Marketing Report
[Onderzoek] Jongeren zien magazines als offline moment voor jezelf

[Onderzoek] Jongeren zien magazines als offline moment voor jezelf

Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen

Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken dat is uitgevoerd door Blauw Research in opdracht van de brancheorganisatie van multimediale magazinemerken, de Magazine Media Associatie (MMA).

Zo’n 82 procent van de ondervraagden ziet magazines als een bron van rust in tijden van drukte. Door de drukke samenleving word je vaak geleefd, tijdens het lezen van een magazine voelt 79 procent zich zelf in control: je bepaalt dan wat, wanneer, waar en hoelang je leest.

Magazines voorzien in een ultieme ervaring door de combinatie van fysieke (geur, voelen, doorbladeren) en emotionele (volledige focus, (h)erkenning, afwezigheid van ruis) prikkelingen. Zo geeft 83 procent de voorkeur aan magazines boven online vanwege de unieke leeservaring en 77 procent heeft volledige focus op de content van het magazine.

Een offline moment is ook voor jongeren (18-25 jaar) een belangrijke motivatie om magazines te lezen. Je beter kunnen concentreren (33 procent ) en je even in een andere wereld wanen (21 procent ) zijn twee belangrijke elementen van de leeservaring voor jongeren.

De online activiteiten van magazinemerken vormen een belangrijke trigger voor de zichtbaarheid en toegankelijkheid van magazinemerken offline. Magazines worden veel online en via sociale mediakanalen gevolgd: 57 procent van de ondervraagden volgt minimaal eens per week de website of app van een magazinemerk en 49 procent volgt minimaal eens per week socialmediakanalen van een magazinemerk. Die voorzien in de behoefte om up-to-date te blijven en worden vaak gebruikt om de tijd te doden. De websites vullen de papieren versies aan met actuele informatie en bieden meer verdieping ten opzichte van de socials.

www.mma.nl
www.blauw.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.