Headlines.
Nieuws.
The Raindance Project: DOOH bij evenement voor vergroening
23-08-2019 | 12:35:13
Op 14 september 2019 vindt de eerste editie van The Raindance Project plaats, een initiatief om vergroening te promoten van non-profitorganisatie Justdiggit


Volkswagen focust op duurzaamheid met nieuw merklogo en coporate identity
23-08-2019 | 12:15:06
Volkswagen komt met een nieuw merklogo en een nieuwe coporate identity. Daarmee wil het autobedrijf met het idee van een Nieuwe Volkswagen introduceren en het merk in een nieuw tijdperk loodsen


Kornuit ondersteunt plastic opruimactie
21-08-2019 | 08:59:00
Het pilsmerk Kornuit gaat proactief Trashpackers ondersteunen. Dit initiatief van Tijmen Sissing uit Hengelo roept backpackers op om tijdens hun reis afval op te ruimen en het eigen gebruik van plastic afval te verminderen


Eazie deelt 18.000 maaltijden uit aan eerstejaarsstudenten
15-08-2019 | 13:32:28
Healthy-foodketen eazie verspreidt tijdens de introductieweken van vijf universiteiten 18.000 gezonde maaltijden onder eerstejaarsstudenten


Plant-based short film over vegan eten
13-08-2019 | 13:01:45
Een aantal Nederlandse atleten heeft in samenwerking met producer Tim Dekens, co-producer Anneloes Keizer en Generatie Alles een independent short plant-based film gemaakt. Met korte snelle scènes proberen ze het stoffige imago van vegan te doorbreken


[Interview] Hans van Mierlo: Pionieren zit in het DNA van Ekoplaza
06-08-2019 | 07:44:00
Hans van Mierlo is marketingmanager bij Ekoplaza. De supermarkt loopt voorop met initiatieven rondom circulaire economie en bewust boodschappen doen. We spreken hem over de nieuwste ontwikkelingen


[Interview] Gwen Jansen: Wij brengen duurzaamheid luchtig in beeld
05-08-2019 | 12:27:00
Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest.


[Column] Kenny de Vilder: Make your logo great again!
24-07-2019 | 11:26:00
De strijd om het Amerikaanse presidentschap is langzaam maar zeker weer aan het losbarsten. Waar in de media, zeker in Nederland, vooral nog over Donald Trump wordt geschreven, zijn er al vele Democraten die zich als kandidaat voor 2020 hebben aangemeld


Dirk en DekaMarkt komen met herbruikbaar verszakje
23-07-2019 | 07:36:00
In alle vestigingen van Dirk en DekaMarkt zijn voortaan herbruikbare verszakjes te koop. Ze zijn bedoeld om groenten en fruit in te verpakken, maar zijn ook geschikt voor bijvoorbeeld verse broodjes


Ford recyclet 1 miljard flessen om er vloermatten van te maken
22-07-2019 | 12:22:00
Ford voorziet elke geproduceerde EcoSport SUV van vloerbekleding die is gemaakt van 470 plastic wegwerpflessen. Het bedrijf recyclet wereldwijd 1,2 miljard flessen per jaar


Ekoplaza als eerste supermarkt in de Benelux palmolievrij
09-07-2019 | 05:55:00
Hiermee ligt de supermarkt vijf maanden voor op de eigen planning en de langetermijnstrategie waarmee ze streeft naar het maken een positieve impact op de gezondheid van de planeet en alles en iedereen die daarop leeft


Iglo lanceert campagne voor schone zee
01-07-2019 | 07:22:00
Kapitein Iglo bestaat 60 jaar. Het personage verscheen in 1959 voor het eerst in reclames van diepvriesmerk Iglo. Rondom het jubileum begint Iglo een campagne om bij te dragen aan schonere zeeën


[Column] Annemarije Tillema: Wie is het duurzaamst volgens de consument?
26-06-2019 | 09:26:00
In de Sustainable Brand Index 2019 zijn het de consumenten die zich uitspreken over sociale en milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Het gaat dus niet over wat bedrijven feitelijk doen op het gebied van duurzaamheid, het gaat over hoe de consument het ziet


[Podcast] Bartel Geleijnse over inclusief ondernemerschap
26-06-2019 | 08:50:10
1,3 miljoen mensen die in Nederland aan de kant staan, ondernemer Bartel Geleijnse vindt het een onverteerbare gedachte. Hij schreef samen met Job Franken het boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk, waarin hij een lans breekt voor het inclusieve ondernemen. Zelf gaf hij het goede voorbeeld met The Colour Kitchen


Eye Care Foundation verbindt Toine van Peperstraten aan zich
25-06-2019 | 09:30:00
Toine van Peperstraten heeft zich als ambassadeur aan de internationaal werkende oogzorgorganisatie Eye Care Foundation verbonden. De stichting richt zich op het voorkomen van blindheid en slechtziendheid


Zeewier en visnetten in de schappen tijdens Lidl FutureGoods
19-06-2019 | 08:26:00
Supermarktketen Lidl organiseert vanaf 27 juni 2019 in samenwerking met incubator StartLife de themaweek FutureGoods. Een week lang liggen er duurzame en innovatieve producten in de schappen van alle ruim 400 Lidl-filialen in Nederland


Jumbo komt met duurzamere sapflessen
17-06-2019 | 10:07:00
Jumbo stapt over op het gebruik van duurzamere flessen voor alle verse sappen. Als eerste verschijnt de 1-literfles verse sinaasappelsap in het Jumbo schap met deze milieuvriendelijke verpakking. Daarna volgen alle andere maten verse sappen


[Podcast] Robbert en Jordan de Vos over Muziekids
14-06-2019 | 12:28:00
Muziek en kinderen staan centraal in het werkzame leven van Robbert de Vos. Hij begon in de jaren 80 met het ambachtelijk bouwen van gitaren, opende een gitaarwinkel en een muziekschool. Tien jaar geleden richtte hij stichting Muziekids op


Bartel Geleijnse presenteert boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk
14-06-2019 | 10:28:00
1,3 miljoen mensen die in Nederland aan de kant staan; ondernemer Bartel Geleijnse vindt het een onverteerbare gedachte


ClearCircle lanceert duurzame schoonmaakmiddelenlijn
13-06-2019 | 09:24:00
ClearCircle komt met een afbreekbare schoonmaakmiddelenlijn in een Bag in Box. Het Nederlandse schoonmaakmiddelenmerk biedt als eerste in Europa een volledig circulair retourprogramma voor de professionele werkomgeving


FonQ opent duurzaam distributiecentrum
11-06-2019 | 08:53:00
De online winkel heeft in het nieuwe distributiecentrum een volledig geautomatiseerde inpakmachine (Neopost) in gebruik genomen, waarmee fonQ grote stappen zet in efficiëntie en duurzaamheid


Adidas lanceert Parley-lijn
11-06-2019 | 07:24:00
Adidas kondigt de volgende fase aan in de strijd tegen plastic verontreiniging van de oceanen met extra aandacht voor het Parley Ocean-schoolprogramma


Plastic Whale by Vepa met nieuwe producten uit recycle-plastic
06-06-2019 | 09:59:00
Plastic Whale by Vepa presenteert tijdens het vakevenement Design District een lampenserie en akoestisch wandpaneel gemaakt van Amsterdams grachtenplastic


Winnaars Missing Chapter Awards bekend
06-06-2019 | 08:55:00
De winnaars van de Missing Chapter Awards 2019 zijn bekendgemaakt. Aldi, Enexis Groep Speaking Minds en Youth for Climate behoorden tot de prijswinnaars


JCDecaux kijkt terug naar Earth Hour
06-06-2019 | 07:53:00
Op 30 maart 2019 deed JCDecaux mee met Earth Hour, door van 20:30 tot 21:30 de schermen op zwart te zetten. In het kader van Wereldmilieudag in juni blikt het bedrijf terug op de actie


Qatar Airways publiceert duurzaamheidsrapport 2017-18
05-06-2019 | 08:13:00
Qatar Airways Group heeft haar duurzaamheidsrapport 18 over de periode van 1 april 2017 tot en met 31 maart 2018, gepubliceerd


Land Rover en fotograaf David Yarrow in actie voor Tusk
04-06-2019 | 09:18:04
Liefdadigheidsorganisatie Tusk vraagt om extra aandacht voor de afnemende leeuwenpopulatie in Afrika. Land Rover steunt het initiatief door de Defender 4x4 naar het Borana-reservaat te sturen. De Defender wordt ingezet bij het opsporen en monitoren van leeuwen


Broodbakkers halen vijftienduizend euro op voor Stichting Against Cancer
03-06-2019 | 10:40:00
Honderden mensen kwamen zondag 2 juni 2019 in Amsterdam bij elkaar voor de workshop desembrood bakken. Ze haalden in totaal 14.235 euro op voor de Stichting Against Cancer


Grolsch komt met herbruikbare draagtrays op festivals
28-05-2019 | 10:04:00
Bierbrouwer Grolsch introduceert voor haar biermerken Grolsch en Kornuit herbruikbare draagtrays voor op festivals. De trays zijn gemaakt van gerecycled plastic en gaan de huidige kartonnen trays vervangen


Trouw met elfde editie Duurzame 100
09-05-2019 | 10:15:00
Dagblad Trouw is op zoek naar bijzondere mensen en initiatieven rond het thema duurzaamheid voor de Duurzame 100. Dit jaar verschijnt de elfde editie