Marketing Report
Michiel de Vries aangesteld als Managing Director Brand bij Edelman Amsterdam

Michiel de Vries aangesteld als Managing Director Brand bij Edelman Amsterdam

Edelman Amsterdam stelt Michiel de Vries aan als Managing Director Brand. In deze rol wordt hij verantwoordelijk voor alle merkgerelateerde advies- en activatiewerkzaamheden van het kantoor. Ook zal hij huidige en toekomstige klanten ondersteunen bij de verdere integratie van hun marketing- en communicatieactiviteiten.

Michiels carrière omvat een brede mix van bureau en in-house rollen bij onder andere Young & Rubicam (Y&R), Porter Novelli, Coca-Cola en Yacht (Randstad Groep). Ook werkte hij voor NS, Kellogg's en Mercedes-Benz op diverse freelance opdrachten en was hij als interimmanager betrokken bij de fusie van private banks Insinger de Beaufort en Theodoor Gilissen.

Het afgelopen jaar was Michiel als MT-lid van ARTIS verantwoordelijk voor marketing, communicatie, educatie en fondsenwerving. Ook begeleidde hij als EU Business Coach, opkomende Nederlandse bedrijven bij de invulling van hun Go-to-Market en merkstrategie.

Steven Heywood, General Manager van Edelman Amsterdam: “Michiel heeft een talent om gespecialiseerde teams en wereldwijde en lokale merken te leiden en te inspireren voor een gedurfde geïntegreerde aanpak. Dat is precies het profiel dat wij nodig hebben om onze Brand-expertise te laten groeien. Zijn aanzienlijke commerciële en boardroom ervaring als brand builder, netwerker en gepassioneerd storyteller in verschillende sectoren, maakt hem een geweldige aanvulling op ons team van wereldklasse hier in Amsterdam.”

Michiel de Vries: “In mijn rol als Managing Director Brand, kijk ik er naar uit om mijn expertise, passie voor merken en professionele netwerk te introduceren bij een bureau met wereldwijde bekendheid en met een indrukwekkend, geïntegreerd marketingcommunicatieaanbod. Gelet op de huidige uitdagingen in het managen van merkreputaties wereldwijd, is het evident dat het bouwen aan en beschermen van vertrouwen, belangrijker is dan ooit. Ik ben ervan overtuigd dat Edelman met zijn sterke achtergrond in het managen van percepties, klanten op een unieke wijze kan bedienen door het bieden van een geïntegreerde aanpak. Deze benadering is cruciaal om klanten en hun merken zo goed mogelijk te kunnen helpen bij het ontwikkelen en beschermen van hun reputatie.”

www.edelman.amsterdam

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief