Marketing Report
Open Now maakt feestdagencampagne Eén tegen Eenzaamheid

Open Now maakt feestdagencampagne Eén tegen Eenzaamheid

De met een Zilveren Loeki bekroonde Eén tegen eenzaamheid-campagne is uitgebreid met een feestdagencommercial. De commercial is ontwikkeld door Open Now, onderdeel van DOT - de samenwerking tussen D&B, Open Now en TBWA.

In deze uiting, die vorig jaar wegens aangescherpte coronamaatregelen werd stopgezet, laat het ministerie van VWS wederom zien wat er gebeurt als je iets kleins voor iemand doet. En tegelijkertijd wat er gebeurt als je niets doet. Met een klein gebaar kun je al een groot verschil maken.

Lukas van de Ven, creative director Open Now: "Het laten zien van niet alleen het gewenste gedrag maar juist ook het verschil met het gewone gedrag, zet mensen sterker aan om zelf iets te doen tegen eenzaamheid."

Wimke Schuurmans, programmamanager van het actieprogramma Eén tegen eenzaamheid: "Eenzaamheid is rond de feestdagen extra voelbaar. Veel mensen en organisaties zetten een stap extra rond de feestdagen om iets aan die eenzaamheid te doen."

De commercial haakt in op de feestdagen, waarin mensen zich extra eenzaam kunnen voelen. Sanne Cornelissen, gedragswetenschapper bij Open Now: "Eenzaamheid wordt gezien als een gevoelig, kwetsbaar onderwerp dat men liever voor zichzelf houdt. Inspelen op aanwijsbare momenten, bijvoorbeeld als de partner komt te overlijden, iemand met pensioen gaat of als iemand tijdens de feestdagen alleen zit, maakt eenzaamheid makkelijker bespreekbaar en vermindert het taboe."

Credits

Bureau & Creatie: Open Now (DOT) | Regie & Productie: Rogier Hesp voor Pink Rabbit | Edit: Martin Heijgelaar (MRTN) | Muziek: Cris & Jef Music | PR: HvdM | Media: Initiative Media | Verantwoordelijk bij Rijksoverheid: Wimke Schuurmans, Marc van Dijck & Dennis Cohen - Ministerie van VWS

www.opennow.nl
www.eentegeneenzaamheid.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief