Marketing Report
Mobiel.nl kiest voor BetterMatter

Mobiel.nl kiest voor BetterMatter

Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met BetterMatter. Het contentmarketingbureau kwam met het concept De klant, de keuze naar aanleiding van de wensen van Mobiel.nl

BetterMatter kwam met het concept De klant, de keuze naar aanleiding van de wens van Mobiel.nl om onderscheidend te zijn als het gaat om het delen van productspecifieke eigenschappen van telefoons en abonnementen. Het bedrijf wilde dit bovendien laagdrempelig en vermakelijk presenteren.

In de eerste videoserie komen klanten die zelf bewust voor een bepaalde smartphone hebben gekozen aan het woord. Zij geven een inkijkje in wat voor hen belangrijk is bij de keuze van de telefoon, hoe zij deze in de praktijk ervaren en waar de telefoon toe in staat is. Om de week verschijnt er een nieuwe aflevering via de eigen kanalen van Mobiel.nl. Verdere distributie vindt plaats via gerichte advertentie-inzet.

Maarten Roomer, marketingdirecteur Mobiel.nl: “Naast onze spot en non-spot inzet kiezen we nu ook bewust voor contentmarketing. Het versterkt ons verhaal over wie we zijn, wat we doen en waar voor we staan. Samen met BetterMatter hebben we de productreview een ander gezicht gegeven. Niet de expert, maar de klant aan het woord.”

Jan Paul de Wildt, managing director BetterMatter: “Op zoek naar het beste contentformat trok vooral onze aandacht dat alles er bij Mobiel.nl op gericht is om de klant slim zelf de juiste keuze te laten maken.  Ze groeien hard in de zelfbewuste doelgroep die vaak om specifieke redenen voor een bepaalde toestel- en abonnementscombinatie kiest.  Klanten die heel goed zelf aan anderen kunnen vertellen waarom ze juist voor dat ene toestel of abonnement hebben gekozen.  Twee verschillende klanten met verschillende keuzes in één review tegen elkaar afzetten, zorgt voor een snel en levendig  productreviewformat boordevol praktische informatie.” 

www.mobiel.nl
www.bettermatter.com

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief