Marketing Report
Oprichters Dashmote nemen meerderheidsbelang in TIM

Oprichters Dashmote nemen meerderheidsbelang in TIM

De oprichters van Nederlandse tech scale-up Dashmote hebben een meerderheidsbelang genomen in The Influencers Movement (TIM), een onlineplatform voor influencermarketing. TIM gaat zich onder de nieuwe naam Base richten op het wereldwijd professionaliseren van influencermarketing. De startup biedt sinds 2013 merken en bureaus een netwerk en de tools om zelfstandig hun samenwerkingen met influencers uit te voeren.

Foto: Dorit Roest (COO), Matthaeus Schreder (CPO), Dennis Tan (CEO)

Base brengt alle aspecten van een influencermarketingcampagne samen op een plek: van het matchen, tot het managen en meten van samenwerkingen tussen influencers en merken. Het bedrijf zal dankzij een flinke kapitaalinjectie nu ook de influencer allerhande faciliteiten aanbieden zodat hij of zij zo goed mogelijk zijn werk kan doen. Zo wordt het voor de influencer, agency en de opdrachtgever eenvoudiger om samen te werken en creatieve campagnes te lanceren.

Dorit Roest, oprichter van TIM, nu co-founder en Chief Commercial Officer van Base: “De kracht van influencermarketing zit hem in de authenticiteit en creativiteit van de influencer. Iedereen weet dat, maar toch blijft de branche vooral het traditionele bereik meten. We zien het als onze plicht de echte waarde van influencermarketing te bewijzen. Daarbij gaan we niet langer uit van bereik, maar meten we het werkelijke effect en hebben we oog voor de kwaliteit en de relevantie van de uitingen.”

TIM, opgericht in 2013, was destijds het eerste influencermarketingplatform van Nederland. Na de overname blijft Roest aan als minderheidsaandeelhouder en CCO, naast de nieuwe mede-eigenaar en CEO Dennis Tan, die tevens oprichter en CEO van Dashmote is.

Roest: “Hij is met zijn track record een echte startup-held. Tan heeft bewezen dat hij meerdere bedrijven in verschillende niches op de lange termijn kan uitbouwen en opschalen. Zijn filosofie is dat technologie altijd in dienst moet staan van een goede service. Dat zijn wij ook van plan met Base.”

Voor bedrijven als Albert Heijn, Nike, Coca-Cola en ruim 300 andere bedrijven en agencies treedt Base op als softwareleverancier. Influencermarketing wordt voor hen vele malen efficiënter uit te voeren. Influencermarketeers hoeven zich niet meer toe te leggen op routinematige klussen als het handmatig updaten van cijfers, het verzamelen van publicaties en de rapportage.

Tan: “Gezamenlijk willen wij met Base influencermarketing schaalbaarder maken, zodat het net zo makkelijk wordt om een campagne te lanceren als met Facebook Ads of Google AdSense, zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit. Zodoende kunnen influencermarketeers zich weer focussen op waar ze echt voldoening uit halen, namelijk de creatie van bijzondere campagnes en het samenwerken en het bouwen van relaties met influencer.”

www.jointhebase.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief