[Nederlands MediaNetwerk TV] Bert Hagendoorn over positionering

[Nederlands MediaNetwerk TV] Bert Hagendoorn over positionering

12-10-2018 11:47:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 544 | Tags:

Bert Hagendoorn is positioneringsspecialist. Creatieve ondernemers schakelen hem in als deskundige om de positionering van het bedrijf onder de loep te leggen, alsmede samen de groei- en communicatiestrategie van het bedrijf te bepalen. Dit doet hij aan de hand van een zes-stappenplan dat hij ontwikkelde, waarin de kern en de belangrijkste krachten van het bedrijf naar boven komen, positionering gekozen wordt, strategie voor groei bepaald wordt en de best mogelijke boodschap voor de commuicatie.

Positionering wordt steeds belangrijker, zeker in de creatieve industrie. De bureauwereld is immers steeds meer in elkaar aan het schuiven: waar reclamebureaus, mediabureaus en digitale bureaus voorheen heel gescheiden opereerden, raken de activiteiten van die bureaus steeds meer met elkaar verweven. Belangrijk dus om een sterke identiteit te hebben die duidelijk is naar de buitenwereld. Bert: “Een goede positionering is gebouwd vanuit de kern van de organisatie en past bij de identiteit van het bedrijf. Liefst samengevat in één of twee woorden of begrippen die continu worden herhaald in je communicatie.”
 
Kijk het volledige interview met Bert Hagendoorn hier:

 

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.