Marketing Report
Natwerk en BKB ontwikkelen campagne Nationale Beweegminuut nieuws

Natwerk en BKB ontwikkelen campagne Nationale Beweegminuut

In opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid hebben reclamebureau Natwerk en campagnebureau BKB een campagne ontwikkeld voor de Nationale Beweegminuut. Met de campagne wordt zitwerkend Nederland iedere werkdag om 11:00 's ochtends opgeroepen om een minuut lang te bewegen.

Dit om iets te doen aan het te veel zitten van Nederlanders. In geen enkel ander Europees land zit zo'n groot gedeelte (32 procent) van de bevolking meer dan 8,5 uur op een dag, met mogelijk ernstige gevolgen voor de gezondheid. Dit blijkt uit de Special Eurobarometer 472, report: sport and physical activity van maart 2018.



Olivier Mitshel Locadia, ambassadeur van de campagne en beter bekend als Willie Wartaal schreef het nummer De Nationale Beweegminuut. In de bijbehorende videoclip danst hij samen met vitaliteitscoach Olga Commandeur (bekend van Nederland in Beweging). Via de Nationale Beweegminuut, met een lied waar je onmogelijk op stil kunt zitten, laten zij zien dat het gemakkelijk en leuk is om te bewegen tijdens het werk.

Vitaliteitscoach Olga Commandeur laat in campagne- en instructievideo's zien welke bewegingen je gemakkelijk naast je bureau of tijdens de pauze kunt doen en via de Whatsappservice kun je extra begeleiding bij het bewegen krijgen. Daarnaast is het mogelijk om je in te schrijven voor live webinars en het beweegrecord.

Pepijn Rooijens, creatief directeur bij Natwerk: "Merken en mensen in beweging brengen is een kolfje naar onze hand, daarom hebben we de uitdaging van het Miniserie van SZW natuurlijk met beide handen aangegrepen. De Beweegminuut was snel geboren. De energie van Olga Commandeur en de aanstekelijkheid van Willy Wartaal maken dat het een spraakmakende campagne is geworden. Wij zijn er trots op."

www.bkb.nl

Natwerk is een niet normaal effectief reclamebureau dat marktstrategieën levert en door vertaalt naar spraakmakende oplossingen. Wij beïnvloeden daarmee de kern van het probleem. Op basis van een gerichte oplossing voor dat probleem, bieden we een oplossing waar de doelgroep niet over uitgepraat raakt. Niet normaal zijn, daar zetten we mensen die normaal uit staan voor reclame weer mee aan. Denk aan producten, activaties, slimme tools en communicatieconcepten waar de consument wél op zit te wachten. Niet normaal effectief noemen we dat, op zowel brand- als salesniveau.

www.natwerk.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief