Marketing Report
Pathé benadrukt kracht van filmdoek in najaarscampagne

Pathé benadrukt kracht van filmdoek in najaarscampagne

Pathé legt in zijn najaarscampagne nadruk op de kracht van het kijken van films op het grote, witte doek. Het film kijken in de bioscoop is een ervaring die op geen enkele manier is te evenaren. De boodschap die Pathé over wil brengen is dat Pathé barst van de goede films die je op het grote doek moet zien zoals Eternals, Ghostbusters: Afterlife en Alles op Tafel. Reden voor Pathé om het publiek juist nu te herinneren aan de magie van het samen beleven van een film in de bioscoop.

Pathé zoomt deze herfstcampagne in op de beleving van film in de bioscoop, door met een knipoog voorbeelden te geven van andere activiteiten die ook gewoon beter zijn als je voor de real deal gaat. Zo ga je toch ook niet snorkelen in een vissenkom, surfen in je badkuip, of een concert beluisteren op je telefoonspeakers? De boodschap daarbij is: Film kijken kun je natuurlijk overal, maar voor de echte ervaring ga je naar de bioscoop, met het grote doek, het beste beeld en geluid.

Doron Kurz, Commercieel Directeur Pathé: “Films zijn op veel plekken te zien, maar er is een groot verschil tussen een film bekijken en een film beleven! Onze bezoekers begrijpen dat en weten ons in groten getale weer terug te vinden, want voor de echte ervaring ga je naar de bioscoop. Er gaat niets boven de emoties die je ervaart als je voor de beleving van film op het grote doek kiest, zoals het kippenvel krijgen zodra de filmmuziek opkomt of het collectief stijf van de spanning op je stoel zitten met alle anderen in de zaal. En dat al helemaal als je kiest voor één van de premium filmbelevingen zoals de allerbeste kwaliteit beeld en geluid van Dolby Cinema, het allergrootste doek van IMAX of beweging, wind en geur van 4DX.”

De campagne heeft de primaire doelstelling om de bezoekersaantallen in de bioscoop te laten stijgen. Vanwege deze traffic-doelstelling, wordt de campagne grotendeels ingezet via de volgende kanalen: online video, social organische posts, social advertenties inclusief TikTok en display-inzet. Ook is de campagne de gehele maand november in alle Pathé Theaters zichtbaar. Daarnaast is de campagne in de steden Haarlem, Den Haag en Nijmegen in de eerste week van november op Out Of Home (OOH) te zien.

Credits
Strategie: Pathé: Yvet Berendsen, Stef de Reeder) | Creatie: Dept | Media: UM

www.pathe.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief