Headlines.
-
Ford: in 2030 alleen nog elektrische auto’s
Ford heeft aangekondigd volledig over te gaan op de verkoop van uitstootvrije auto’s. Medio 2026 zal het volledige personenautoaanbod van het bedrijf elektrisch of plug-in hybride zijn -
NIVEA introduceert Care for human touch to inspire togetherness
Care for human touch to inspire togetherness is de slogan en brand purpoose die NIVEA de komende vier jaar inzet voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen -
Nescafé’s Empty Label-campagne draait om koffieboeren
Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking die opvalt doordat alle branding eraf is gehaald. Met een witte, simplistische verpakking wil Nestlé ruimte maken voor haar koffieboeren -
Logitech levert bijdrage aan Digibende van Filemon Wesselink
Logitech Benelux heeft een bijdrage geleverd aan Digibende in de vorm van MK120 toetsenbord- en muis combinaties voor de beide Digibende locaties, zodat jongeren zich op een verantwoordelijke manier kunnen ontwikkelen op het gebied van techniek, creativiteit en de digitale wereld -
Fitzroy en Yumeko beginnen campagne: Koop goed beddengoed
Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko en Fitzroy trapten 2021 af met haar landelijke campagne Koop goed beddengoed
Nieuws.
Ford: in 2030 alleen nog elektrische auto’s
Ford heeft aangekondigd volledig over te gaan op de verkoop van uitstootvrije auto’s. Medio 2026 zal het volledige personenautoaanbod van het bedrijf elektrisch of plug-in hybride zijn
NIVEA introduceert Care for human touch to inspire togetherness
Care for human touch to inspire togetherness is de slogan en brand purpoose die NIVEA de komende vier jaar inzet voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen
Nescafé’s Empty Label-campagne draait om koffieboeren
Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking die opvalt doordat alle branding eraf is gehaald. Met een witte, simplistische verpakking wil Nestlé ruimte maken voor haar koffieboeren
Logitech levert bijdrage aan Digibende van Filemon Wesselink
Logitech Benelux heeft een bijdrage geleverd aan Digibende in de vorm van MK120 toetsenbord- en muis combinaties voor de beide Digibende locaties, zodat jongeren zich op een verantwoordelijke manier kunnen ontwikkelen op het gebied van techniek, creativiteit en de digitale wereld
Fitzroy en Yumeko beginnen campagne: Koop goed beddengoed
Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko en Fitzroy trapten 2021 af met haar landelijke campagne Koop goed beddengoed
[Interview] Nicole Freid: HAK is een plantaardig foodmerk dat ook wat activistischer is
Nicole Freid is directeur marketing en innovatie bij HAK en haktivist, oftwel iemand die zich inzet voor de missie van HAK: mensen te helpen elke dag meer groente en peulvruchten te eten en het stimuleren van lokale en duurzame teelt
BrandBase lanceert Jungle Cup; eerste plasticvrije, thuis composteerbare wegwerpbeker
De Jungle Cup heeft alle noodzakelijke, strenge milieucertificaten behaald, waaronder de belangrijkste, het OK compost HOME -certificaat, wat aangeeft dat het op natuurlijke wijze kan worden gecomposteerd, zonder industriële verwerking
Bierbrouwerij AB InBev scheldt horeca deel huur kwijt
Bierbrouwerij AB InBev gaat horecaondernemers die een pand bij de brouwer huren opnieuw steunen met huurkwijtschelding. De brouwer neemt voor horecarelaties die een pand bij de brouwer huren een kwart van de huur voor de maanden november, december en januari op zich
H&M helpt de voedselbank met fashionveiling en donatieacties
H&M zet zich sinds 1 december 2020 landelijk in voor de voedselbank. Met H&M Helpt zet het merk in Nederland zowel online als in haar fysieke winkels verschillende acties op om geld in te zamelen
Coco Bonito organiseert BlackOUT Friday: tegengeluid voor Kenia
Het Amsterdamse label Coco Bonito introduceert BlackOUT Friday. Dit jaar voelen de oprichters, Sophie Weijenberg en Eva Weijenberg, zich geroepen om met Black Friday een tegengeluid te geven
[Interview] Pieter Smeets over de Gouden Effie, groene marketing bij ASN Bank en meer
Pieter Smeets is hoofd marketing en communicatie bij ASN Bank. De campagne Goed doen met geld, gemaakt met Selmore, werd beloond met een Gouden Effie
Logitech verduurzaamt: Eind 2021 meer dan 50 procent van alle muizen en toetsenborden gerecycled plastic
Logitech International zal over ruim een jaar in meer dan 50 procent van de muizen en toetsenborden post-consumer gerecycled plastic (PCR) opnemen. Ook zal Logitech transparant zijn over de hoeveelheid PCR per product. Logitech wil hiermee de koolstofimpact op het milieu verminderen en de circulariteit van consumentenproducten verhogen.
Logitech en UNICEF gaan samenwerking aan om educatieve kinderprojecten te ondersteunen
UNICEF en Logitech gaan een partnership aan om educatieve projecten voor kinderen in het buitenland te ondersteunen. Het eerste contact tussen Logitech en UNICEF werd maart vorig jaar gelegd op de Business Impact Day. UNICEF en Logitech vinden elkaar op het gebied van onderwijs en remote learning
Bol.com krijgt Recycle Certificaat
Retailplatform bol.com is sinds begin oktober in het bezit van het officiële Wecycle Recycle Certificaat. Inzamelorganisatie Wecycle reikt dit uit aan inzamelpartners die bovengemiddeld
Hyundai doet mee aan elektrisch toerwagenkampioenschap ETCR
Hyundai heeft aangekondigd deel te nemen aan de PURE ETCR Series, een raceklasse die specifiek ontwikkeld is voor volledig elektrisch aangedreven toerwagens en in 2021 van start gaat. De auto waarmee Hyundai gaat deelnemen is de Veloster N ETCR
Re:Style 2020: kleding en sieraden van restmaterialen autoproductie
Hyundai lanceert Re:Style 2020: een collectie duurzame mode gemaakt van gebruikte en restmaterialen uit de autoproductie. Van die materialen hebben designers die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, een reeks producten gemaakt
Wecycle komt met kenniscampagne
Wecycle presenteert tijdens de Nationale Recycleweek van 12 tot en met 18 oktober 2020 een kenniscampagne. Met een korte online quiz wil Wecycle de kennis van consumenten op het vlak van recyclen verhogen
Unilever and Google partner to champion sustainable commodity sourcing
Google Cloud and Unilever have announced that they will advance sustainable business practices together using technology to expand the use of data for eco-friendly decision making.
Prullie de Prullenbak gekozen tot zwerfafvalmascotte Nieuwegein
Prullie de Prullenbak is gekozen tot zwerfafvalmascotte van de Nieuwegeinse zwerfafvalcampagne. Het ontwerp van Stacy uit groep 7 van KBS De Vroonestein kreeg de meerderheid van de ruim tweeduizend stemmen
Unilever investeert 1 miljard euro in Clean Future-programma
Unilever wil tegen 2030 stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen in haar schoonmaakproducten en investeert daarom 1 miljard euro in het Clean Future-programma
TivoliVredenburg komt met circulair systeem voor petflesjes
TivoliVredenburg en brouwerij AB InBev slaan de handen ineen om alle petflesjes van het muziekpodium te recyclen en er nieuwe flesjes van te maken
Stegeman en Blyde Benelux lanceren Veggie Thursday
Stegeman en Blyde Benelux lanceren het fenomeen Veggie Thursday. Het Nederlandse merk van de Sigma Food Group wil de negatieve milieu-impact van de vleesindustrie verkleinen en streeft naar 50 procent minder vleesproductie in 2030
Hyundai start Ioniq als elektrisch automerk
Hyundai is gestart met het merk Ioniq als elektrisch automerk voor haar modellen. De komende drie jaar zal Hyundai drie modellen introduceren daartoe
[Nederlands MediaNetwerk TV] Dennis van Baaren over Logitech
Dennis Van Baaren is Country Manager van Logitech Benelux. Als producent van onder meer communicatie-oplossingen voor thuiswerken heeft het bedrijf het drukker dan ooit. Het Zwitserse bedrijf wil niet alleen voorop lopen op gebied van technologie en gebruikerservaring maar ook voor wat betreft duurzaamheid
Talpa Network Creative ontwikkelt campagne voor nieuw Unilever merk B-Better
Al jaren is er discussie over verpakt water. Het is de meest duurzame optie in Nederland om water uit de kraan te drinken. Voor alle momenten dat er geen kraan in de buurt is maar je wel je dorst wil lessen, is er nu B-Better
Amazon launches $2 billion fund to tackle climate change
Amazon has committed an initial $2 billion as part of a Climate Pledge Fund to support the development of sustainable technologies and services that will enable it and other companies be net zero carbon by 2040.
Sprite collaborates with hip hop artists to address racial inequality
Coca-Cola Company brand Sprite is working with five most influential hip hop artists in the US to support creators and communities who have been affected by COVID-19 and racial inequality.
Dutch companies push for sustainability in Covid-19 recovery, climate agreements
Dutch businesses under a coalition have committed to champion sustainability as a key driver in the COVID-19 recovery plans at both national and European Union (EU) level.
Logitech zegt transparantie omtrent CO2-voetafdruk toe
Logitech International, maker van cloud peripheral products, heeft vandaag toegezegd de CO2-impact van al zijn producten te communiceren op de verpakking en de website van het bedrijf
Logitech to provide carbon impact labeling on product packaging
Consumer electronics company Logitech International has committed to have information on carbon impact of all its products communicated to the public through its company website.