Marketing Report
[Onderzoek]  Screenforce: Eerste inzicht in ROI van influencers ontkracht simpele aannames

[Onderzoek] Screenforce: Eerste inzicht in ROI van influencers ontkracht simpele aannames

Influencer marketing heeft grote behoefte aan transparantie en professionaliteit. Dat vindt althans Farhad Divecha, de oprichter en managing director van Accuracast. Veel simpele aannames van adverteerders blijken namelijk niet te kloppen. Zo blijkt bijvoorbeeld uit onderzoek door zijn bureau dat het aantal volgers van een influencer omgekeerd evenredig is aan de engagement ratio van zijn posts. Dat geldt voor posts van influencers op alle platforms behalve YouTube.

Bepaalt het aantal volgers de impact van een influencer?

Het bureau voor digitale marketing Accuracast heeft onderzoek gedaan naar influencer marketing en heeft de benchmarks die daarin zijn vastgesteld gepubliceerd in de laatste uitgave van Admap. Divecha en zijn mensen keken naar de effectiviteit/ROI van influencers. Daarbij werd onderscheid gemaakt tussen inhouse-influencers, die in dienst zijn van de betrokken bedrijven, micro-influencers en mega-influencers. Het voornaamste doel was: Vaststellen of het aantal volgers van een influencer invloed heeft op de mate van impact oftewel de engagement ratio die deze influencer heeft. Met engagement bedoelt Accuracast het aantal likes en comments naar aanleiding van een post.

Meer op de website van Screenforce

www.screenforce.nl
www.accuracast.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief