Headlines.
Nieuws.
SOCIAL.INC winnaar mini-pitch socialmediastrategie Praxis
07-05-2019 | 12:46:00
In 2019 is SOCIAL.INC gestart als het socialmedia- en contentbureau voor Praxis. In het eerste kwartaal hebben beide partijen intensief samengewerkt aan een op de merkstrategie gebaseerde socialmediastrategie


VodafoneZiggo kiest voor WPP
03-05-2019 | 13:39:00
VodafoneZiggo kiest voor een samenwerking met WPP. De organisatie wil hiermee de klantbeleving meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten


Bereik lanceert standaard voor gebruik verplaatsingsdata
02-05-2019 | 11:56:00
DAT.Mobility, een in mobiliteitsvraagstukken gespecialiseerd bedrijf, heeft een oplossing ontwikkeld die verplaatsingen kan monitoren


BSH Huishoudapparaten kiest voor mediapartner MediaCom
26-04-2019 | 07:19:00
BSH Huishoudapparaten gaat in zee met het GroupM-bureau MediaCom. Na een internationale mediapitch selecteerde BSH het bureau. De pitch is begeleid door Ebiquity. De komende jaren gaat MediaCom aan de slag als mediapartner voor alle merken die onder BSH vallen: Bosch, Siemens, NEFF en Gaggenau.


BENK: Marit Mathijsen en Charice Verduijn aangesteld
28-03-2019 | 10:58:00
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in Joint Marketing heeft Marit Mathijsen en Charice Verduijn aangesteld voor bestaande en nieuwe acconts


[Column] Remco Klöters: Zoekwoorden? Niet alles mag!
27-03-2019 | 08:49:00
Google Ads is haast niet meer weg te denken uit onlinemarketing. Je laat je marketingbureau wat relevante zoekwoorden selecteren en je website komt goed in beeld als er op zo’n woord gezocht wordt. Maar is dat zonder risico? Het antwoord hierop luidt: nee


LolaLiza in zee met social-mediabureau Dorst & Lesser
18-03-2019 | 08:09:26
Dorst & Lesser is sinds 1 februari het social-mediabureau van modemerk LolaLiza. Het bedrijf is één van de grotere spelers op de Belgische modemarkt, maar ook actief in Nederland en Frankrijk


MAGNA Outlook wordt REDEFINE magazine
13-03-2019 | 08:55:00
REDEFINE biedt een podium aan specialisten en professionals die de mediawereld duiden vanuit hun expertise en die verder kijken dan wat er tot nu toe speelt. Kopstukken, trendwatchers en andere aansprekende namen geven hun ongezouten mening


[Podcast] René Zeedijk: Het wordt bij Talpa Network alleen maar meer, meer en meer
05-03-2019 | 12:45:00
René Zeedijk is founding partner van de Media Science. Iedere maand laat hij zijn licht schijnen op actuele ontwikkelingen. Deze podcast staat in het teken van een reclamevrije NPO en de overname van LINDA.-uitgever Mood for Magazines door Talpa Network en wat dat voor Talpa Network betekent op gebied van data


[Onderzoek] Google en BCG: volwassen digitale marketing brengt meer omzet en bedrijfsresultaat
27-02-2019 | 13:08:00
Bedrijven die digitale transformatie omarmen en hun marketingactiviteiten op een volwassen manier gestalte geven kunnen profiteren van snelle en forse verbeteringen van de prestaties van hun campagnes. Dit blijkt uit onderzoek door de Boston Consulting Group, kortweg BCG in opdracht van Google


[Onderzoek] Screenforce: Eerste inzicht in ROI van influencers ontkracht simpele aannames
27-02-2019 | 11:46:00
Influencer marketing heeft grote behoefte aan transparantie en professionaliteit. Dat vindt althans Farhad Divecha, de oprichter en managing director van Accuracast. Veel simpele aannames van adverteerders blijken namelijk niet te kloppen


EDM Media Group neemt Human Inference over
12-02-2019 | 10:19:00
EDM Media Group neemt Quadient Data Netherlands/Germany (voorheen Human Inference) over. Dat maakt het bedrijf bekend via pr-bureau Counter Content


Hans Siebbeles van BBK Media wint de Retriever kenismaken met...quote 2018
31-01-2019 | 11:12:00
Hans Siebbeles van BBK Media wint de Retriever kenismaken met...quote 2018


Oatly kiest voor PHD in Europa
30-01-2019 | 11:16:00
Oatly, het Zweedse bedrijf dat voedzame en ecologische drankjes maakt van haver, brengt per direct alle media planning en buying activiteiten onder bij PHD in diverse EMEA markten


Creative digital agency Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020
30-01-2019 | 08:35:00
Over 500 dagen barst het EK Voetbal weer los. Amsterdam is één van de zogenaamde Host Cities. Wavemaker is na het winnen van de pitch aangehaakt om de social content rondom dit evenement te verzorgen.


Intracto Groep neemt marketingadviesbureau Luon over
17-01-2019 | 09:53:00
Intracto Groep (Have a Nice Day en Blue Web Solutions) neemt marketingadviesbureau Luon (inclusief Raak) over.


[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
16-01-2019 | 12:08:00
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot


Initiative werkt voor Payconiq
16-01-2019 | 09:45:00
Payconiq, een mobiele betaaldienst, brengt haar mediabelangen onder bij Initiative. De twee werken samen op het gebied van consultancy, strategie, insights en mediaplanning en -inkoop


[Interview] Remko Poggenklaas CEO Abovo Media: Creatie wordt steeds belangrijker
10-12-2018 | 12:00:00
Per november 2018 vervult Remko Poggenklaas officieel de functie van CEO bij Abovo Media. Door deze benoeming wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en kunnen oprichters Verbeek en Zoutendijk zich richten op het corporate vertegenwoordigen van het mediabureau


[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Transformaties gebeuren op veel gebieden tegelijk
07-12-2018 | 16:30:00
IPG Mediabrands besloot twee jaar geleden hun bedrijfsproces van voor tot achter te automatiseren en zo de snel veranderende markt het hoofd te bieden. Nog steeds volgen ontwikkelingen in onze branche elkaar in hoog tempo op


Arthur Hoogendijk CEO Media Buying Systems
30-11-2018 | 13:29:00
Media Buying Systems heeft Arthur Hoogendijk benoemd tot CEO. Hoogendijk wordt daarmee per 1 december 2018 verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding


Stéphanie Smit Managing Partner M2Media
20-11-2018 | 11:10:00
Stéphanie Smit is Nico Hilhorst opgevolgd als managing partner bij M2Media. Stéphanie Smit is sinds 2005 werkzaam bij M2Media, waarvan de laatste zeven jaar als Cliënt Service Director en lid van het managementteam


TargetSpot introduceert PodcastMarketplace
19-11-2018 | 12:33:00
Targetspot lanceert PodcastMarketplace. Het doel is om podcastproducenten onder de aandacht te brengen bij relevante adverteerders en mediabureaus


SpotOpp maakt een strategische marktanalyse makkelijk
14-11-2018 | 08:31:00
SpotOpp begeleidt organisaties met het analyseproces en ondersteunt bij de interpretatie van de uitkomsten. Dankzij de tool kunnen meerdere medewerkers input geven


AFAS Software boycot online advertising met succes
13-11-2018 | 15:58:00
Terwijl AFAS in oktober geen commerciële advertenties inkocht op Google, Bing en LinkedIn bezochten nog nooit zoveel organische bezoekers AFAS.nl


Leontien Mees directeur Maastricht Marketing
12-11-2018 | 12:05:00
De Raad van Toezicht van Maastricht Marketing heeft Leontien Mees ingaande 15 november aanstaande benoemd als directeur van Maastricht Marketing. Zij wordt daarmee de opvolger van Lars Flinkerbusch


Managing Director Digital Jeroen Verkroost verlaat OmnicomMediaGroup per 1 januari 2019
10-11-2018 | 21:08:00
Met de volledige integratie van OMG Digital in de labels OMD en PHD verdwijnt de positie van Managing Director voor de digitale groep


[Case] ZIGT, Exterion Media en Open Universiteit lanceren Perroncollege
10-11-2018 | 12:38:00
Tot aan 5 november stonden treinreizigers te niksen op het perron. De Open Universiteit heeft daar verandering in gebracht. Zeven weken lang wordt op elk groot station in Nederland op een bijzondere manier college gegeven door de Open Universiteit


Koninklijke Peijnenburg kiest voor Initiative
05-11-2018 | 13:04:00
Koninklijke Peijnenburg, waar onder andere de merken Peijnenburg, Snelle Jelle, Lotus, Nakd en Bear onder vallen, heeft ervoor gekozen om haar marketingactiviteiten onder te brengen bij Initiative per 1 januari 2019


OmnicomMediaGroup wint groot deel wereldwijde media-account Mercedes
27-10-2018 | 13:20:00
Daimler verdeelt wereldwijde media-account tussen GroupM (China) en OmnicomMediaGroup (rest van de wereld)