureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau is aangesteld om een socialmediastrategie te bedenken voor het snoepmerk, waarbij de focus ligt op het ontwikkelen van een onderscheidend merkkarakter
Mindshare.Greenhouse benoemt Joost Geurtsen tot Content+ Lead
Joost Geurtsen is per 1 februari 2021 aangesteld als Content+ Lead van Mindshare.Greenhouse. Hiermee kan dit team op volle sterkte branded content en brand publishing-adviezen en - projecten voor haar klanten te realiseren
DA kiest voor ZIGT
ZIGT is sinds 1 januari 2021 het mediabureau van DA. ZIGT verzorgt daarbij voortaan de mediastrategie, planning, inkoop en de executie voor drogisterijketen
[Marketing Report | Radio] René Zeedijk (ZIGT) over Fieldlab, Clubhouse en addressable TV
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
Intracto Group neemt Mia Interactive over
Intracto Group heeft het Antwerpse bureau Mia Interactive overgenomen. Door de overname van Mia Interactive wordt Intracto Group meteen ook de grootste partner van Hubspot in België
Buro Nieuw Creatief Peil sluit zich aan bij 0to9 en 0 Entropy
Nieuw Creatief Peil is per 1 januari 2021 volledig onderdeel geworden van de 0 Group. De groep, bestaande uit 0to9, 0 Entropy en 0 Loss, combineert expertise op het gebied van communicatie en cultuur, met innovatieve pilots op het gebied van winstgevende cultuur- en gedragstransformatie
Anna Kuiper operationeel directeur bij ZIGT
ZIGT heeft per 1 februari 2021 Anna Kuiper aangesteld als operationeel directeur. ZIGT heeft de functie van operationeel directeur toegevoegd aan de directie
Groupe Lactalis blijft bij Havas Media
Mediabureau Havas Media heeft een pitch van Groupe Lactalis gewonnen en heeft daarmee haar contracten met Groupe Lactalis met 3 jaar verlengd. Het werk beslaat mediastrategie, media-inkoop en ook branded content voor merken als President-brie, Galbani-mozzarella en Salakis-feta
ZIGT breidt team uit
Mediabureau ZIGT heeft vanwege haar groei op digitale vraagstukken het team uitgebreid met acht collega’s. Cathelijne Post, Jolanda te Roller, Niek Custers, Dounia Mouajib, Duco van Oosterum Rianne Plant en Mylene Post werken voortaan bij ZIGT
BSR Quality Planner breidt uit
In 2017 werd de BSR Quality Planner gelanceerd, een tool die naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens ook psychografische gegevens die kunnen helpen bij mediaplanning. In januari 2021 is de tool uitgebreid met extra merken
[Interview] Léonie Koning (Initiative): Succesvolle merken in deze tijd zijn wendbaar, hebben visie en purpose
Léonie Koning werkt ruim vijftien jaar voor Initiative, waarvan de laatste zeven jaar als hoogste baas. Wij spreken haar
Plieger Groep gaat digitale strategische samenwerking aan met Dept
Plieger Groep is met Dept een digitale strategische samenwerking aangegaan. De eerste concrete stap is de oplevering van een B2B-app en webshop voor hun twee merken Plieger en ThermoNoord
ZIGT van start voor Ritter Sport
ZIGT gaat dit jaar aan de slag voor Ritter Sport, bekend van de unieke, vierkante chocoladerepen. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de online en offline campagnes in Nederland
[Column] Marcel Vogels (Memo2): Adverteerders nemen steeds vaker de regie
Vooralsnog zien we dat het volume op de Nederlandse advertentiemarkt redelijk stabiel blijft. De kernvraag is of dit ook lukt in het tweede kwartaal. Met de zwakke vaccinatiesnelheid in Nederland kan het een uitputtingsslag worden
[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag: hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?
[Column] Melle Bos (ACE): Merken moeten de afhankelijkheid van derden strategisch afbouwen
Na 2020 gaan veel merken een stuk beter voorbereid 2021 in. De situatie afgelopen jaar zorgde ervoor dat onder druk onderwerpen prioriteit kregen die in het verleden vooruit werden geschoven of tijd in beslag namen, bij gebrek aan urgentie
[Interview] Stijn Fien en Sander Kwint (Reprise) over digital marketing en e-commerce
Reprise is een full service digital marketing agency. We spreken Managing Director Stijn Fien en Head of eCommerce Sander Kwint over de wereld van digital marketing en e-commerce
[Marketing Report | Radio] René Zeedijk over Vrienden van Amstel Live, Luistercijfers en de Issue Award
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 19 januari 2021 werden onder meer de laatste luistercijfers doorgenomen
Honda Motor Europa kiest voor UM
UM EMEA heeft het media-account voor Honda Motor Europa gewonnen. Honda Motor Europa startte een pitchtraject dat in juni 2020 van start ging. De samenwerking start in april 2021 en omvat de communicatie en mediastrategie, -planning en -distributie voor alle kanalen in Europa
[Interview] Nick Kalse (Outbrain): Native advertising krijgt een vaste plek binnen de digitale marketingstrategie
Op 27 januari organiseert advertentieplatform Outbrain het webinar Outbrain Unveil. We spreken met Nick Kalse, Head of Sales bij Outbrain Benelux
[Column] Arno de Jong (Nederlandse loterij): Covid werkt als een pepmiddel voor de digitalisering van mediaconsumptie
Het jaar 2021 komt voor adverteerders in het teken te staan van adaptief vermogen. Een jaar waarin progressief en creatief denken gaat worden beloond
mBuy wint Value Zipper Award voor beste mediabureau van 2020
De Value Zipper Award voor beste mediabureau 2020 gaat naar mBuy. Het bureau reikt de award sinds 2019 uit aan hét bureau dat in een jaar het beste voorbeeld is van samenwerking
Maiko Valentijn CEO GroupM; Tessa van der Starre CEO MediaCom
GroupM Nederland heeft Maiko Valentijn gepromoveerd tot de Chief Executive Officer van GroupM. In deze rol zal hij de Nederlandse activiteiten leiden, bestaande uit GroupM, Mindshare, Wavemaker, MediaCom en Greenhouse
NS kiest voor Mindshare.Greenhouse
Mindshare.Greenhouse heeft het media-account van NS gewonnen. Hiermee rondt het communicatieadviesbureau het intensieve gunningstraject, dat volledig vanuit huis is doorlopen, af
[Column] Harvin Gupta (Xandr) Het verdwijnen van third-party cookies is een kans
Terwijl alle grote browsers bezig zijn om third-party cookies uit te faseren, blijft de angst groeien onder adverteerders die op zoek zijn naar nieuwe manieren om waardevolle klanten rechtstreeks te betrekken
[Column] Mike van der Moolen (DPG): Wij voeren de digitale transitie nog sneller door
Het jaar 2020 was een zeer pittig maar toch ook een leerzaam jaar. Net zoals bij vele andere mediapartijen was er hoge druk op onze omzetten en de advertentiemarkt
[Column] Paul Alberts (BrandBase): Adverteren na Wild Wednesday
Sinds deze Wild Wednesday gaat er waarschijnlijk het een en ander op de schop bij adverteerders. Gemiddeld staat dit jaar zo’n 56 procent van het budget (2,6 miljard euro in totaal) gereserveerd voor digital, en daarvan is dan zo’n 80 procent programmatic (2 miljard euro)