Marketing Report
NRC bewijst meerwaarde digitale krant voor adverteerders

NRC bewijst meerwaarde digitale krant voor adverteerders

NRC maakte advertenties in de digitale krant al in vroeg stadium clickable. Daarop volgt nu de eerste advertentiepropositie exclusief voor de digitale krant.

Deze advertentievorm biedt een belangrijke meerwaarde: hoge conversie en kwalitatieve leads. Het bereik van de digitale krant wordt daarmee voor adverteerders aantoonbaar effectiever, zo laat GfK-onderzoek zien.

Beste van twee werelden

Exclusief voor de digitale editie van de krant lanceert NRC Premium Pagina’s: een clickable uiting bestaande uit vier keer 1/1 pagina die de lezer direct naar de landingspagina van de adverteerder brengt. Madelon Fortuin, commercieel directeur van Mediahuis NRC: "Door de unieke kenmerken van digitaal optimaal te benutten, profiteren adverteerders bij uitstek van het beste van twee werelden. We combineren de kracht van het vertrouwen in de krant met de interactie en conversie die het platform digitaal biedt."

Met de nieuwe digitale propositie worden zowel branding- als performancedoelstellingen gediend. Los van deze propositie zijn alle advertenties in de digitale variant van de papieren krant eveneens clickable. Madelon Fortuin: "Waarom zou je geen gebruik maken van de kracht van de drager waarop de content te zien is?"

Sterke vertrouwen NRC

Het sterke vertrouwen in het nieuwsmerk NRC heeft een positieve impact op het reclame-effect. De digitale krant brengt de boodschap maximaal onder de aandacht bij de welstandige, hoog selectieve NRC-doelgroep. Dit is een van de belangrijke pijlers onder het succes. 

NRC liet door GfK in december 2022 een effectstudie uitvoeren naar vijf best practice cases. De resultaten van het onderzoek onderstrepen de kracht van de nieuwe digitale propositie. Gemeten resultaten zijn overtuigend en laten een stijging zien op de belangrijkste merk-KPI’s, een toename van koopoverweging, websitebezoek en conversie.

Bevindingen effectstudie

  • Hoge attentiewaarde en herkenning van de uiting: bij alle vijf cases herinnerden minimaal zes van de tien lezers zich de advertentie-uiting
  • Naast een significante toename van merkbekendheid bewerkstelligde de uiting in alle vijf cases een significante stijging van interesse in het geadverteerde merk (index 160)
  • In alle vijf cases zorgde een duidelijke call-to-action voor een aanzienlijk aantal hoogwaardige leads en namen overweging en koopintentie sterk toe (index 170 exposed vs non-exposed)

Harco van Uden, CEO van Experience Travel: "Door de vier pagina's sfeervolle beelden van het indrukwekkende landschap kwam onze exclusieve 24-daagse expeditie naar de Zuidpool krachtig over. Aangevuld met een aansprekende tekst en duidelijke call-to-action zorgde de uiting voor een overweldigende impact, die resulteerde in een groot aantal boekingen. De unieke reis was binnen enkele dagen na publicatie volledig uitverkocht."

www.nrc.nl

www.mediahuisnrc.nl

www.gfkpanel.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief