Marketing Report
[Onderzoek] DPG Grow: De woon interesse van de Nederlandse consument

[Onderzoek] DPG Grow: De woon interesse van de Nederlandse consument

De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de woonbranche. De huizenmarkt staat onder druk en ook het vele thuiswerken heeft invloed op de woon interesse van de Nederlandse consument. DPG Media heeft onderzoek laten doen naar woonvoorkeuren qua woninginrichting. meubels, woonaccessoires, media & merktrouwheid, klussen en verbouwingen. Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht onder 505 respondenten in de leeftijd 18-65 jaar. Het onderzoek is ook in 2018 uitgevoerd waardoor een vergelijking gemaakt kan worden.

Bijna alle respondenten (94 procent) geeft aan interesse te hebben in wooninrichting. Slechts een klein deel (6 procent) is ontevreden over hun inrichting. In 2018 was dit nog 4 procent. Over het algemeen vindt men het indelen van de ruimte het lastigste bij het inrichten van het huis.

Per doelgroep zit daar wel een verschil in. Zo geven mannen aan dat zij het kiezen van een kleur lastig vinden (30 procent) en gebrek aan geld staat op nummer één bij alleenstaanden en huishoudens met kinderen > 4 jaar (beiden 43 procent).

76 procent geeft aan open te staan voor nieuwe woonmerken. Vrouwen net iets meer (80 procent) dan mannen (73 procent). Naast prijs, kwaliteit en uiterlijk wordt het feit of een merk bij hem of haar past, als belangrijker ervaren door de consument dan in 2018 (+113 procent).

34 procent wil binnen een half jaar een grote verbouwing uitvoeren. Dit was 23 procent in 2018. Vooral mensen met thuiswonende kinderen hebben verbouwplannen (53 procent). 76 procent klust regelmatig zelf. Het kiezen van een doe-het-zelf winkel wordt vooral bepaald door aanbiedingen (56 procent) en de locatie van de winkel (52 procent).

Meer onderzoeksresultaten zijn te vinden door hier te klikken.

www.dpggrow.nl
www.dpgmedia.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief