Marketing Report
NOISE ontwikkelt campagne voor Statiegeld Nederland over statiegeld op blikjes nieuws

NOISE ontwikkelt campagne voor Statiegeld Nederland over statiegeld op blikjes

Vanaf 1 april 2023 zit er statiegeld op blikjes. NOISE ontwikkelde een campagne voor Statiegeld Nederland om Nederland te motiveren om blik in te leveren. De campagne moet een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van het statiegeldsysteem op blikjes: minder zwerfafval en hergebruik van waardevol materiaal. 

Introductie statiegeld op blik

In de campagne ligt de nadruk op de introductie van Statiegeld op blik en op de manier van inleveren: lever blikjes gewoon met je plastic statiegeldflessen bij de supermarkt in. En daarnaast uiteraard ook op de manier waarop: leeg, ongedeukt en met statiegeld-logo. De Jeugd van Tegenwoordig is verantwoordelijk voor de sound onder alle uitingen.

De meest recente campagne van Statiegeld Nederland – ook ontwikkeld door NOISE – voor de introductie van statiegeld op kleine plastic flessen was succesvol: 94 procent van de Nederlanders wist na de campagne dat er statiegeld zit op plastic flesjes (onderzoek uitgevoerd door mediabureau ZIGT 2021). Het doel is om dit met deze vervolgcampagne ook zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. 

De campagne wordt breed uitgerold via tv, radio, online video, DOOH (in stadscentra, NS-stations en bij tankstations), socialmedia en meer. Via partners en betrokken partijen van Statiegeld Nederland worden er middelen ingezet om een nog grotere doelgroep te bereiken (zoals bioscopen, sportclubs, supermarkten). De Jeugd van Tegenwoordig schreef een speciaal nummer voor de campagne, de begeleidende video gaat in mei live. Het nummer is ook verwerkt in de tv-commercial, radiocommercial en online video’s.

www.noise.nl

www.statiegeldnederland.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief