[Nederlands MediaNetwerk TV] Krista Bank (MediaCom): Zoeken naar de balans tussen branding en performance

[Nederlands MediaNetwerk TV] Krista Bank (MediaCom): Zoeken naar de balans tussen branding en performance

31-03-2019 16:13:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 2378 | Tags:

Krista Bank is Head of Strategy bij MediaCom, het mediabureau waarbij verbindingen centraal staan.  Het bedrijf verwelkomde de afgelopen tijd Adidas en ABN Amro als klant als aanvulling op bedrijven als Mars en Shell. We spreken haar over wat er gaande is in de wereld van branding.

“We kijken naar de klant, de markt en consumentengedrag en doen er een analyse op. We zijn op ons best als we ons bezighouden met de totale marketingstrategie van een merk. We doen zelf ook onderzoek met een online panel naar hoe zij tegenover het merk staan dat we pitchen. Wij vinden dan precies datgene wat we willen uitdragen in een campagne.”

Door de technologische ontwikkelingen zijn er allerlei uitdagingen: “We zien dat de effectiviteit van campagnes door de jaren heen afneemt. Er is meer advertising awareness, budgetten en boodschappen raken meer versnipperd. Daar gaan we over in gesprek. Ik ben wel hoopvol. Er zijn merken die streven naar een betere balans tussen branding en performance. Merken als Audi en Cartier bieden nog steeds een complete beleving in hun commercials.”

Kijk dit video-interview hier:

www.mediacom.com
www.quadia.com

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.