Marketing Report
Modemerk Gant breidt digitale aanwezigheid uit met Dept en Salesforce Commerce Cloud

Modemerk Gant breidt digitale aanwezigheid uit met Dept en Salesforce Commerce Cloud

Het modemerk Gant heeft haar digitale aanwezigheid uitgebreid en gemigreerd naar een ander commerceplatform op basis van Sales Commerce Cloud. Dit heeft Dept gefaciliteerd voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De lancering zal in Duitstalig Europa in december plaats vinden waarna voor eind maart 2021 Scandinavië zal volgen. Daarna volgt gedurende het jaar 2021 de rest van de Europese Unie.

Gant heeft voor een Sales Commerce Cloud gekozen om daarmee ruimte te maken voor omnichannel-ervaringen en meer personalisatie. Eerder zorgde Dept voor een soortgeljike ervaring bij klanten als Canyon, Bugaboo en Marc O’Polo.

Peter Beckius, global e-commerce director bij Gant: “We vonden dat het tijd was om ons platform te vernieuwen, alle e-commerce mogelijkheden te benutten en een betere digitale klantervaring te omarmen. We willen nieuwe en loyale klanten inspireren met een vernieuwde merkervaring en daarnaast volledig voldoen aan de huidige digitale verwachtingen. Het is geweldig om Dept aan onze zijde te hebben bij dit proces en we kijken ernaar uit om binnenkort live te gaan."

Joep Roosen, managing director bij Dept: "Door de merk- en klantkennis van Gant te combineren met onze technische en designexpertise, tillen we het platform van Gant naar een hoger niveau. Het gebruik van Page Designer zorgt voor een persoonlijke ervaring voor de klant en biedt meer opties voor maatwerk en lokalisatie voor de verschillende websites van Gant. Ten slotte gaan we het Salesforce OMS-systeem integreren als een van de eersten in Europa, waardoor integraties vloeiender worden en de klantenservice wordt geoptimaliseerd. We hebben nog veel mooie dingen in het vooruitzicht."

www.deptagency.com
www.gant.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief