Headlines.
Nieuws.
Coco Bonito organieert BlackOUT Friday: tegengeluid voor Kenia
25-11-2020 | 17:25:00
Het Amsterdamse label Coco Bonito introduceert BlackOUT Friday. Dit jaar voelen de oprichters van Coco Bonito, Sophie Weijenberg en Eva Weijenberg zich geroepen om met Black Friday een tegengeluid te geven


[Interview] Pieter Smeets over de Gouden Effie, groene marketing bij ASN Bank en meer
19-11-2020 | 15:37:00
Pieter Smeets is hoofd marketing en communicatie bij ASN Bank. De campagne Goed doen met geld, gemaakt met Selmore, werd beloond met een Gouden Effie


Logitech verduurzaamt: Eind 2021 meer dan 50 procent van alle muizen en toetsenborden gerecycled plastic
13-11-2020 | 16:22:45
Logitech International zal over ruim een jaar in meer dan 50 procent van de muizen en toetsenborden post-consumer gerecycled plastic (PCR) opnemen. Ook zal Logitech transparant zijn over de hoeveelheid PCR per product. Logitech wil hiermee de koolstofimpact op het milieu verminderen en de circulariteit van consumentenproducten verhogen.


Logitech en UNICEF gaan samenwerking aan om educatieve kinderprojecten te ondersteunen
05-11-2020 | 01:00:00
UNICEF en Logitech gaan een partnership aan om educatieve projecten voor kinderen in het buitenland te ondersteunen. Het eerste contact tussen Logitech en UNICEF werd maart vorig jaar gelegd op de Business Impact Day. UNICEF en Logitech vinden elkaar op het gebied van onderwijs en remote learning


Bol.com krijgt Recycle Certificaat
19-10-2020 | 09:08:00
Retailplatform bol.com is sinds begin oktober in het bezit van het officiële Wecycle Recycle Certificaat. Inzamelorganisatie Wecycle reikt dit uit aan inzamelpartners die bovengemiddeld


Hyundai doet mee aan elektrisch toerwagenkampioenschap ETCR
14-10-2020 | 15:45:00
Hyundai heeft aangekondigd deel te nemen aan de PURE ETCR Series, een raceklasse die specifiek ontwikkeld is voor volledig elektrisch aangedreven toerwagens en in 2021 van start gaat. De auto waarmee Hyundai gaat deelnemen is de Veloster N ETCR


Re:Style 2020: kleding en sieraden van restmaterialen autoproductie
12-10-2020 | 12:20:37
Hyundai lanceert Re:Style 2020: een collectie duurzame mode gemaakt van gebruikte en restmaterialen uit de autoproductie. Van die materialen hebben designers die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, een reeks producten gemaakt


Wecycle komt met kenniscampagne
07-10-2020 | 13:39:00
Wecycle presenteert tijdens de Nationale Recycleweek van 12 tot en met 18 oktober 2020 een kenniscampagne. Met een korte online quiz wil Wecycle de kennis van consumenten op het vlak van recyclen verhogen


Unilever and Google partner to champion sustainable commodity sourcing
24-09-2020 | 14:31:43
Google Cloud and Unilever have announced that they will advance sustainable business practices together using technology to expand the use of data for eco-friendly decision making.


Prullie de Prullenbak gekozen tot zwerfafvalmascotte Nieuwegein
17-09-2020 | 17:06:00
Prullie de Prullenbak is gekozen tot zwerfafvalmascotte van de Nieuwegeinse zwerfafvalcampagne. Het ontwerp van Stacy uit groep 7 van KBS De Vroonestein kreeg de meerderheid van de ruim tweeduizend stemmen


Unilever investeert 1 miljard euro in Clean Future-programma
03-09-2020 | 10:31:28
Unilever wil tegen 2030 stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen in haar schoonmaakproducten en investeert daarom 1 miljard euro in het Clean Future-programma


TivoliVredenburg komt met circulair systeem voor petflesjes
25-08-2020 | 11:38:59
TivoliVredenburg en brouwerij AB InBev slaan de handen ineen om alle petflesjes van het muziekpodium te recyclen en er nieuwe flesjes van te maken


Stegeman en Blyde Benelux lanceren Veggie Thursday
19-08-2020 | 14:06:43
Stegeman en Blyde Benelux lanceren het fenomeen Veggie Thursday. Het Nederlandse merk van de Sigma Food Group wil de negatieve milieu-impact van de vleesindustrie verkleinen en streeft naar 50 procent minder vleesproductie in 2030


Hyundai start Ioniq als elektrisch automerk
12-08-2020 | 12:53:00
Hyundai is gestart met het merk Ioniq als elektrisch automerk voor haar modellen. De komende drie jaar zal Hyundai drie modellen introduceren daartoe


[Nederlands MediaNetwerk TV] Dennis van Baaren over Logitech
23-07-2020 | 16:07:00
Dennis Van Baaren is Country Manager van Logitech Benelux. Als producent van onder meer communicatie-oplossingen voor thuiswerken heeft het bedrijf het drukker dan ooit. Het Zwitserse bedrijf wil niet alleen voorop lopen op gebied van technologie en gebruikerservaring maar ook voor wat betreft duurzaamheid


Talpa Network Creative ontwikkelt campagne voor nieuw Unilever merk B-Better
05-07-2020 | 17:11:00
Al jaren is er discussie over verpakt water. Het is de meest duurzame optie in Nederland om water uit de kraan te drinken. Voor alle momenten dat er geen kraan in de buurt is maar je wel je dorst wil lessen, is er nu B-Better


Amazon launches $2 billion fund to tackle climate change
25-06-2020 | 12:59:42
Amazon has committed an initial $2 billion as part of a Climate Pledge Fund to support the development of sustainable technologies and services that will enable it and other companies be net zero carbon by 2040.


Sprite collaborates with hip hop artists to address racial inequality
25-06-2020 | 12:52:02
Coca-Cola Company brand Sprite is working with five most influential hip hop artists in the US to support creators and communities who have been affected by COVID-19 and racial inequality.


Dutch companies push for sustainability in Covid-19 recovery, climate agreements
24-06-2020 | 13:25:55
Dutch businesses under a coalition have committed to champion sustainability as a key driver in the COVID-19 recovery plans at both national and European Union (EU) level.


Logitech zegt transparantie omtrent CO2-voetafdruk toe
18-06-2020 | 15:52:18
Logitech International, maker van cloud peripheral products, heeft vandaag toegezegd de CO2-impact van al zijn producten te communiceren op de verpakking en de website van het bedrijf


Logitech to provide carbon impact labeling on product packaging
18-06-2020 | 12:24:37
Consumer electronics company Logitech International has committed to have information on carbon impact of all its products communicated to the public through its company website.


WPP announces raft of actions, resources to fight racism
18-06-2020 | 12:22:22
WPP has unveiled a raft of actions and commitments it says will help it combat and address racial injustice and support Black and minority ethnic talent.


Unilever commits €1 billion to fight climate change, protect environment
17-06-2020 | 11:05:57
Unilever has announced that it is set to achieve Net Zero emissions from all its products by 2039 as a raft of commitments it says are geared towards fighting climate change and protecting the environment.




Google collaborates with WWF on sustainable fashion industry
11-06-2020 | 13:10:03
Google has entered into a partnership with WWF Sweden to help create an environmental data platform that will enable more responsible sourcing decisions in the fashion industry.


Incentro en Financial Access ondersteunen Afrikaanse markt tijdens crisis
10-06-2020 | 17:03:00
Financial advisory firma Financial Access en IT-bedrijf Incentro lanceren een nieuw fintech platform: LendXS, speciaal ontwikkeld voor de Afrikaanse markt


Cleantech water start-up Aquablu lanceert limited edition Amsterdams Grachtenwater
03-06-2020 | 15:47:21
Onze stad komt langzaam weer tot leven; de terrassen gaan weer open en de grachten raken weer gevuld. Jaarlijks wordt er zo’n 60.000 kilo plastic, 700 doden dieren en 12.000 fietsen uit het water gevist


Procter & Gamble, Cargill partner on greener alternatives in the personal care space
18-05-2020 | 12:09:45
Consumer goods multinational Procter & Gamble has granted Cargill an exclusive license that will allow Cargill to further develop a technology that was first tested at P&G corporate research and development labs.


Rabobank voted most sustainable bank in the Netherlands
13-05-2020 | 13:09:21
Rabobank voted most sustainable bank in the Netherlands with 175 brands from 14 sectors having been assessed on the basis of the UN’s SDGs.


Bonduelle start met invoering Nutri-Score logo
12-05-2020 | 09:59:00
Bonduelle start deze maand met het invoeren van het Nutri-Score logo op alle maïs en peulvruchtenverpakkingen in Nederland en België. Het Nutri-Score logo helpt de consument middels een 5-kleuren en letterschaal een gezonde voedselkeuze te maken