Marketing Report
N=5 maakt nieuwe campagne voor ABN Amro over duurzaam ondernemen

N=5 maakt nieuwe campagne voor ABN Amro over duurzaam ondernemen

ABN Amro komt met een nieuwe campagne waarmee de bank de zakelijke markt verder kennis wil laten maken met duurzame businessmodellen. Want winst is in geld uit te drukken, maar ook in meer duurzame termen zoals werkgelegenheid, sociale cohesie of behoud van natuur en milieu.

Centraal staat de gedachte 'Winst op alle Fronten'. Daarbij gebruikt ABN Amro de terugkerende hashtag Finance the Future. Het personage Vincent (gespeeld door Mark Rietman) van de laatste vier campagnes is wederom het gezicht van deze campagne. N=5 heeft de campagne ontwikkeld. Deze is te zien en horen op televisie, radio, online en Schiphol.

Deborah Wietzes, Marketing Manager Corporate Banking ABN AMRO. "Met de campagne willen we laten zien dat wij kansen zien om zakelijke winst te combineren met maatschappelijke winst. Duurzame bedrijfsmodellen bieden kansen voor ondernemers. Maar uit onderzoek blijkt dat ruim de helft van de Nederlandse ondernemingen wel bezig is met verduurzaming, maar dat kennis en tijd vaak tekort schieten. Als bank willen we klanten onze kennis ter beschikking stellen en de bedrijfsmodellen van de toekomst financieren. Duurzaam vastgoed is bijvoorbeeld waardevaster dan niet duurzaam vastgoed. Dat is beter voor de klant, de bank en de omgeving. Winst op alle fronten dus."


Drie ondernemers
 

In de campagne worden drie ondernemers uitgelicht. APOC Aviation hergebruikt oude vliegtuigonderdelen voor andere doelen, zoals flight simulators. Vibers(TM) gebruikt olifantsgras voor CO2-opnames en na oogst als milieuvriendelijk alternatief voor plastic. PeelPioneers is de duurzame schillenboer van de 21e eeuw en verwerkt citrusschillen slimmer en milieuvriendelijker tot herbruikbare grondstoffen. 



Credits:

Klant: ABN AMRO, Laurens Jan de Lussanet de la Sablonière, Joost van Holten, Wouter de Kruif, Kasper Stuijvenberg | Bureau: N=5 | Creatie: Thijs Bontje, Daniel te Lindert, Fabian Schulting, Gijs van der Schoot | Strategie: Esther Overmars | Account: Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Niki Lodder | RTV Producer: Guy van der Hoop | Social en webvertising director: Marcel Hellemons | Productiemaatschappij film: HolyFools | Regisseur: Mattias Schut | Producer: Frank de Kok | CGI: The Ambassadors | Productiemaatschappij digital: 1Camera

www.abnamro.nl
nis5.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief