Marketing Report
Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus fuseren

Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus fuseren

Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus zijn per 2 juli 2020 gefuseerd. Daarmee lanceert de bureaugroep een geïntegreerd House of Communication in Nederland.

Met de fusie ontstaat een bureaugroep waarin 100 media-, tech- en creatieprofessionals werken.  De bureaugroep Serviceplan heeft een meerderheidsaandeel verkregen in het fusiebedrijf en wordt de motor op het gebied van digitale marketing (media & automatisering) en data/techniek voor de Nederlandse branche. Met het even grote Belgische Serviceplan, biedt het nieuwe Nederlandse House of Communication het breedste scala aan diensten aan merken en organisaties in de Benelux. Het huidige Nederlandse management van Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus vormen de dagelijkse leiding van de combinatie.
 
De gesprekken tussen Mediaxplain* en Serviceplan zijn in 2019 van start gegaan. Beide partijen herkenden elkaar in wederzijds onafhankelijk denken, innovatiegerichtheid en ondernemerschap, zowel in de aansturing van het bureau als in de manier waarop zij met klanten werken. Het serviceportfolio gericht op media, creatie, tech & data van beide bedrijven wordt nu één in het Amsterdamse kantoor van Mediaxplain*, dat per 1 juli 2020 de naam House of Communication heeft gerkegen.
 
Florian Haller, CEO en grootaandeelhouder van Serviceplan Group: “Voor de Serviceplan Group is het House of Communication in Amsterdam een ​​mijlpaal op de weg om onze bestaande wereldwijde voetafdruk te vergroten en aanwezig te zijn op de relevante internationale markten. Ik ben blij dat we nu ons geïntegreerde bureauconcept met creatie & content, media & data en ervaring & technologie in Nederland onder één dak kunnen aanbieden. Maar vooral dat we hierin gaan samenwerken met Mediaxplain*, een door ondernemers geleid bureau met kernwaarden gelijk als die van Serviceplan."
 
 Gun Nieuwenhuis en Chris Coen Hage, oprichters van Mediaxplain*: "Vijf jaar geleden hebben we in het groeipad van Mediaxplain* bewust gekozen om ook internationale klanten op eigen kracht te bedienen. Het heeft ons geleerd dat onze dienstverlening ook op dat podium schittert, maar ook dat onze Nederlandse klanten kunnen profiteren van initiatieven die internationaal worden ontwikkeld. In Serviceplan vonden we dat zelfstandige ondernemende powerhouse dat onze positie op de Nederlandse markt versterkt op het gebied van digitale ontwikkelingskracht en tooling, en anderzijds het podium vergroot voor onze dienstverlening aan internationale klanten. Niet in de laatste plaats in Benelux-verband.”
 
Markus Noder, lid van de Raad van Bestuur van Serviceplan Group: "Nederland en Amsterdam ontwikkelen zich snel tot een van de belangrijkste internationale knooppunten voor media & creativiteit. Voor Serviceplan was het al een plek waar we de afgelopen jaren een aantal van onze House of Communication diensten hebben aangezwengeld. Door gesprekken met Mediaxplain* werden deze plannen en onze ambities versterkt. Met deze stap en de unieke bijpassende diensten van Mediaxplain* bieden wij Nederlandse en internationale klanten het breedste scala aan gespecialiseerde diensten op het gebied van communicatie."

www.serviceplan.com
www.mediaxplain.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief