Marketing Report
Milka lanceert merkpositionering Teder smaakt beter

Milka lanceert merkpositionering Teder smaakt beter

Chocolademerk Milka start met de merkpositionering Teder smaakt beter. Daarmee wil het merk van chocolade tabletten Nederlanders oproepen vaker te kiezen voor tederheid. Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door OnePoll in opdracht van Milka, blijkt dat 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. 63 procent laat weten dat een teken van tederheid hen juist gelukkig maakt. Voor het chocolademerk het moment om de merkpositionering Teder smaakt beter te lanceren. Naast onder andere een nieuwe televisiecampagne verzorgen de bureaus Wavemaker en HPB (Het pr Bureau) de (influencer)marketing en pr rondom de nieuwe campagne.

Met het oog op de nieuwe merkpositionering liet Milka in tien Europese landen, onder 20.000 respondenten onderzoek uitvoeren over tederheid, voor jezelf en voor anderen. In Nederland zijn 2.000 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd van 12 oktober tot 6 november 2020 en daaruit bleek dat tederheid steeds minder vanzelfsprekend is. Zo geeft bijna tweederde (65 procent) aan te druk te zijn om tederheid te tonen en ook de gevolgen van de pandemie hebben ons minder teder gemaakt (42 procent). Voor Mika, waar tederheid al jaren in het hart van hun DNA zit, aanleiding om de consument te inspireren wat vaker een lief (klein) gebaar te maken naar een ander. Want tederheid brengt veel goeds, zo geeft 63 procent aan dat het tonen van tederheid hen blij maakt en is ruim de helft (53 procent) ervan overtuigd dat meer tederheid de maatschappij gelukkiger maakt.

Naast een nieuwe televisiecampagne heeft Milka in het eerste kwartaal van dit jaar een limited edition Milka-reep op de markt gebracht waarmee je met verschillende blokjes chocolade een tedere boodschap voor een ander kan maken. Zowel in het echt als online, kan dit door met een digitaal lief blokje Milka chocolade een negatieve boodschap, positief te maken. Want al een klein teder gebaar kan een ander het gevoel geven van waardering (50 procent), steun (41 procent) en meer zelfvertrouwen (29 procent).

Rhandy Biemans, Brand Manager Milka Benelux bij Mondelēz International: "Als de meest tedere chocolade en het meest tedere merk, wil Milka Nederland inspireren om meer tederheid te laten zien aan elkaar. Ons onderzoek toont aan dat tederheid een positieve rol speelt in de maatschappij, nog meer met het jaar dat we hebben gehad. Met slechts een kleine daad per dag kan je het verschil maken voor een ander. Wij willen samen met Nederland 2021 het meest tedere jaar ooit maken.”

In de komende maand ondersteunen bureaus Wavemaker en HPB de campagne van Milka met influencer marketing en pr. Beide campagnes spelen in op de nieuwe missie van het chocolademerk om een miljoen kleine momenten van tederheid te ontgrendelen. Wavemaker doet dit onder andere met een #TenderChallenge waarbij verschillende macro influencers en brand ambassadors via Instagram hun volgers uitdagen iets liefs te doen voor een ander. In de pr-campagne van HPB ligt de nadruk op de bewustmaking van tederheid onder consumenten. Milka brengt met een speciale consumentenactivatie waarbij het meest tedere gebaar namelijk een knuffel op een gepaste manier tijdens coronacrisis centraal zal staan.  

www.mondelezinternational.com
www.milka.nl
www.hetpbureau.nl
www.wavemaker.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.