Headlines.
Nieuws.
Mannenmedia stapt over op server side header bidding
17-07-2019 | 10:45:13
Server side header bidding heeft het voordeel dat er maar één connectie is die de bidrequest naar een server stuurt, daar alle responses afhandelt en terugzet naar de browser


[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Radio is flexibel, heeft een enorm bereik en is zappbestendig
16-07-2019 | 08:02:23
Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis


De Persgroep kiest voor 1-op-1-marketing van Snakeware
16-07-2019 | 07:39:37
De Persgroep is aan de slag gegaan met software die voor elke individuele bezoeker automatisch passende content en aanbiedingen creëert. De cloudbased oplossing komt uit de koker van Snakeware uit Sneek


Harold Verhaaf senior technisch producent TIG Sports
15-07-2019 | 10:14:45
Bij TIG Sports gaat Harold Verhaaf zich vooral bezighouden met de Formule 1 Dutch Grand Prix en de Invictus Games. Eerder was hij senior technisch productiemanager en mede-eigenaar van SEA


XXS Amsterdam sluit zich aan bij Candid Group
15-07-2019 | 07:53:04
XXS Amsterdam sluit zich aan bij de Candid Group. De eigenaren van het bureau treden toe als partners van het platform voor media-, technologie- en creatieve bureaus


BinckBank strategische hoofdpartner BEAT Cycling Club
10-07-2019 | 09:07:00
BinckBank is de strategische hoofdpartner van BEAT Cycling Club en verbindt zich daarmee verder in de wielersport


[Interview] Raymond van Kasterop: Analoog adverteren verdwijnt niet
10-07-2019 | 08:19:34
Raymond van Kasterop nam per 8 mei 2019 het stokje over van Tom Motmans als Managing Director van Clear Channel Nederland. Een onbekende is hij niet; sinds 2017 vervulde hij de rol van commercieel directeur. Hoe kijkt hij naar de toekomst van het bedrijf en (digitale) buitenreclame?


Arjan Veenhuis Managing Director Candid Amplify
10-07-2019 | 07:28:10
Arjan Veenhuis is aangetreden als Managing Director van Candid Amplify, onderdeel van de Candid Group. Candid Amplify verzorgt binnen Candid Group onder andere de resources & tools en de media buying voor de labels


The Post doet contentmarketing voor Wavin
09-07-2019 | 07:55:00
Contentmarketingbureau The Post uit Zwolle verzorgt sinds dit voorjaar de contentmarketing van het Hardenbergse bedrijf Wavin. Dat is marktleider in kunststof leidingsystemen.


[Interview] Mark Landman: De bedrijven waar wij mee werken, moeten anders durven denken
08-07-2019 | 10:27:00
Mark Landman is Managing Partner van DotControl & RockBoost. We spreken hem over ontwikkelingen in de branche, de groei en plannen van DotControl en de uitbreiding van het creatieve team


Boekenvoordeel kiest More Media Group voor media-inkoop en creatie
04-07-2019 | 11:51:50
Boekenvoordeel heeft voor haar mediabelangen en creatieve proces gekozen voor More Media Group. More Media Groupwordt verantwoordelijk voor planning, inkoop, optimalisatie, creatie en executie


Wybe Sallows stapt over van WPP naar CODE D'AZUR
04-07-2019 | 11:43:54
Wybe Sallows keert als Strategy Director terug bij CODE D'AZUR na twee jaar werkzaam te zijn geweest bij J. Walter Thompson


Business Insider Nederland stelt Rik Ruts aan als Managing Director
01-07-2019 | 09:01:04
Rik Ruts is per 1 juli 2019 Managing Director van Business Insider Nederland, het Nederlandse platform voor zakelijk nieuws


IPG Mediabrands lanceert effectiviteitstool voor banners
27-06-2019 | 09:06:00
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen


Fitzroy ontwikkelt babyvoedingsmerk
26-06-2019 | 09:28:00
Met de lancering van The Pure Goat Company is een nieuw babyvoedingsmerk gelanceerd. Pure Goat heeft strategisch creatief bureau Fitzroy in de arm genomen voor haar positionering en al haar communicatie


Ajax en Ziggo verlengen sponsorovereenkomst
25-06-2019 | 09:54:46
Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de bestaande sponsorovereenkomst tussentijds opengebroken en met twee jaar verlengd. De vernieuwde en opgewaardeerde overeenkomst loopt tot en met 30 juni 2022


Roorda haalt de Belastingdienst en ministerie van VWS binnen
25-06-2019 | 06:57:00
De Rijksoverheid selecteerde in 2018 via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus voor een raamovereenkomst campagnedienstverlening. De bureaus Roorda, Open Now (TBWA en D&B), Cheil, Noise en MMS Groep (Publicis) strijden sindsdien om de grote, middelgrote en kleine campagnes voor zich te winnen


Frank van den Wall Bake: Aanpak AH en Blokker rondom Oranje Leeuwinnen amateuristisch
21-06-2019 | 07:44:00
Sportsponsoring-expert Frank van den Wall Bake vindt de aanpak van Albert Heijn en Blokker rondom de Oranje Leeuwinnen ronduit amateuristisch. “Het hapsnap inhaken, er zit geen structuur in"


Joris Cornielje nieuwe Creative Director bij Gravity
20-06-2019 | 13:35:00
Joris Cornielje is per 1 juni 2019 gestart bij Gravity als Creative Director. Met zijn komst zal de focus van Gravity versterkt worden met meer creatieve concepten, strategie en digital consultancy


M2Media aan de slag voor Duvel
19-06-2019 | 09:10:00
Mediabureau M2Media (onderdeel Candid Group) gaat voor biermerk Duvel de mediastrategie, -inkoop en -planning van traditionele en digitale media in Nederland verzorgen


Samenwerking tussen KPN en Notificare
18-06-2019 | 09:41:00
Door de samenwerking kunnen KPN-klanten profiteren van de meest relevante contextuele berichten die Notificare biedt. Integratie met het Notificare-platform zorgt ervoor dat zowel mobiele app-data als websitegegevens inzichtelijk en bruikbaar worden


[Startups] HelloMaaS ontvangt investering van 400.000 euro
18-06-2019 | 08:12:00
HelloMaaS ontvangt een investering van 400.000 euro van de Amsterdamse venture capitalist Tablomonto Ventures. Louise Doorn, oprichter en CEO van HelloMaaS, gebruikt de investering om haar team te versterken, sneller nieuwe features te lanceren en de zichtbaarheid van HelloMaaS te vergroten


De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur
17-06-2019 | 15:17:00
De Media Balie en Abovo Media blijven zelfstandige bedrijven


[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights
17-06-2019 | 10:40:00
Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf


One Shoe digitale partner van onderwijsorganisatie Nuffic
13-06-2019 | 08:36:00
Nuffic, de Nederlandse organisatie voor internationalisering van het Nederlandse onderwijs, heeft creative and digital agency One Shoe gekozen als de nieuwe digitale partner voor de komende jaren


Minderheidsbelang voor Happy Horizon in EEN Media
12-06-2019 | 08:01:00
Happy Horizon, bestaande uit tien marketingbureaus verspreid over Eindhoven, Apeldoorn, Nistelrode en Berlijn, neemt een minderheidsbelang in de op de vrouwelijke doelgroep gerichte online uitgeverij EEN Media. De participatie betekent tevens de start van een strategische samenwerking


Value Zipper Cup 2019 gewonnen door Abovo Media
11-06-2019 | 09:05:00
Voor de 4e keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af


[Column] Boudewijn van Ewijk: De programmatic-revolutie
11-06-2019 | 07:54:00
Het is geen geheim dat steeds meer adverteerders hun grip op programmatic-media-inkoop willen verstevigen. Een trend die een aantal jaar geleden na de publicatie van de ANA-paper is aangejaagd vanuit de perceptie dat het programmaticlandschap niet transparant was


NU.nl bundelt krachten met Moving Digital
05-06-2019 | 08:47:00
NU.nl en Moving Digital zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl propositie NUlokaal adverteren


Elles Looman Head of Projects van Qontent Matters
05-06-2019 | 07:24:00
Qontent Matters breidt het managementteam uit met Elles Looman. In de rol van Head of Projects gaat zij een betere invulling geven aan de efficiency en delivery binnen het bureau. Tevens scherpt het Amsterdamse bureau de positionereing aan met een nieuwe pay off: ideas. delivered.