Marketing Report
Overstapdienst energielevancier Vanzelf van start

Overstapdienst energielevancier Vanzelf van start

Vanzelf, een e-commercemerk dat overstappen van energieleverancier mogelijk maakt, is de eerste campagne begonnen. Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk toestemming om namens hen energiecontracten af te sluiten.

Vanzelf laat klanten alleen overstappen als dat voor hen gunstig is. De belofte is: eenmalig aanmelden en daarna nooit meer te veel betalen. In Engeland is zo’n automatische overstapservice inmiddels de norm.

Herman Mantel, commercieel direcetur van Connecthing Group: “We hebben veel vertrouwen in Vanzelf. Uit onderzoek blijkt dat er in Nederland veel vraag naar is. Vanzelf zorgt – in tegenstelling tot de meeste prijsvergelijkers – voor een deal die goed is voor zowel de klant als de energieleverancier. Het mes snijdt dan ook aan twee kanten. Besparen zonder gedoe voor de klant en voor leveranciers geen hoge up-front vergoedingen, maar een klein bedrag per aansluiting per maand. Bij Vanzelf betalen alle leveranciers hetzelfde. We zijn volledig onafhankelijk en er zijn geen perverse prikkels.”

Het overkoepelende thema van de campagne – gericht op iedereen in Nederland met een stekker – is besparen zonder gedoe. 



Credits:
Klant: Vanzelf (Connecthing Group), Herman Mantel | Merkstrategie: Brand Meester, Ariën Breunis | Visuele identiteit: The Oddshop, Oscar Hamming | Commercial: Onepaper, Melvin van Velzen

www.vanzelf.nl
www.connecthing.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief