Marketing Report
Nederlandse camperdeelplatform breidt uit via crowdfunding

Nederlandse camperdeelplatform breidt uit via crowdfunding

Nederlandse camperdeelplatform Camptoo breidt haar aanwezigheid in het Verenigd Koninkrijk uit. Het bedrijf maakt het mogelijk voor particulieren om hun eigen campers te verhuren of die van anderen te huren. Na het behalen van een boekingsomzet van ruim 500.000 euro in het Verenigd Koninkrijk in het eerste jaar, gaat Camptoo een kantoor openen in Londen. Net als bij vorige financieringsrondes wil Camptoo ook dit keer de benodigde investering ophalen via crowdfunding.
 
Camptoo is een online marktplaats voor het verhuren en boeken van campers en caravans. Kampeerders zonder eigen camper hebben de mogelijkheid om via Camptoo met een camper naar keuze vakantie te vieren. Eigenaren van campers kunnen hun voertuig te huur aanbieden, wanneer ze er niet zelf mee op pad zijn. Zo kunnen ze gemiddeld 5.000 tot 10.000 euro per jaar verdienen met een camper die anders stilstaat en geld zou kosten.
 
De methode van Camptoo is een succes in het Verenigd Koninkrijk. Camptoo kent in de Britse markt in het eerste halfjaar van 2019 een omzetgroei van ruim 1200 procent, vergeleken met dezelfde periode in het jaar daarvoor. Eigenaren van campers in het Verenigd Koninkrijk hebben in het eerste jaar dat Camptoo daar actief was, samen al 500.000 euro verdiend.
 
Om de groei in Engeland te faciliteren, komt er naast een kantoor in Londen ook een Britse countrymanager om de aanwezigheid van het bedrijf te versterken.

Martijn Peeters, oprichter en CEO van Camptoo: "Crowdfunding levert ons naast extra naamsbekendheid ook een grote enthousiaste community op. Mensen die investeren geven ons financiële ruimte om te blijven groeien, maar ze raken ook als ambassadeur nauw betrokken bij Camptoo. We zien investeerders die nu een camper boeken voor hun vakantie, of juist hun eigen camper delen met anderen. En er zijn verhuurders die in ons investeren. Zo snijdt het mes aan twee kanten."

Camptoo verhuurt inmiddels duizenden campers in 15 verschillende landen en heeft huurders uit 69 landen over de hele wereld.

Martijn Peeters: "Ons doel met Camptoo is om mensen weer lekker de natuur in te krijgen. Door het boeken van een camper zo eenvoudig te maken als het openen van een flesje wijn, zorgen wij ervoor dat iedereen eropuit kan. Ook in het hoogseizoen, als veel camperverhuurbedrijven de vraag niet aankunnen. Dat slaat aan. We groeien harder dan ooit tevoren. Mede vanwege het warme weer deze zomer is er momenteel een recordaantal campers en caravans op pad via ons platform."
 
Zelfs Australië is Camptoo-gek. Na Nederland en Engeland is dit voor het bedrijf de derde grote afzetmarkt. Uitbreiding naar andere landen is voor de scale-up relatief eenvoudig, omdat het afgelopen jaar grote stappen gezet zijn in de ontwikkeling van het platform, de website en de app, waardoor de schaalbaarheid enorm is verbeterd. Mede hierdoor heeft Camptoo kort geleden de mijlpaal behaald van 20 miljoen aan bruto omzet.

www.camptoo.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief