[Nederlands MediaNetwerk TV] René Repko over ontwikkelingen in retail in China

[Nederlands MediaNetwerk TV] René Repko over ontwikkelingen in retail in China

03-05-2019 10:19:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 1250 | Tags:

René Repko heeft als marketeer een lange staat van dienst in retail. Hij werkte onder meer voor Albert Heijn, Randstad, HEMA, Sligro, Rituals en Action. Onlangs maakte hij een reis door China. Met ons deelt hij zijn boeiende ervaringen.​

In het Nederlandse retaillandschap is van alles aan de hand. René Repko: "Er gebeurt ontzettend veel. Dat is goed. We hebben te maken met kanaalverschuiving. We gaan met zijn allen online en niet zo een klein beetje ook. In een gemiddelde retailgroep is dat 15 tot 20 procent. Gevolg is dat er te veel winkelmeters zijn. In veel winkelstraten is er te weinig traffic. Er is al een heel stel retailers omgevallen en daar gaan er nog meer bijkomen."

En dan bevinden wij ons nog in hoogconjunctuur. Wat gaat er gebeuren als het weer crisis wordt? René Repko: "We hebben nu een beetje rust. Als het straks echt weer een crisis komt zoals in 2012/2013 dan gaat het hard. Dan gaan er veel meer sluiten. Dat kan niet anders. Op zich is dat een natuurlijk mechanisme. Darwin zou je kunnen zeggen. Sommige species zijn sterk, en op dit moment hebben we ook geen dinosaurssen meer. Het is goed dat er iets stopt en dat er ruimte komt voor iets nieuws..."

Kijk het video-interview met René Repko over alle ins en outs van de retailmarkt en ontwikkelingen in China hier:

 

www.renerepko.com

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.