Marketing Report
NS verkoopt advertentieruimte in treinen

NS verkoopt advertentieruimte in treinen

Vanaf september is in een deel van de intercity’s van de NS reclame te zien op de digitale informatieschermen. Het gaat om een proef in 137 treinen.  

De digitale schermen hangen in de coupés en geven reizigers informatie over het traject en de verwachte aankomsttijden. Vanaf het najaar komen er advertenties tussendoor in beeld.

De NS laat aan MarketingReport weten per advertentie te gaan afwegen of die wel of niet past bij het bedrijf en de beleving van de reizigers. De NS heeft een lijst opgesteld met kaders waar advertenties aan moeten voldoen. Uitingen met alcohol of drugs in beeld zijn niet toegestaan, net zo min als advertenties bedoeld voor een 18-plus publiek of reclame die aanzet tot geweld, aldus de woordvoerder.

De proef duurt tot het einde van het jaar, daarna wordt bekeken hoe de advertenties de reiziger en het bedrijf zelf bevallen. De schermen zijn volgens een woordvoerder een aantrekkelijke plek voor adverteerders vanwege het bereik van 5 miljoen reizigers per week.

De NS laat weten gedurende de proef zelf de advertenties te gaan verkopen. Als zou blijken dat de advertenties permanent in de treinen komen, wordt bekeken wat de handigste manier is om de verkoop voort te zetten.

www.ns.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief