Marketing Report
Nescafé’s Empty Label-campagne draait om koffieboeren

Nescafé’s Empty Label-campagne draait om koffieboeren

Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking die opvalt doordat alle branding eraf is gehaald. Met een witte, simplistische verpakking wil Nestlé ruimte maken voor haar koffieboeren.

Met deze campagne wil Nescafé laten zien dat haar koffie wordt geproduceerd met respect voor de boeren, hun gemeenschap en het milieu. De verpakkingen zijn wit en hebben een QR-code waarvan een klein hoekje open gepeld lijkt. Wanneer de consument de QR-code scant, wordt het label met de koffieboer in beeld onthuld. Hier komen de verhalen van meer dan honderd boeren middels augmented reality tot leven.

Zo komt de consument meer te weten over hoe de koffie van Nescafé wordt verbouwd. De koffieboeren vertellen onder meer over hoe het verbouwen van koffie bijdraagt aan hun gemeenschap, waar ze trots op zijn en hoe ze duurzaam verbouwen.

Roos Bulder, Marketing Communication Manager bij Nestlé: “De koffieboeren staan iedere dag op de plantage, dus zij verdienen de spotlight. We hebben honderden boeren de mogelijkheid gegeven om hun eigen verhaal op hun manier te vertellen. Door het toepassen van augmented reality geven we onze consumenten de kans om heel eenvoudige onze koffieboeren te ontmoeten uit zeven verschillende landen.”

Accenture Interactive, het reclamebureau binnen Accenture, is verantwoordelijk voor de campagne en ontwikkeling van de AR-experience. Nick Maas, creatief: “Het toont lef om als merk een stapje terug te doen en de boeren het woord te laten voeren, en niet de ideale versie van het verhaal zelf over de bühne te brengen.”

Roos Bulder was eerder te gast bij Marketing Report Radio. Luister hier het interessante interview.

www.nescafe.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief